V3N0M Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg kjøpte denne splitteren fra netshop http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2818 Jeg hadde leveringsdato på adsl for noen dager siden, men fikk aldri sync lampen på modemet til å lyse. Så prøvde jeg å koble telefonlinja rett i modemet og pang så kom lyset på . Står jo at dette er en adsl splitter, men det står ISDN splitter på den! Er det derfor denne ikke funker, at det er en isdn splitter isteden? Vet noen hvor jeg kan isåfall få tak i en som FUNKER? EDIT: byttet emne fra "Trenger hjelp til kjøp av adsl splitter!" til "Hvilken kabel fra ADSL splitter til modem?" Endret 13. juni 2005 av V3N0M Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Har du ISDN-linje? I tilfelle skal denne virke. Kobl som følger: Linje i vegg --> Splitter --> ISDN-telefon(er) ..................................... ...--> ADSL-modem --> Lokalnett/PC Har du analog telefon må du ha en splitter som er beregnet på dette (følger vanligvis med leveransen fra din Intrenettleverandør). Edit (layout (prikker er der kun for layout) Endret 13. juni 2005 av PerB Lenke til kommentar
V3N0M Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Det stemmer at jeg har isdn linje. Og jeg koblet opp akkurat slik du illustrerte, jeg er dog litt usikker hvilken type kabel som skal fra splitter (modem utgang) til modemet.. Har bare prøvd med en vanlig utp kabel, er det feil eller? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er det derfor denne ikke funker, at det er en isdn splitter isteden? At det står ISDN på den er normalt, splittere må tilpasses ISDN men en slik fungerer like bra på analog. Mellom splitter og modem kan du bruke nettkabler, telefonkabler osv da dette ikke er spesiellt nøye. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Blitt lurt to ganger nå av billige UTP kabler selv. Er noen som produserer kabler med kun to par som er terminert på 1,2,3 og 6. Da telefon og ADSL går på 4 og 5 funker dette dårligt. Uffateligt mye tid jeg har sløst bort på leting etter linjefeil da det var kabelen fra kontakten til modemet som var problemet...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå