Gå til innhold

Fra Studio 8 til 9: Mister masse overganger

Anbefalte innlegg

I Studio 8 hadde jeg en god del HFX-overganger. Jeg fikk bare såvidt prøvd meg i Studio 8 før jeg kjøpte en oppgraderingspakke hos ComputerCity for STudio 9. Jeg hadde masse trøbbel med å installere denne, men fikk det tilsynelatende til å funke etterhvert. Brukte masse tid på å redigere en 55 min video, og ba maskinen lage et disc image av rendrejobben over natten. Tidlig om morgenen sto det på skjermen at jobben var gjort vellykket. Men da jeg skulle brenne videoen til DVD, var det inget disc image å finne. Da jeg gikk tilbake til prosjektet mitt, var alle klippimagene svarte, kun felttekst og overganger var synlige på tidslinjen!

Jeg tenkte da at jeg får oppgradere ved å installere patchen til Studio 9 (patch 9.4). Jeg hadde også tidligere prøvet dette, men da forsvant nesten alle overgangene, så jeg gikk tilbake til Studio 9.0. Men også denne gangen forsvant alle overgangene. Så jeg får ikke bearbeidet mine tidligere prosjekter med sine overganger.

Har innstallert og kjørt en HFX-patch som ligger på Pinnaclesys.com, men når jeg kjører den får jeg beskjed om at min tidligere HFX-kode ikke er valid.

Hos Pinnacle sier de bare at "Studio 9 er et annet produkt enn Studio 8, og derfor må man innfinne seg med at man får færre overganger". Det synes jeg er utrolig at en oppgraderingspakke skal føre til at man mister masse ekstra man hadde tidligere. Det er jo nedgradering!

Har andre støtt på dette problemet?

Hva gjør man? Betaler i dyre dommer for å få tilbake et tilsvarende overganger som man hadde før, eller finnes det en annen mulighet?

Er mitt prosjekt med svarte klipp-images tapt for alltid?

Går det an å få Studio til å fungere, eller er det umulig på enkelte maskiner?

Jeg har prøvde å avinstallere STudio 9 og gå tilbake til STudio 8 to-tre ganger, men får hver gang beskjed om at Studio 8 er feilinstallert og må installeres på nytt. Jeg har kjørt Regdelete, slått av anti-virus, brannmur, de fleste bakgrunnsprogrammer mm uten hell. Jeg har brukt mange titalls med timer på å installere Studio, og litt på å redigere film, men har ennå ikke lykkes med å brenne ut en DVD. Studio virker å være bra når det først fungerer, men må jo være fullt av bugs! (Da jeg i dag prøvde å installere programmet på min jobb-PC, sluttet CD-ROM-stasjonen å virke, og IT-avdelingen fikk ikke til å reparere den!!)

Dette ble mye på en gang, men nå er jeg rimelig oppgitt og vil gjerne ha noen konstruktive råd dersom de finnes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilleggsopplysning:

En ekstra grunn til at jeg gikk tilbake til Studio versjon 9.0 etter installasjon av patch 9.3, var at Smart Sound ikke virket. Jeg fikk beskjed om å skaffe meg Quick Sound 6.0.1 eller høyere. Det hadde jeg allerede, men selv etter installasjon av Quick Time 6.5.2 virket det ikke.

Hvis tid er penger har Studio kostet meg mange, mange tusen kroner i arbeidstimer!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...