Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Heisann, godt å få litt skikkelig tilbakemelding! :)

Tar opp et par punkter som har blitt nevnt av dere her.

Ja, coveret til minnekjøleren kommer selvfølgelig til å bli modifisert med uv-reaktiv grønn plexi!

Knappene til viftestyringen kommer til å få en lavere profil ja, og vil sannsynligvis få en strek hver for å kunne se i hvilken posisjon knappen står. Jobber med en ide om å bakgrunnsbelyse de, men det er ingen lett jobb.

Hovedkortet skal jeg ikke uttale meg om enda, men så langt er jeg fornøyd. Biosen byr på sinnsykt mange muligheter, og det er første manual/bios hvor det faktisk oppfordres til overklokking, og DET er et stort skritt :) NB/SB/PWN blir sinnsykt varmt, men det gjeldes visst 680i-chipsettet generellt.

Ang. minnebrikkene har jeg fått tak i et 10th Anniversary-sett til ja :) Så Tuppen, skal vi lage klubb? ;) Blir spennende å se hva vi to klarer på OC-fronten i og med at vi sitter med like brikker og hk. Personlig er jeg spent på hva jeg får ut av xeon'en min. Hittil har den ligget i underkant av 30C i følge bios, og rommet mitt er ikke akkurat kjøling, så lover godt.

Sidevinduet blir fortsatt i klar plexi, tror det blir litt overkill med grønn plexi. Hva syns dere? Vurderer et mesh innenfor...

Jeg ser frem til å få flere forslag til modifikasjoner av dere, så skal jeg se om jeg får kommet med noen nye 3d-skisser i løpet av uka med ideer jeg selv har som skal gjennomføres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel deilig å bli "ferdig", skjønt en modder blir vel aldri helt ferdig :D

Jeg har fulgt med fra starten, ikke blitt så mange kommentarer, men vi har jo tatt litt på msn også. Dette er så gjennomført og skikkelig gjort at du burde ta en øl til og glise litt ekstra, du har gjort en kjempejobb og gjennomført dette til 10 i stil.

Så mange timer med grubling, triksing, dremling banning og det som værre er :!:

Utrolig flott, og din sans for detaljer samtidig som du bevarer helheten er respekt, det er vanskelig. Profft gjort.

Godt å se hw`n i hus, har jeg annledning stikker jeg innom en dag og sjekker hva den Xeon din er god for, batchen din er ny for meg, kan bli spennende.

Nå som du tok til fornuften og skaffa deg et nytt sett med 10th Anni brikker så er du med i klubben igjen...lol...

...vi snakkes....

Lenke til kommentar
Heisann, godt å få litt skikkelig tilbakemelding! :)

Sidevinduet blir fortsatt i klar plexi, tror det blir litt overkill med grønn plexi. Hva syns dere? Vurderer et mesh innenfor...

Jeg ser frem til å få flere forslag til modifikasjoner av dere, så skal jeg se om jeg får kommet med noen nye 3d-skisser i løpet av uka med ideer jeg selv har som skal gjennomføres.

8550560[/snapback]

Kanskje en kombinasjon av grønn og vanlig plexi kunne vært noe. Er veldig enig med at hele i grønn blir vel mye. Men tror en kombinasjon av de begge kunne vært fett, slik at du for eksempel kan bruke grønn plexi i topp og bunn og fått en "widescreen"-look.

Chris

Lenke til kommentar

Rubymj: Takk! Har du noe konstruktiv tilbakemelding jeg kan dra nytte av?

Nassuz: Det varmer kamerat, det varmer! Ligger mange timer bak det her ja, men fy faen så deilig det var når power-knappen fikk "jomfru-trykket" og alt lyste opp i sin skjønneste orden... :love: Ja, spent på den xeon'en jeg og, tror jeg har ganske godt utgangspunkt hardware-messig, men driver fortsatt å leser meg opp på klokkingen. I kveld har jeg sittet og overført backup og prøvd å få på plass det viktigste knippet med programmer. Slikt tar sin tid. Sier ikke nei takk til et besøk nei, så får vi sett hva beistet er godt for ;) Har du noen innspill til videre modifikasjoner? Vi snakkes på msn mann, og takk for hyggelig tilbakemelding!

Klekkus/anki: Kjører win xp foreløpig 8ja, jeg vet jeg ikke får dratt nytte av dx10, men hva hjelper det når det ikke er en eneste tittel på markedet enda...?:))

Chris_Lox: Du sier noe der, det kunne faktisk blitt en stilig effekt. Mulig med noe utskjæringer, men vil beholde det cleane temaet. Å ha navnet på prosjektet i sidedøren er så jævla oppbrukt at den står jeg glatt over.

Ellers har jeg bestilt meg en sata-brenner i forbindelse med byggingen av en pc for en kamerat, og jeg kommmer også til å bytte mitt gts kort mot hans, så jeg får sort pcb :love: Black is beautiful!

Keep those comments comin! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ordentlig vakkert Caliber :love:

Men vil se litt mer bilder fra innsiden av kabinettet også. Men er vel kanskje der fortsettelsen kommer?

Likte veldig godt viftestyringen nå. Ble mye renere front på kabinettet også.

Og til info så hadde jeg store planer om å drikke øl opptil flere ganger i helgen. Jeg klarte ikke å få i meg en eneste. Så da er det godt å se at andre får det til... :!:

Lenke til kommentar

Hvor skaffer du alle disse Crucial brikkene fra? :O

Det blir morsomt å sammenligne overklokking ja, siden vi har samme ram, hk, og nesten samme cpu.. ;)

Eneste forskjellen her er at du har 8800GTS mens jeg har GTX, og som du sier: black is beautiful! (er det EVGA kortene som har svart pcb? noen andre?)

Lenke til kommentar

Først og fremst: Ekstremt bra! Liker som sagt de stilrene utvendige linjene, og den innvendige råtassen (i mangel av et bedre ord). Generelt tror jeg det meste er sagt her allerede, i mine øyne vitner dette om pinlig perfeksjonisme, noe jeg er veldig svak for.

Da jeg vet du liker konstruktiv tilbakemelding, skal jeg prøve dette, skjønt jeg vet ikke om jeg kan bidra med så mye..

Jeg ville prøvd å holde den enkle fasaden på utsiden. Når det kommer til sidevinduet, tror jeg klar plexi er det beste valget, nettopp fordi innsiden vil gjøre sitt til å gjøre det bra. Grønn plexi eller blanding av sådan tror jeg bare vil bli rotete.

Jeg syntes ikke insiden bør være like nøktern som utsiden, dvs. minnekjøler f.eks. kan godt være blå.. Faktisk (uten å virke for feminin her) tror jeg litt rødt kunne passet bra et eller annet sted. Ellers lurer jeg på hvor mye du har sett på resten av kabinettet, dvs. hvis man ser bort fra hardwaren (skjønt det ikke er så enkelt i dette tilfelle..) Tror du det er mulig å gjøre noe med, si området rundt strømforsyning/spillere/hd? Jeg vet ikke helt hva det skulle være, men kanskje du kommer på noe.. Forresten, noen spesiell grunn til at du har akasa stående i bunn av kabinettet? Ellers vet jeg ikke hvor mye du prøver å være trofast til Aluminium og Luminous, men hvis du trenger mer lyseffekter, hadde jeg gjort det på insiden, ikke utsiden.

Fra en teknisk synsvinkel kan jeg hjelpe deg hjertelig lite. Jeg tror kanskje det er like greit at jeg ikke fant noe komponeneter til deg på eletronikkmarkedet, ettersom jeg tror kvalitet og garanti ikke sitter i høysetet her, selv om de bedyrer at det er best quality my friend. Jeg husker jo det lille uhellet du hadde med vannkjølingen..

Keep up the good work

Lenke til kommentar
Først og fremst: Ekstremt bra! Liker som sagt de stilrene utvendige linjene, og den innvendige råtassen (i mangel av et bedre ord). Generelt tror jeg det meste er sagt her allerede, i mine øyne vitner dette om pinlig perfeksjonisme, noe jeg er veldig svak for.

Da jeg vet du liker konstruktiv tilbakemelding, skal jeg prøve dette, skjønt jeg vet ikke om jeg kan bidra med så mye..

Jeg ville prøvd å holde den enkle fasaden på utsiden. Når det kommer til sidevinduet, tror jeg klar plexi er det beste valget, nettopp fordi innsiden vil gjøre sitt til å gjøre det bra. Grønn plexi eller blanding av sådan tror jeg bare vil bli rotete.

Jeg syntes ikke insiden bør være like nøktern som utsiden, dvs. minnekjøler f.eks. kan godt være blå.. Faktisk (uten å virke for feminin her) tror jeg litt rødt kunne passet bra et eller annet sted. Ellers lurer jeg på hvor mye du har sett på resten av kabinettet, dvs. hvis man ser bort fra hardwaren (skjønt det ikke er så enkelt i dette tilfelle..) Tror du det er mulig å gjøre noe med, si området rundt strømforsyning/spillere/hd? Jeg vet ikke helt hva det skulle være, men kanskje du kommer på noe.. Forresten, noen spesiell grunn til at du har akasa stående i bunn av kabinettet? Ellers vet jeg ikke hvor mye du prøver å være trofast til Aluminium og Luminous, men hvis du trenger mer lyseffekter, hadde jeg gjort det på insiden, ikke utsiden.

Fra en teknisk synsvinkel kan jeg hjelpe deg hjertelig lite. Jeg tror kanskje det er like greit at jeg ikke fant noe komponeneter til deg på eletronikkmarkedet, ettersom jeg tror kvalitet og garanti ikke sitter i høysetet her, selv om de bedyrer at det er best quality my friend. Jeg husker jo det lille uhellet du hadde med vannkjølingen..

Keep up the good work

8566052[/snapback]

Først og fremst, dette innlegget burde fungere som en mal for alle fremtidige innlegg, setter stor pris på så gjennomtenkte poster!

Ang. sidevindu heller jeg også mot klar plexi i form av en kvadrat, minimalisme er stikkordet. Forhåpentligvis får jeg fundert litt på planene mine om å kutte ut og bøye til profiler i grønn plexi for innsiden, både for å holde fargetemaet og muligens forbedre luftflyt til kritiske komponenter. I denne sammenheng vil både harddisk-rack, psu-brønn og dvd-rack få seg en overhaling. Ang. bunnen av kabinettet er det navnet på produsenten av støydempingsmatten :) Dette løser jeg enkelt ved å bruke sort film på undersiden av en plexiplate jeg kutter til å bunn, burde gi en stilig effekt og! Ang. fargevalg tror jeg teamet allerede har nok materialer med texturer/farger (grønn plexi, sort aluminium, børstet stål). Tilføyer jeg mer tror jeg mye av renheten forsvinner. Men det skader jo ikke å prøve litt...? Er helt enig at jeg skal være forsiktig med å gjøre utsiden av kabinettet til noe lysshow. Eneste jeg har i tankene for fronten for nå er å få gitt viftestyringen en lavere profil og muligens gi den en svak bakgrunnsbelysning hvis det gjør seg mulig.

Igjen takk for utmerket tilbakemeldig, håper du følger med videre! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg bøyer meg nesegrus dypt i støvet. Ikke har du bare brukt mye cash og mye tid, men du har vært så nøyaktig at selv den reneste hjernekirurg burde være misunnelig. Noe av det beste jeg har sett hittil!

8577790[/snapback]

Takk, slike kommentarer varmer skikkelig, det er ikke noe bedre enn at slike som deg setter pris på arbeidet mitt!

Jeg kan forsåvidt røpe at jeg kjører cpu'en stabilt på 3.4ghz nå, så får vi se hvor jeg ender. Har også brukt noen timer med strips og fikk et aldeles glimrende resultat, men det får vente til søndagen. Sa noen update...? :)

Lenke til kommentar

Ny skjerm er i hus, hvilken forblir en hemlighet til søndagen :) Det kommer nemlig en update da med ny skjerm og innvendig rydding, så forbered dere på litt bilder! I løpet av uken får jeg byttet GTS-kortet med et asus-kort med sort PCB. Det er pirkete, men så er jeg jo en perfeksjonist og da! Er også en s-ata brenner på vei så jeg blir kvitt ide-kabelen til brenneren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...