ChazyChaz Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tidligere i dag så greide jeg å ødelegge mobilen min, det skjedde på den måten at når jeg satte meg inni bilen, så datt mobilen min ut av lomma mi. Jeg merket ingenting, å rygget bak, da så jeg at den lå der... Jeg tror det ene hjulet må ha truffet den. Hele øvre del av mobilen er iallefall helt ødelagt. Jeg ringte Netcom Skade, men de sa at forsikringen min(Netcom totalforsikring) ikke dekker slike ting. Trodde at det var akkurat slike ting den dekket jeg.. Må jeg virkelig kjøpe meg en helt ny telefon selv nå? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 nei. den skal dekke det Lenke til kommentar
ChazyChaz Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Okey, det er det jeg også mener. Men hva skal jeg skal jeg gjøre da? Når de sier nei.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Okey, det er det jeg også mener. Men hva skal jeg skal jeg gjøre da? Når de sier nei.. be om begrunnelse hvorfor. Det er en utilsiktet hendelse. Det var et uhell med enklere ord. Hvis de enda nekter må du klage dem inn for forsikringsklagenemda Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det må være en plutslig ytre årsak jfr deres vilkår. Kanskje de ikke mente at dette var plutslig ytre årsak. Jeg vet ikke jeg, tipper bare.(unntatt det med vilkåret.) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det må være en plutslig ytre årsak jfr deres vilkår. Kanskje de ikke mente at dette var plutslig ytre årsak. Jeg vet ikke jeg, tipper bare.(unntatt det med vilkåret.) Virker som de har blitt MYE strengere på hva en plutslig ytre årsak er de siste ukene. Har alltid dekket slike ting tidligere og jeg mener det er en plutselig ytre årsak at du mistet telefonen og at bilen deretter kjørte over den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Må huske på at det ikke lenger er netcom selv som vurderer dette, men deres forsikringsselskap. Så de er jo selvfølgelig ganske strenge. Men den saken der burde være 100% klar! Det var en plutselig ytre hendelse på telefonen, om det ikke dekkes så er det bare tragisk! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Må huske på at det ikke lenger er netcom selv som vurderer dette, men deres forsikringsselskap. Så de er jo selvfølgelig ganske strenge. Men den saken der burde være 100% klar! Det var en plutselig ytre hendelse på telefonen, om det ikke dekkes så er det bare tragisk! Var et eget forsikringsselskap i fjor også og vilkårene er de samme, så slik forskjellsbehandling kan ikke godtas. Og som du sier: er i forhold til telefonen hendelsen skal være ytre og plutselig. Forsikringen dekker altså ikke skader forårsaket av telefonen selv, slik som at batteriet sprenger. Den dekker heller ikke skader som oppstår over lengre tid, som fuktdannelser, slitasjeskader osv. Lenke til kommentar
ChazyChaz Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Takk for svar folkens. Men jeg har ringt dem enda engang, de nekter fortsatt :/ Crazysteps: Jeg tror hun sa noe om at det ikke nødvendigvis var i forhold til telefonen hendelsen skal være ytre og plutselig. Var noe om en tredjepart. Husker ikke helt hva hun sa, var så sint. Men hvordan får jeg kontaktet forsikringsklagenemda? Fant ikke noe webside.. Hjelper det igrunn i det hele tatt? Er det ofte Netcom/Telenor o.l nekter forsikring, men så når det kobles inn en annen part så gir de seg på det? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 forbrukerradet.no klageveileder velg forsikring som det du klager på Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, jeg er enig i at det er en ytre plutslig hendelse som har skjedd. Men det som Crazystep sier er kanskje ikke langt fra sannheten, at de har blitt mer strenge. Men ddu burde henvende deg skriftlig til de først, får du ikke svar eller det svaret du ønsker kan du klage de inn. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er en grunn til at forsikringsselskaper i Norge har det godt. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Takk for svar folkens. Men jeg har ringt dem enda engang, de nekter fortsatt :/ Crazysteps: Jeg tror hun sa noe om at det ikke nødvendigvis var i forhold til telefonen hendelsen skal være ytre og plutselig. Var noe om en tredjepart. Husker ikke helt hva hun sa, var så sint. Men hvordan får jeg kontaktet forsikringsklagenemda? Fant ikke noe webside.. Hjelper det igrunn i det hele tatt? Er det ofte Netcom/Telenor o.l nekter forsikring, men så når det kobles inn en annen part så gir de seg på det? Er veldig sjeldent jeg har opplevd noe tull med Netcom forsikringen. Men når det har skjedd har det holdt med en samtale fra meg som forhandler, så har saken vært biff. Har du en god lokal forhandler du kan henvende deg til? De kan (forhåpentligvis) alle triksene. Lenke til kommentar
ChazyChaz Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg kjøpte telefonen hos Elkjøp. Kan de hjelpe meg da tror du? Jeg snakket forøvring med forsikringsklagenemda i dag, de kunne ikke behandle noen klager på telefon. Jeg måtte først skaffe noen papirer fra Netcom, så sende inn dem, sammen med klagen min. Får vell gjøre det da.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg kjøpte telefonen hos Elkjøp. Kan de hjelpe meg da tror du? Jeg snakket forøvring med forsikringsklagenemda i dag, de kunne ikke behandle noen klager på telefon. Jeg måtte først skaffe noen papirer fra Netcom, så sende inn dem, sammen med klagen min. Får vell gjøre det da.. Spørs om de er like ubrukelige som de er i Tønsberg eller om de faktisk gidder å yte noen service... Lenke til kommentar
vinneren Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Dette forteller bare at det er sløsing med penger å forsikre mobilen Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Dette forteller bare at det er sløsing med penger å forsikre mobilen Etter mine regnestykker har jeg spart over 10 000kr på det de siste tre åra, så sløsing ville jeg ikke kalle det. Men det viser seg at det er viktig å være VELDIG KLAR PÅ HVA DU SIER til dem. Én feil ting og du er på tynn is. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 var dekket gjennom forsikringen til telenor i juletidene da jeg hadde uflaks med min telefon. Den falt ut av lomma da jeg løp opp trappa mens jeg var på jobb noe som var et uhell. Sendte et brev inn, vips 2 uker etterpå fikk jeg ny telefon i posten. Nesten for enkelt og greit, mener du skal få dekket ditt. Det var jo tross alt et uhell. Men som sakt, vær klar i talen og stå på ditt. Kan i grunn skjønne dem når du forteller at du med uhell kjørte over telefon din. Mange som misbruker dette. Å da skaper det tvil, det er uansett tragisk hvis dem tenker slikt om deg. Men nå er jeg bare trøtt og plapprer i vei om alt snart så jeg tror jeg legger meg og lukker dette kapittlet før det går for langt God natt folkens! Vi sees i morgen etter jobb og slit Sats here i come... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Noen som veit om Netcom Tryghetforsikringen dekker uhell som, at den skulle falle ut av lomma mi, miste den mens jeg var i roskilde? Ble litt usikkert på dette når jeg leste på netcom sin side.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Noen som veit om Netcom Tryghetforsikringen dekker uhell som, at den skulle falle ut av lomma mi, miste den mens jeg var i roskilde? Ble litt usikkert på dette når jeg leste på netcom sin side.. For det første heter det ikke Netcom Trygghetsforsikring. For det andre så dekker det slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå