Gå til innhold

Linking....?

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skal linke for første gang... Er det noen som har noen tips om hvordan vi kan få det til å fungere? Har aldri linket før, men jeg vet om folk som har hatt sinnsykt mye problemer og styr når de linker.... Noen forslag på spill å linke med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips:

-installer nettverkskort med nyeste driver(pleier å være den beste) men regner med at dette har dere gjort

-Legg inn protokollen TCP/IP på begge PC'ene

Spill å linke på:

(dette er bare spill jeg har linket på, ikke nødvendigvis så brae spill men litt arti er det å linke på de)

-Counter-Strike (blir det kjedelig så ta med boter)

-Unreal Tournament

-Tribes 2

-Red Alert 2

-Serious Sam (artig første gangen faktisk)

-Return To Castle Wolfenstein

-Ghost Recon

-Operation Flashpoint

+det meste av bilspill med multiplayer

du har nok ikke alle disse men last ned demo av de hvis du har bra linje, eller kanskje du har noen på CD.

Lykke til med ditt første LAN! :smile:

Lenke til kommentar

Er ikke egentlig så vanskelig å sette opp et lite nettverk, men pass på:

- Det aller viktigste, riktig kabel: kryssa mellom 2 pc'er, vanlig mellom pc og svitsj/hub. Ellers går det dårlig :smile:

- Hvis noen har Jalla-OS (win9x) så sørg for å ha en installasjons-cd i nærheten i tilfelle noen mangler noe nettverks-komponenter. I andre OS er ikke dette noe problem.

- Det er vanlig å bruke ip-addressene 192.168.0.1 og oppover på LAN

- Til større LAN er det kjekt å sette opp en DHCP-server for å ta seg av utdeling av ip-addresser o.l.

- For windows file sharing er det vel også anbefalt at maskinene er med i samme workgroup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...