nissengtr Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hallo. jeg lurer på hvordan jeg skal få strøm til mitt ATi X800XT Powercoler PCI-E skjermkort. Det er en 6 pins kontakt, 3 og 3 under hverandre. EKS. 123 456 Og det fulgte ikke meg noen overgang i esken Er det mulig og få taki en overgang?? takk for svar... Endret 13. juni 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 vet ikke om deu har prøvd men det skulle være nok strøm gjennom pci-e utgangen. Tror strøm uttaket er bare til ekstra strøm eller no? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Den 6-pins kontakten er en PCIe strømkontakt. Det skal gå ann å få tak i overganger til slike og de brukes når PCIe porten ikke greier å levere nok strøm. PCIe skal vel greie å levere 75W så når skjermkortet vil ha mer så må du bruke en slik strømkontakt. Edit: Her er en forklaring på PCI-E power pluggen. Endret 13. juni 2005 av Explorer Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Er det en sånn her en?? http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=3949&mlevel=010700 Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 "Connect3d ATX V2.0 Power Adapter Cable For ATI X800 PCI-E Together With A PSU ATX1.3". Hvis det er denne du tenker på (den linken der spratt opp sammen med masse andre overganger) så virker iallefall beskrivelsen på den rett. Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Ja hehe. Så det er en sånn enn? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det er nok "en sånn en ja". PCI-E-porten klarer å gi en god del mer strøm enn AGP. Men det holder fortsatt ikke til toppkortene, som X800XT. Derfor trengs det en ekstra strømtilførsel. Overgang følger normalt med skjermkortet, men det finnes vel enkelte unntak, og hvis skjermkortet er kjøpt som en demovare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå