Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er en VHost, og hvordan lager eg en?

Anbefalte innlegg

Hmm....man trenger vel da ikkje fast IP når man har dns2go?

Eg bruker det, men eg grunnen til at eg stillt dette spørsmålet var som en annen gjettet her i tråden, eg vil ikkje ha det dumme *.bb.online.no som hosten min...og eg har planer om å sette opp en psyBNC på egen server, og da serdet ganske dumt ut med *.bb.online.no som host!

Så kan eg gjøre på en psyBNC server med d2g installert at der star mittnavn.d2g.com som host istedet for *.bb.online.no.

Og, kan eg lage det til at på IRC-klienten min (mIRC) at den viser mittnavn.d2g.com i hosten istedfor *.bb.online.no (uten psyBNC)? :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Jeg tror ikke det vil fungere, da du trenger en reverse (på din ip som eies av telenor) for at host'en din skal bli noe i den duren.

For webhosting osv er det derimot ingen problemer, da de du hoster domenet ditt hos legger inn en forwarding. Dvs mitt.domene.hos.blabla.crap peker til en ip. (Dvs du kan ha flere domener til samme ip)

Men når du skal koble deg til et IRC-nettverk trenger du å få resolvet ip'en du bruker til en host. Og det blir i ditt tilfelle telenor sin *bb.online.no host.

-Dante

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...