asad Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Etter gårsdagens problemer ( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=431074&hl= ) Stakk jeg til komplett idag, og kjøpte med en ny harddisk som jeg skal innstallere windwos på. Bare for å nevne det, så har jeg installert windows rundt 30-40 ganger, og aldri vært borti nå sånt. Jeg disable mine sata disker først, for å få en installasjon på C. På den nye 250GB IDE disken. Så formaterer jeg, og jeg ser at windows filene blir kopiert til hd`en. Alt funker bra , FRAM TIL når det står at pc`en skal reboote ( Press enter to reboot now ). Den rebooter, men når den starter igjen, kommer det ikke noe windows xp installasjon som det vanligvis gjør! Først prøver pcen å boote fra xp cd`en, men da starter jo hele installasjonen på nytt, og hvis den ikke booter fra cd`en, får jeg en melding " Failed to start OS" noe i den duren. Så når jeg senere sjekker partisjonen ( disken, som er kjøpt idag ) ser jeg at den fortsatt er "unformated", eller "unknown", selv om jeg formaterte den før windows cden begynnte å kopiere filene. Atter en gang, ber jeg dere om hjelp. Jeg må studere til eksamen, og alt pc tullet begynner å ta for lang tid. Er ganske desperat nå Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kan ikke hjelpe deg noe særlig med selve harddiskproblemet, men oppgaven kan du gjøre på Linux Knoppix Operativsystem. Det slipper du å ha harddisk for å bruke. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hei Asad, Håper du får orden på filmene dine (ref. gårsdagens link) Kjører du med bare den nye disken i? Prøv å installer WinXP med bare din nye IDE-disk. Husk å endre BIOS-instillingene dine, slik at de passer med nytt oppsett. Prøv evt. å resette hovedkortet. Ikke kjør på med de andre diskene før du har fått systemet stabilt opp med siste oppgraderinger. Kanskje det hjelper... S PS! Husk å lage en ca. 10GB OS-partisjon som du bare har OS'et på PPS! Kjøp Acronis True Image 8.0 (på nettet, slipper moms for $50 så sover du bedre (prøveversjonen lager fullt brukbare bilder som du kan benytte senere i fullversjon)). Endret 13. juni 2005 av adder1972 Lenke til kommentar
asad Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 ok! Fant det ut! ( hadde ikke tilgang til nettet før nå ). Viser seg, at selv om jeg dro ut de to andre sata harddiskene, satt det igjen noe info i minnet/bisosen. Jeg dro ut strømmen i 5 min, og restarta cmos, og vips installasjonen gikk som smurt!! Adder1972: Jeg tok netopp kopi av alle sammen!!! MIsta ikke en fil viste det seg. takket være GetDataBack. takk for omtanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå