Gå til innhold

geforce 6800 eller x800xl hvilket bør jeg velge?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

som emne sier så er jeg på jakt etter et nytt skjerm kort og det står mellom disse 2. er ikke helt sikker på hva jeg skal velge så jeg vil spørre dere på forumet om deres erfaringer med disse skjermkortene.

hvis dere spiller bf2 hva ligger grafiken til disse skjermkortene i spillet på. bf2 er grunnen til at jeg kjøper meg nytt skjermkort. hvis prisen på det nye kortet til nvidia ikke blir så vannvitig dyrt så blir det nok det men hva mener dere om de to jeg nevnte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du sikker på at du ikke mener 6800gt?

hvis det er 6800nongt og x800xl det står meldom, er det ikke stor tvil om at x800xl er best. mellom 6800gt og x800xl er det mer en smakssak, da ytelsen i praksis er mer eller mindre identisk.

Lenke til kommentar

X800XL knuser 6800GT i HL2 men 6800GT slår X800XL i Doom3.

Det kommer ann på hvilke spill du skal spille, men X800XL er iallefall mye bedre en 6800nongt.

Har selv PowerColor X800XL og kjører alle spill på max uten problem :D

Lykke til med valget :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

glem hele greia. snokket litt rundt her på forumet har funnet kortet :yes:

det blir nok et ati x850xt kort litt dyrere men sikkert hvert det

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvilke spill du skal spille, men X800XL er iallefall mye bedre en 6800nongt.

lol 800xl knuser ikke 6800gt i hl2. det er litt bedre, men å si knuse er litt overdrevet hehe.

Lenke til kommentar

lol 800xl knuser ikke 6800gt i hl2. det er litt bedre, men å si knuse er litt overdrevet hehe.

Ja, jeg overdriver nok kansje litt da, men det er iallefall bedre :D

Lenke til kommentar
Jepp, X800XL er bedre enn 6800gt i de fleste spill. Kjøp X800XL

Jeg ville nok vært litt mer forsiktig med så generelle vendinger. X800XL og 6800GT er i praksis bortimot identisk. Dersom man ser bort i fra enkelte syntetiske tester er disse vanskelig å skille fra hverandre i spilleopplevelse og ytelse. Jeg hadde slett ikke klart det..

Jeg ville selv (som jeg har gjort) valgt det rimeligste alternativet. Om det er XL eller GT tror jeg man blir like fornøyd uansett.

:Edit Snakker man derimot om 6800NU mot X800XL er valget enkelt. Like enkelt som om man snakker om X800NP mot 6800GT.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...