Gå til innhold

Sliter med windows installasjon ( idag også)

Anbefalte innlegg

Etter gårsdagens problemer ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=431074&hl= ) Stakk jeg til komplett idag, og kjøpte med en ny harddisk som jeg skal innstallere windwos på.

Bare for å nevne det, så har jeg installert windows rundt 30-40 ganger, og aldri vært borti nå sånt.

Jeg disable mine sata disker først, for å få en installasjon på C. På den nye 250GB IDE disken. Så formaterer jeg, og jeg ser at windows filene blir kopiert til hd`en. Alt funker bra , FRAM TIL når det står at pc`en skal reboote ( Press enter to reboot now ). Den rebooter, men når den starter igjen, kommer det ikke noe windows xp installasjon som det vanligvis gjør!

Først prøver pcen å boote fra xp cd`en, men da starter jo hele installasjonen på nytt, og hvis den ikke booter fra cd`en, får jeg en melding " Failed to start OS" noe i den duren.

Så når jeg senere sjekker partisjonen ( disken, som er kjøpt idag ) ser jeg at den fortsatt er "unformated", eller "unknown", selv om jeg formaterte den før windows cden begynnte å kopiere filene.

Atter en gang, ber jeg dere om hjelp. Jeg må studere til eksamen, og alt pc tullet begynner å ta for lang tid. Er ganske desperat nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Asad,

Håper du får orden på filmene dine (ref. gårsdagens link)

Kjører du med bare den nye disken i? Prøv å installer WinXP med bare din nye IDE-disk. Husk å endre BIOS-instillingene dine, slik at de passer med nytt oppsett. Prøv evt. å resette hovedkortet. Ikke kjør på med de andre diskene før du har fått systemet stabilt opp med siste oppgraderinger.

Kanskje det hjelper...

S

PS! Husk å lage en ca. 10GB OS-partisjon som du bare har OS'et på

PPS! Kjøp Acronis True Image 8.0 (på nettet, slipper moms ;) for $50 så sover du bedre (prøveversjonen lager fullt brukbare bilder som du kan benytte senere i fullversjon)).

Endret av adder1972
Lenke til kommentar

ok!

Fant det ut! ( hadde ikke tilgang til nettet før nå ).

Viser seg, at selv om jeg dro ut de to andre sata harddiskene, satt det igjen noe info i minnet/bisosen. Jeg dro ut strømmen i 5 min, og restarta cmos, og vips installasjonen gikk som smurt!!

Adder1972: Jeg tok netopp kopi av alle sammen!!! :D MIsta ikke en fil viste det seg. takket være GetDataBack. takk for omtanken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...