Gå til innhold

Nokia 6680 - Problemer med MMS/Internet/GPRS


Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg får ikke sendt MMS med min nye nokia 6680. Jeg får ikke koblet den til Internet heller. Jeg får hele tiden melding om at "Pakkedata ikke tilgjengelig, sjekk nettverkstjenester"

 

Jeg har prøvd å konfigurere telefonen ved hjelp av konfigureringsinstillinger fra Nokias websider (både enkle, og avanserte) Jeg har prøvd å konfigurere ved hjelp av instillingene fra netcoms web. Jeg har prøvd å konfigurere manuelt, og da er det ikke mulig å velge GPRS i alternativet "Databærer".

 

Jeg har også prøvd wizarden som lå under "verktøy menyen" hvor telefonen skulle finne instillingene selv. Men alt ga den samme feilmeldingen : "Pakkedata ikke tilgjengelig, sjekk nettverkstjenester"

 

 

Dette problemet har ikke noe med dagens og gårdagens problemer med netcom sitt nett å gjøre, da jeg har prøvd dette både på fredag og nå etter at netcom kom opp igjen.

 

 

Jeg blir svært takknemlig hvis noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok på grunn av at nettet til netcom har vært delvis nede i går og i dag. Men feilen skal være fikset nå :thumbup:

Som jeg nevnte opprinnelig : Problemet er der selv etter at netcoms nett har kommet opp igjen, og problemet var slik før problemene til netcom også

Lenke til kommentar
Marjor: Har du hatt et utenlandsk simkort i telefonen din? Og så prøvd å bruke gprs med dette utenlandske simkortet?

 

Jeg har hatt et lignende problem etter å ha brukt et utenlandsk simkort i min mobil. Vet ikke hvordan man løser det.

Hei

 

Nei, jeg kjøpte telefonen på torsdag og har aldri benyttet noe annet sim kort enn det medfølgende netcom kortet.

 

Det dreier seg altså om en første gangs konfigurering av telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...