Blårens Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 hvordan regner romforskerne ut hvor en rakett vil lande?? så på en film en gang(rocket brothers?) der regnet de ut hvor en rakett landet Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 De vet når romraketten når frem til en planet, og i hvilken stilling planeten er da. Hele operasjonen er vel et komplisert "kast", med varierende gravitasjon, luftmotstand og rotasjonsbevegelse på planeten tror jeg. Kanskje noen av de med mer avansert matematikk kan komme nærmere inn på hvordan det gjøres. (Jeg har bare 3FY / 3MX) Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) En film er en film stfu!! driter i om det var en film!! NASA folkene kan regne ut hvor en rakett lander! er det ingen som er ordentlig matte nerd her som vet hvordan man regner sånn+? Endret 13. juni 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hvis du virkelig lurer kan du kanskje sende mail til NASA eller ESA. Jeg regner også med at mail til UiO, NTNU, annet universitet, eller folka på Andøya Rocket Range kan gi resultater. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Enkelt å greit, man kaster en stein, se hvor langt den fly og ganger den med variabelen som forøvrig er : bamse. Det vil da si at Stein + Bamse = Variabel *8,67! Da får du en fin liten sak! Eller lettere sagt : jeg har ikke peil. Men har en mattelærer som driver med balistiske baner osv. Jeg kan spørre han! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå