flodhest Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei, Jeg holder på med et nytt design, som ser slik ut. Som dere ser er det noe plunder med selve innholdsrammen, den er skev i forhold til header. Dessuten vil ikke diven til høyre legge seg på linje med innholdet. Hva kan være grunnen til dette? Her er forresten Css'n. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Vet ikke hvordan du fikser det, men jeg må bare nevne en ting. Du skiver en forfordelig uoversiktlig kode! Når du har *{ margin: 0; padding: 0; } så trenger du ikke å sette margin: 0px 0px 0px 0px; på halvparten av div'ene. Og når verdien er '0' så trenger du ikke beteglse, som px, pt, em osv... div#center { width: 471px; float: center; margin: 0px 0px 0px 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; padding-left: 18px; } Dette f. eks :!: Endret 13. juni 2005 av BaX Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Vet, har ikke fått ordnet opp i den enda, dette er fremdeles "kladden". Takk for tipset. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Den til høyre er for bred, derfor legger den seg under. Når man måler bredden må man også ta hensyn til border, padding, og margin ramme greiene er ganske fantastisk, kan jo prøve med margin :\ Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Men det er så rart, fordi jeg endret størrelsen på hovedinnholdet til kanskje et par hundre pixler smalere, og allikevel la de seg ikke på linje. Har prøvd med margin, og det funket faktisk på ramma, men selvfølgelig ble det skjevt i IE. edit: tar meg en tur ut nå, så kan jeg rydde litt opp i koden når jeg kommer hjem. Blir litt lettere for dere å skjønne det og. Endret 13. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Prøv deg på http://www.unrealized.org/artikkel/css/prioriterte_verdier/ Men tror jeg ville gått over css'n å tenke på hva vær linje egentlig gjør! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det er ikke noe som heter float: center. Du har text-align: center og margin: 0 auto (som sentrerer), men ikke noen annen float enn left og right. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Yes! Bare ved hjelp av å rydde litt i koden, fikk jeg divene på linje. Da er det bare hovedrammen igjen. Hva kan være grunnen til at den er skjev? Det er altså den som heter div#innholdmidt. css-filen Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Ved å slenge på margin-left: 258px; på #innholdmidt, ser siden nå perfekt ut i Opera, men ikke i IE. Fuglene vet hvorfor... edit: fjernet margin, ettersom den da så helt herpet ut i FF. Skjønner meg ikke helt på dette, jeg. edit2: etter sykelig masse plunder, har jeg nå løst det værste problemet. Siden bør se forholdsvis lik ut i alle nettlesere. Må bare finpusse litt. Endret 14. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvorfor har du så mye tomrom i koden din? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) /* CSS dokument */ body, html { font-size: 10pt; color: #3283A5; font-family: "Trebuchet MS", Arial, Tahoma, sans-serif; letter-spacing: 0; text-align: left; background-color: #ECEEEE; } /* Nullstill */ * { margin: 0; padding: 0; } /* Linker */ a:link { color: #0E3E5C; text-decoration: none; background-color: #27A8F6; } a:visited { color: #0E3E5C; text-decoration: none; background-color: #27A8F6; } a:hover { color: #0E3E5C; background-color: #55BAF8; text-decoration: none; } a:active { color: #0E3E5C; text-decoration: none; background-color: #27A8F6; } /* Klasser */ #navcontainer { width: 120px; } #navcontainer ul { list-style: none; font-family: "Trebuchet MS" Arial, Helvetica, sans-serif; } #navcontainer a { display: block; padding: 3px; width: 120px; background-color: #E0EBF0; border-bottom: 1px solid #C0D5DE; } #navcontainer a:link, #navlist a:visited { color: #3283A5; text-decoration: none; } #navcontainer a:hover { background-color: #C5DFEA; color: #3283A5; } /* Skrift */ p { padding-right: 20px; } p.pright { padding-right: 15px; } /* Div's */ div#wrap { width: 939px; float: left; } div#right { width: 120px; float: right; margin: 0 60px 0 0 !important; margin: 15px; } div#center { width: 431px; float: left; padding-left: 18px; } div#innholdtop { background-image: url('slice/header2.gif'); width:929px; height: 334px; display: block; } div#innholdmidt { background-image: url('slice/midt.gif'); width: 671px; display: block; overflow: hidden; float: right; margin-right: 10px !important; margin-right: 5px } div#innholdbottom { background-image: url('slice/footer.gif'); width: 671px; height: 15px; display: block; overflow: hidden; clear: both; } div#grafikk2{ background-image: url('slice/left.gif'); width: 255px; height: 433px; display: block; overflow: auto; } div#grafikk{ background-image: url('slice/grafikk.gif'); width: 246px; display: block; overflow: auto; } Fixed Endret 14. juni 2005 av BaX Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ser ut som dette er en artikkel for vår kjære flodhest Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg kan være litt rotete av meg ja. Takk for den ryddige koden. Skal ta en titt på artikkelen, PT. Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Off-topic: Bare lurt på noe som jeg har sett på mange sider som folk har laget selv. Mange har feks en laaaange spanks elsn tekst. Og på denne siden så var denne teksen: Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Sikkert bare jeg som spør dumt, men har alltid lurt litt på det ... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det ser mye bedre ut enn å skrive innhold her, innhold her, innhold her, 100 ganger. Det vil se mer ut som ordentlig skrift som gir noe mening. (De gir mening, men antaglivis ikke i fohold til siden.) Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Off-topic: Bare lurt på noe som jeg har sett på mange sider som folk har laget selv. Mange har feks en laaaange spanks elsn tekst. Og på denne siden så var denne teksen:Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Sikkert bare jeg som spør dumt, men har alltid lurt litt på det ... Det er dummy-tekst. http://www.lipsum.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå