Boye Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 For øyeblikket har jeg Telenor ADSL 1024/256, som trolig blir oppgradert etter sommeren hvis de holder samme tempo som sist :!: Linjen er derimot stabil, og går gjerne for full guffe døgnet rundt til det meste (webkamera, nettradio, spilling ++). Men her kommer problemet - i en brosjyre vi fikk i posten ("ADSL Internett fra LOS") viser det seg nå at LOS kan levere 3000/500 for 400kr, som er prisen vi idag betaler for 1024/256. Ettersom dette virket litt for godt til å være sant da vi har vært Telenor kunde så lenge jeg kan huske, undersøkte jeg kontrakten til LOS bredbånd. Jeg fant et "Tillegg til ADSL vilkår". --> Dersom kunde overskrider gjennomsnittlig opp/ned Slik jeg forstår det, står det at LOS forbeholder seg retten til å blande seg inn dersom en bruker linjen 100% over lengre tid, selv om en betaler for hastigheten og ikke overskrider denne. Men, de reklamerer med at man kan bruke Internett "så mye man vil til en fast, lav månedlig pris". Hvordan tolker en slikt? Er det noen her på forumet som har dette abonnementet, og som kan kommentere? Stabilitet, faktisk hastighet i forhold til betalt, advarsler etc ? Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 jeg bor i lillesand da, men det er jo nærme grimstad så jeg kan jo si hva jeg mener.. jeg har 4mbit da, og laster stort sett hele døgnet og har ikke fått noen advarsel eller noe.. hadde litt problemer med f.eks høy ping i cs i starten, men med en mail til los så gikk det en dag så var pingen fiksa.. god service med raske svar osv... kan trygt anbefale los Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Synes dette høres meget tvilsomt ut. De sier de ikke har grense for max opp-/ned-lasting, men sier også at de kommer til å gripe inn hvis du bruker mer båndbredde enn en gjennomsnittlig kunde med samme produkt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Latterlig! Nesten som telenor i gamle dager Lenke til kommentar
Boye Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Flott, da var jeg et steg nærmere Tar kanskje en telefon til LOS denne uken og hører rett ut hva de mener, men må først høre med Telenor i tilfelle de ønsker å beholde oss som kunde. 12 måneders binding på et nytt abonnement er -ikke- attraktivt. EDIT: Svar til DarkZhade, kom et par nye mens jeg skrev dette Endret 13. juni 2005 av Boye Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 12 måneders binding på et nytt abonnement er -ikke- attraktivt. Jeg er så ABSOLUTT enig med deg der. Å binde seg til et "snuskete" adsl-tilbud akkurat i det ISP'er begynner å levere ADSL2+ er etter min mening det samme som å skyte seg i sjøl i leggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå