Caliber Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Dette er nåke med det beste eg har sett, vist det ikkje er det! Lykke til videre Hugs å halde oss andre oppdaterte i sjølve arbeids loggen:) Jo takk skal du ha! Uten å avsløre for mye har jeg fått gjort en del i dag og, og en siste pakke med snacks fra USA er på vei... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvor fant du det settet med nipler? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Hvor fant du det settet med nipler? Heisann! Det er ikke et "sett" i den forstand at jeg har kjøpt det samlet, men er et resultat av innkjøp fra både microplex, vcore.dk, performance-pcs.com og sidewindercomputers.com Hva syns du om fremgangen i prosjektet da? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Veldig god fremgang Liker metodene dine Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Veldig god fremgang Liker metodene dine Takk skal du ha! Dagen i dag har gått med til å sette sammen en ny maskin til en kamerat, og tror du ikke perfeksjonisten i meg tittet frem og brukte 2t på å route kabler i kassa... Skal få tatt noen bilder når alt er ferdig hvis noen vil ta en titt Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Post gjerne bilder av kassen ja Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Post gjerne bilder av kassen ja Kameraten min kom og tok med seg kassa mens jeg var ute i en tur i går, så det får bli en annengang For å veie opp for de bildene slang jeg like gjerne ut en update i loggen av de siste dagenes arbeid. TA EN TITT HER! Endret 11. februar 2008 av Caliber Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det ble veldig pent. Elsker fillporten. Men så var det vanntanken da.... Ikke noe å si på den heller. Elsker den også. Ser utrolig bra ut. Hadde jeg hatt råd og plass hadde det ikke vært tvil om hvilken jeg hadde valgt. Alt du har gjort, er gjort med presisjon og flittighet. Tolmodighet og sikkert en del timers arbeid. Gleder meg til du blir helt ferdig, for dette kommer til å bli sinnsykt bra! EDIT: Gleder meg forresten til du får lagt ut bilder av PCen du bygde for en kammerat. Endret 11. februar 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Det ble veldig pent. Elsker fillporten. Men så var det vanntanken da.... Ikke noe å si på den heller. Elsker den også. Ser utrolig bra ut. Hadde jeg hatt råd og plass hadde det ikke vært tvil om hvilken jeg hadde valgt. Alt du har gjort, er gjort med presisjon og flittighet. Tolmodighet og sikkert en del timers arbeid. Gleder meg til du blir helt ferdig, for dette kommer til å bli sinnsykt bra! EDIT: Gleder meg forresten til du får lagt ut bilder av PCen du bygde for en kammerat. Takk skal du ha! Som jeg skrev i forrige post stakk han søren meg av med den før jeg fikk tatt noen bilder, men det skal ordnes Så hyggelig at arbeidet faller i smak, jeg er nok den som gleder meg mest til å bli ferdig og nyte alle timene (og kronene) jeg har lagt i dette! Nå er det som sagt enda en pakke på vei fra usa med småsnacks, jeg klarer jo aldri å si meg fornøyd med dette her! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvor lang tid tar det over fra USA? Kan ikke vente til neste update. Fra Sidwinder eller Petras? Kanskje annen butikk også? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hvor lang tid tar det over fra USA? Kan ikke vente til neste update. Fra Sidwinder eller Petras? Kanskje annen butikk også? Blir å bestille fra performance-pcs, legger inn bestilling kl.2. Er snakk om en sort fillport, noen nipler og led's, og esata/sata kabler for å gjøre kassa perfekt. EDIT: Tar vel en uke ca, skal se om jeg får jobba noe med sidedøren imens Endret 11. februar 2008 av Caliber Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Høres bra ut Caliber. Kan ikke vente til neste update. Lenke til kommentar
etoel Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kjempeløsning for fillporten - blir nok det på meg og På bildet ser det ut som om pumpe innsug og fillport kobling er på høyre side (sett forfra), mens filporten er på venstre. Hvordan fører du slangen? Vurderte du (er det mulig) å snu pumpen og få alt på venstre side? Er kanskje ikke plass? Skal du ha tubemeter forresten? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Kjempeløsning for fillporten - blir nok det på meg og På bildet ser det ut som om pumpe innsug og fillport kobling er på høyre side (sett forfra), mens filporten er på venstre. Hvordan fører du slangen? Vurderte du (er det mulig) å snu pumpen og få alt på venstre side? Er kanskje ikke plass? Skal du ha tubemeter forresten? Takk skal du ha, ble ganske fornøyd med den løsningen ja! Det er nok synsbedrag (kanskje fordi den ligger opp-ned på bildet), både nippelen ut til pumpa og nippelen til fillporten er på tankens VENSTRE side (sett forfra), samme side som jeg har fillporten på. Jeg skal ikke ha tubemeter av flere grunner. Det er en gadget som jo er stilig, men jeg ser ikke helt nytteverien. Det er også relativt trangt på aquatuben min nå Endret 11. februar 2008 av Caliber Lenke til kommentar
etoel Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Det forklarer jo saken hvis den ligger opp ned på bildet Grunnen til at jeg spurte om tubemeter er at den bør vel sikkert stå rett opp (sidehullene under) hvis den skal fungere optimalt når tuben ligger, selv om jeg har sett bilder der den står på skrå. Den aquajet'en roter vel til en del for vannstandsmåling også skulle jeg tro...? Og så skal det jo være plass til litt vann ;-) Hvis jeg tolker bildene rett da har du side hullene ned til venstre (sett forfra) og en 90 graders kobling peker vel da skrått opp mot fillporten (en meget kort slange?). Virker veldig elegant. Stå på! Edit: Høyre/venstre.. vanskelig det her.. Du skriver jo at de er på høyre side sett forfra.. *forvirret* Fillporten må vel være "øverst"? Endret 11. februar 2008 av etoel Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Som du sa, det ble ikke så lett det her, det er selvfølgelig på VENSTRE side sett forfra, og ditt resonnement er helt korrekt Aquajet'en kan nok by på problemer ja, og jeg ser også at funksjonaliteten til tubemeter blir redusert hvis den ikke står opp fra "bunnen" ja. Det er dog en vurderingssak om man vil ha dette eller ikke, og jeg følte rett og slett ikke noe behov på noe plan whatsoever Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Nydelig arbeid nok en gang. Det eneste så mangler for at det skal bli perfekt, er metallnipler Lenke til kommentar
etoel Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Gravde i noen gamle e-mail fra AC, de sier at posisjonen til sidehullene i tanken kommer an på hvilken versjon av aquabay du har. Den klassiske har de nede til venstre (tubemeter på skrå opp til høyre) og den nyere baydream har de under (tubemeter rett opp). Du har med andre ord den klassiske (som du ikke visste det...). Jeg hadde vel egentlig gått ut i fra at de var helt like... Sidenote - vurderte du å bruke det øverste hullet i bunnen til fillport? det kommer vel "øverst" (doh)? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Dette var aldeles vakkert ja. Er den LED-en satt i et hull som er beregnet for nettopp det, eller er det noe du har funnet på? Spent på å se effekten med vann i tanken! Hvordan skal du gjøre det med temperatursensoren? Hvor kobler du den til, og hvordan leser du av temperaturen? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Nydelig arbeid nok en gang. Det eneste så mangler for at det skal bli perfekt, er metallnipler Takk takk, men hva mener du med metall-nipler? Skal jo kjøre dd-nipler i hele systemet fortsett fra tanken som krever noen L-er i plast (som ikke kommer til å synes). @ Etoel: Var faktisk ikke klar over at det var forskjell i monteringsplaten til Aquabay Dream og AT, valgte sistnevnte rett og slett fordi jeg ikke liker designet til den nye modellen Ang. fillport er jeg veldig fornøyd med løsningen sånn den er nå, så med mindre jeg opplever noe graverende problemer med løsningen jeg har kommet frem til nå, så forblir nok den @ I.A.G: Takk igjen! Den plaxinippelen til led'en er nok ikke noe jeg har funnet på selv nei, kjøpt ferdig fra vcore.dk. Den kommer dog ikke i hvitt, så jeg måtte frem med loddebolten Temperatursensoren kobles rett på Aquaero'en som nevnt tidligere i loggen, en kontrollenhet med egen mikroprosessor. Temp'en kan da leses av både på skjermen til enheten og gjennom programvaren som følger med for overvåkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå