Gå til innhold

oivind_dahles lille sykkeltur, Trondheim-Oslo


Jarmo

Holder oivind_dahle løftet sitt?  

1 041 stemmer

  1. 1. Holder oivind_dahle løftet sitt?

    • Ja
      258
    • Nei
      697
    • Vet ikke
      86


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CoolTechZone reports that NVIDIA has no plans to offer the 7800 GTX in AGP form.  I say good for them and leave AGP in the past.

 

An insider today confirmed that NVIDIA has no plans to offer an AGP version of the 7800 GTX currently, but it all depends on the demand. The reason is not because the 7800 GTX couldn't be ported over to the AGP standard architecturally, but NVIDIA just doesn't see the demand anymore. But if users are persuading enough, NVIDIA and its board partners would have no problems offering an AGP counterpart to the PCIe version.

:green: Det ser ut til at så godt som alle som vil ha high-end grafikk enten allerede har et PCIe eller kommer til å kjøpe hovedkort med PCIe samtidig.

 

Mammuten: Slutt å post så mye OT da :p

Lenke til kommentar
Jeg poster da ikke OT? :dontgetit:

:p

 

Men tja, hva er detta for ett opplegg da? man MÅ bytte HK, CPU osv osv for å få nytt skjermkort? Hmm.. Hvilket kort er det beste til AGP hittil? siden tråden i grove trekk handler om AGP kort også :p

Må vel bare bytte HK, selv jeg har jo PCI-e og jeg har en 3 år gammel maskin med møkka-CPU (dvs HKet er jo nytt da). Vil man bruke så mye penger som toppkortet koster, så vil jeg anta man har PCIe allerede.

 

AtW

Lenke til kommentar
Åja.. men det er surt.. for jeg kjøpte meg Socket A nå i januar.. nytt HK og CPU og alt.. har en kompis som mente at det ikke var vits med A64 :blush:

 

Men ejg greier meg sålenge jeg..

Kan faktisk spille CS 1.6 :w00t:

Og du hadde tenkt å kombinere denne socket A'en med det heftigste grafikkortet som kommer i neste genrasjon?

 

AtW

Lenke til kommentar
An insider today confirmed that NVIDIA has no plans to offer an AGP version of the 7800 GTX currently, but it all depends on the demand. The reason is not because the 7800 GTX couldn't be ported over to the AGP standard architecturally, but NVIDIA just doesn't see the demand anymore. But if users are persuading enough, NVIDIA and its board partners would have no problems offering an AGP counterpart to the PCIe version.

:green: Det ser ut til at så godt som alle som vil ha high-end grafikk enten allerede har et PCIe eller kommer til å kjøpe hovedkort med PCIe samtidig.

Jeg hang meg mer opp i denne setningen:

But if users are persuading enough, NVIDIA and its board partners would have no problems offering an AGP counterpart to the PCIe version.

Da får du bare starte overtalelseskampanjen, da, Øivind! :cool:

Lenke til kommentar

An insider today confirmed that NVIDIA has no plans to offer an AGP version of the 7800 GTX currently, but it all depends on the demand.

 

Om det skulle gå riktig ille for OD så er NV klar for overtalelse...

Men! Jeg tror ikke kortet kommer i AGP Base men muligens med AGP adapter siden Nvidia har nevnt tidligere at de vurderte en slik løsning.

Lenke til kommentar
Ikke? Mener vi hadde en bruker her som prøvde å få det til for et år siden. Swein, var det ikke?

 

Han var i hvertfall den første brukeren i moderne tid som prøvde å presse det ypperste skjermkortet ned i PCI porten :D

Ja.. jeg husker swein.. -mimre-. Min favoritttråd gjennom min tid her :)

 

Men seriøst.. uansett hva som skjer :p Morsom tråd, lykke til Øyvind :p

 

P.S.: Kunne vært nesten like galt å kjøre harley i rosa tanga og balettskjørt :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...