Gå til innhold

Abit bh6


la-luva

Anbefalte innlegg

Har en celeron 300a som jeg tidligere har kjørt på 450mhz uten problemer på et asus p2b og et aopen ax6bc pro gold.Men på abit kortet fikk jeg problemer gitt klarer så vidt ca 340mhz.Med noe mer blir det bare tull det er så vidt Windows begynner og starte og så kræsjer det bare har skrudd opp volten.Er det ikke disse Abit korta som er kjent for gode O.C. egenskaper da?

Er det noen som har prøvd denne kombinasjnen før?

og fått den til og kjøre på 450mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


bob_hund skrev (2002-07-22 00:21):

Kjetil, hvis du bare gjorde det så kjørte du AGP porten (les skjermkortet ditt på 100Mhz).


la-luva sett AGPCLK/CPUCLK til 2/3 så skal det fungere.


Eg glømte å si at det var i 98 eg brukte 300a cpu'en så eg husker desverre ikke hva eg satte den på. Det var den tiden eg overklokket en del. :grin:
Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i et Abit be6 kort og prøvde med det da gikk det fett som ****.Så det spørs nok om det bh6 kortet har fått seg en smell.Prøvde foresten med både Win 98 og 2000 med det var ingen forskjell.

Skulle hatt tak i en litt størrere cpu,men folk skal jo ha svinpriser på bruktmarkedene 500kr for en 450 mhz er jo litt dyrt når en tenker på at en Duron 1,2 koster 410 kroner ny.er det noen som har prøvd og modifisert en 1,2 celeron så den virker på disse hovdekorta?

Lenke til kommentar
Quote:


la-luva skrev (2002-07-27 15:40):

Jeg fikk tak i et Abit be6 kort og prøvde med det da gikk det fett som ****.Så det spørs nok om det bh6 kortet har fått seg en smell.Prøvde foresten med både Win 98 og 2000 med det var ingen forskjell.

Skulle hatt tak i en litt størrere cpu,men folk skal jo ha svinpriser på bruktmarkedene 500kr for en 450 mhz er jo litt dyrt når en tenker på at en Duron 1,2 koster 410 kroner ny.er det noen som har prøvd og modifisert en 1,2 celeron så den virker på disse hovdekorta?



Har du den siste bios'en til de to korta fra abit : http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl....jsp?pTYPE=Bios
Lenke til kommentar

Ja ss bios til bh6 og th til be6 var de nyeste jeg fant+ at på bh6 kortet har jeg (flæsha) tilbake til den første biosen og så har jeg tatt alle biosene med flest oppgraderinger ca.annenhver oppover til ss biosen.En ting jeg lamerke til var at den 5,6 siste blokka som vises på skjermen da jeg flæsha aldri ble oppgradert de var lyseblå samme hvilken bios jeg brukte,hvorfor det?

Lenke til kommentar

Dersom du skal bruke BE6 kortet, og ønsker høy hastighet til "lav" pris, kan du se på linken under. Jeg har selv et slikt kort (BE6-II) og det fungerer nå ypperlig på 1469MHz!......

 

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...0&pagenumber=29

Det er mye å lese, men det "kan" fungere! :smile:

CPU'en koster ca. 700,- og slotket som kan brukes 2-300,-.....

 

PKA

 

_________________

[ Denne Melding var redigert av: PKA på 2022-09-34 12:00 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: PKA på 2002-07-27 16:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 16:10, la-luva skrev:

En ting jeg lamerke til var at den 5,6 siste blokka som vises på skjermen da jeg flæsha aldri ble oppgradert de var lyseblå samme hvilken bios jeg brukte,hvorfor det?


Dette er den biten av Bios som ikke oppdateres, men gir tilgang til floppydisken i tilfelle feil-flash. Evt. har du sikret bakcup til floppy med den gamle bios'n, så er det håp uten masse styr.

 

...kalles boot-block.

Lenke til kommentar
Quote:


la-luva skrev (2002-07-27 16:10):

Ja ss bios til bh6 og th til be6 var de nyeste jeg fant+ at på bh6 kortet har jeg (flæsha) tilbake til den første biosen og så har jeg tatt alle biosene med flest oppgraderinger ca.annenhver oppover til ss biosen.En ting jeg lamerke til var at den 5,6 siste blokka som vises på skjermen da jeg flæsha aldri ble oppgradert de var lyseblå samme hvilken bios jeg brukte,hvorfor det?



Du trenger ikke gjøre det du tar alltid den siste versjonen, Det betyr at det ikke var noen forandringer i den blokka.
Lenke til kommentar

Den 2002-07-27 16:26, Kjetil Lura skrev:

Quote:


Du trenger ikke gjøre det du tar alltid den siste versjonen, Det betyr at det ikke var noen forandringer i den blokka.


...vil du være mere presis, please, siden funksjonen nærmest betyr liv eller død :smile: ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 17:06, Kjetil Lura skrev:

Nei tror ikke det er sååå alvorlig at det går utover helsa.


Well, that depends ...men forumet her hjelper for både blodtrykk, skrantende ekteskap og slunken lommebok :smile: - så folkens, har du feilflasha men enablet Boot Block i Bios ( før disaster = faktum ), så er det bare å skrive inn her !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...