Gå til innhold

Det stårat jeg må aktivere windows?

Anbefalte innlegg

På min nye PC står det at jeg må aktivere windows. Og når jeg skal det, og skriver inn koden min, så står alt stille, så får jeg ikke registrert den..

Nå har jeg bare 7 dager på meg.. Er det veldig viktig og registrere windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å registrere Windows er ikke veldig viktig, det er faktisk valgfritt.

Å aktivere er derimot nødvendig. Aktiverer du ikke innen 30 dager vil Windows slutte å fungere helt til du aktiverer.

Hva som er grunnen til problemet aner jeg derimot ikke. Men selv om det skal mye til for å gjøre feil under dette steget har du selvfølgelig kvadruppelsjekket at du gjør alt riktig? :)

Alternativt kan du - som du leser - gjøre det over telefon, så slipper du at maskinen henger seg under webaktiveringen.

Stygg feilpost, forresten. Ville rapportert den og bedt en snill moderator flyttet den for deg. ;)

Lenke til kommentar
Men jeg har innstalert XP med en annen sin CD! Jeg har jo ingen og ringe til:S Er selvbygd pc

Da har du jo pr definisjon en piratinstallasjon. Du får nok ikke registrert den, og da vil den ikke virke når de 7 dagene går ut.

Det er også mot forumets regler at vi hjelper deg med å få aktivert - så du får nok lete annensteds eller gå og shoppe deg en egen cd.

Lenke til kommentar

Du har installert en Windows-lisens du ikke har betalt for/ikke har rett til å bruke. Microsoft krever at du aktiverer din XP-lisens, og når du prøver å bruke din kamerat sin, går det ikke.

De to linkene johnj linker til, er fullversjoner. Det er også mulig å kjøpe en OEM-lisens, men da må du kjøpe denne sammen med en annen hardware-komponent. (en viktig del som må til for at en PC skal fungere)

Lenke til kommentar
Nå sliter jeg her.. =\

Det er vel relativt korrekt oppfattet. Du har kun kort tid på å skaffe deg en lovlig lisens, slik at du kan aktivere din kopi. Merk: Når du gjør dette, lar faktisk Microsoft deg skifte produktnøkkelen, så du slipper i det minste å reinstallere den versjonen du har installert, så lenge det er snakk om samme versjon og språk.

Lenke til kommentar
LOL! Så jævlig dyrt!!!! Når komplet bygger PC får folk, så får dem den jo gratis!!

Langtifra; du betaler for det som en del av totalprisen.

Men da er det snakk om en OEM-utgave som f.eks. den jeg linker til under til 875,- En slik versjon kan hvem som helst kjøpe hvis de kjøper hardware av en viss størrelsesorden samtidig.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303203&cks=PRL

Som det ble nevnt lenger opp i tråden; snakk med dem du har kjøpt hardwaren fra så får du sikkert lov til å bestille en OEM-utgave hvis du ikke tok med det på den opprinnelige ordren.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...