Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Rå SEXY.

Fy faen dette så bra ut :thumbup: :thumbup:

Kunne det blitt betre? :w00t:

Men skulle ikkje fill porten vere i toppen? ser ut til at den er litt lav. midlertidig?

Stå på Haakon! Keep up the good work! :thumbs:

Mvh.

Oddbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rå SEXY.

Men skulle ikkje fill porten vere i toppen? ser ut til at den er litt lav. midlertidig?

Mvh.

Oddbjørn

Takk skal du ha, er overlykkelig over resultatet selv! Skal få kablet i morgen så jeg får fyllt og luftet systemet (siste store update), så kommer jeg med absluttende bilder og resultater etterhvert :)

Den du ser inni kassa er fillport for TØMMING, fillporten for fylling er fortsatt i topp, koblet til tanken ;)

Lenke til kommentar
Rå SEXY.

Mvh.

Oddbjørn

Takk skal du ha, er overlykkelig over resultatet selv! Skal få kablet i morgen så jeg får fyllt og luftet systemet (siste store update), så kommer jeg med absluttende bilder og resultater etterhvert :)

Den du ser inni kassa er fillport for TØMMING, fillporten for fylling er fortsatt i topp, koblet til tanken ;)

Ahh... viste ikkje at ein hadde fillport får tømming... kossen skal det funke? suge det ut?

Lenke til kommentar

Til dere begge:

Fillporten for tømming ser dere er koblet ganske lavt i systemet, dog får jeg ikke tømt nederste rad med den. Ved å bende slangen ut fra kabinettet får jeg allikevel tømt mesteparten, før jeg må tilte kassa for å få tømt nederste rad. Dette er bare en teori, mens den også kan brukes for fylling hvis det er snakk om å etterfylle i små mengder.

Lenke til kommentar
Ser kjempeflott ut, rett og slett nydelig, men synes det hadde vært bedre med slangeklemmer i stål.

Mulig jeg bytter til compression-fittings i løpet av høsten, men det kommer på den nette pris av 1400kr for hele systemet, grøss...

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Til dere begge:

Fillporten for tømming ser dere er koblet ganske lavt i systemet, dog får jeg ikke tømt nederste rad med den. Ved å bende slangen ut fra kabinettet får jeg allikevel tømt mesteparten, før jeg må tilte kassa for å få tømt nederste rad. Dette er bare en teori, mens den også kan brukes for fylling hvis det er snakk om å etterfylle i små mengder.

Men går det ikke å stenge den, siden du har hengt den opp sånn? I så fall er vel det litt risikabelt...

Lenke til kommentar
Til dere begge:

Men går det ikke å stenge den, siden du har hengt den opp sånn? I så fall er vel det litt risikabelt...

Den er stengt i topp jo, må skrues opp for å få tømt, så ingen bekymringer :)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Det er bra, ble litt bekymret for at du hadde hengt den opp for at det ikke skulle komme vann ut av den, for da måtte den nok hengt litt høyere... :p

Lenke til kommentar

Det er bra, ble litt bekymret for at du hadde hengt den opp for at det ikke skulle komme vann ut av den, for da måtte den nok hengt litt høyere... :p

Har hengt den opp for at det skal være nok slangelengde til å kunne bøye den ut utenfor kassa.

Lenke til kommentar
jeg syntes det så litt trangt ut med de vannslangene montert sånn.. er det ikke mulig med L ledd oppe ved mosfet f.eks?

Mulig det ja, men vil nødig bruke en L siden det dreper flow, i alle fall ikke på en vannblokk som krever flow for å fungere optimalt.

@ LockBreaker: Det blir hvite katoder ja. Har 4 stk. 30cm og 2 stk 10cm, så får se hvor mye jeg bestemmer meg for å bruke ;) Husk at katoder kan dimmes med multiswitch!

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Dagen i dag har gått med til kabling, mer kabling, og atter kabling. Nå er kassa strengt talt klar for fylling og bleeding av loopen, som muligens skjer tidlig i morgen. Senere på dagen drar jeg på hytta for en uke, men skal se om jeg ikke får slengt inn en update med kablingen jeg har gjort og testing av multiswtich med katoder koblet til (ordnet kabler til den i dag). Det nærmer seg avslutningen på logged med stormskritt nå, men om jeg får si det selv; fy fasan for en avslutning det blir! :) Håper dere ser frem til update... :ph34r:

Lenke til kommentar
Vekten er ganske drøy, har ikke veid enda med jeg svetter når jeg løfter den. noe som jo burde si litt :)

Mulig du slår mine 17,8 kg. :wee:

Det er i alle fall mer enn nok til at man blir gåen i armene av å bære den fra den ene enden av Vikingskipet til den andre. :roll:

Lenke til kommentar
Vekten er ganske drøy, har ikke veid enda med jeg svetter når jeg løfter den. noe som jo burde si litt :)

Mulig du slår mine 17,8 kg. :wee:

Det er i alle fall mer enn nok til at man blir gåen i armene av å bære den fra den ene enden av Vikingskipet til den andre. :roll:

Vel, her snakker vi svett bare jeg løfter kassa for å legge den på siden... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...