Gå til innhold

bytte bios?


NoNamed

Anbefalte innlegg

jeg har AMI bios den er litt rotete og jeg ble litt skuffa siden min GAMLE 300 mhz har samma bios(ser lik ut) og den ser helt lik ut....

:smile:

har nå msi pro2-ru med AMI bios har vel tenkt og ta bios oppgradering snart...venter litt til de har fiksa litt andre ting og :razz:

men kan jeg bruke en annen bios eller er ami best/virker bare på hovedkortet mitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde og sette CPU ratio til 10 da kræsja alt kjøleribba ble ganske varm jeg brant meg nesten på den....(ligger vanligvis på 45c)

4 røde lys lyste trodde jeg hadde svidd cpuen eller noe så jeg ble fly forbanna og måtte gå ut for og ikke knuse et eller annet...etter en time hadde jeg roa meg ned og gikk hjem tokk og reset CMOS og alt funka igjen....

 

tipper det var fordi jeg ikke hadde låst opp cpuen?

Lenke til kommentar

Du får rensa litt med Bios 3.2 som er ute til kortet hos MSI nå. Eg skifta på fredag for å få vekk alarmen om CPU vifte som ikkje gikk ved oppstart. Har du prosessor med 133MHz BUS (xxxMHz/266) Prosessor må du sette CPU FSB Clock til 133 i Bios, defaulten er 100, ellers blir prosessor oppgitt å være ca. 33% mindre enn han er, 1050 for 1400 MHz...

Lenke til kommentar

jaja har satt den på 133 og jeg gidder ikke og flashe biosen fordi de feilene den nye retter opp har jeg ikke noe problem med så da venter jeg heller til neste bios update eller noe.

men jeg lurte på om jeg kan "installere"(flashe) over biosen min med en ny award eller hva den heter,,,,eller noe lignende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...