Marcelo Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Opera tar nesten 100% av cpu`en min, og jeg finner ikke ut hvorfor. pluss at den tar alt for mye ram Endret 13. juni 2005 av Marcelo Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hvilke vinduer har du oppe i Opera da? Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 bare de så er på bildet Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tror du at du klarer å finne ut hvilken side det er som gjør at Opera bruker 100% av CPUen? Lenke til kommentar
pian Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er kanskje en bug i Opera eller noe. Skjer det hver gang du bruker Opera så ville jeg reinstallert. Noe du kan prøve, men som ikke er anbefalt, er å senke prioriteten. Åpne tast manager med CTRL+ALT+DELETE, velg prosesser, høyreklikk opera og velg prioritet. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det er gmail som er problemet, Opera har eit kjent minneproblem som oppstår når gmail har vore open ei stund. Vil vere fiksa i 8.01. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du er bekymret for cpubruken, men har du sett på minnebruken? Den er også litt bekymringsverdig. Til sammenligning har jeg 22 sider oppe i Opera akkurat nå, sammenlagt minnebruk for Opera: 55MB. Om det ikke skulle være det Pekle nevnte, så vil jeg tro en av sidene du har oppe kjører en lite overveid flashvideo eller lignende. Gå inn på F12 og skru av plugins, trykk så Ctrl+F5 for å laste alle åpne sider på nytt. Sjekk så om cpu-bruken og minnebruken synker. Sjekk det samme også med java om problemene vedvarer. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 ikke si det til noen, men her kan du laste ned en versjon av opera 8.01 som ikke har det problemet. funker grisefint hos meg, ikke krasjet siden jeg la den inn for endel dager siden, cpu- og ram-bruken er normal. men det er jo selvsagt best å vente til den offisielle releasen av 8.01. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå