Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen!

Nå har det seg slik at jeg dimmer om under 2 uker, så tenkte det er på tide å vekke modderen i meg igjen  :) Har allerede jobbet meg frem et forslag til hardwaren som skal erstatte ALUminous sitt vakre indre

7002470[/snapback]

Dette høres ingenting annet enn bra ut! Looking forward to it! :D

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nydelig, og endelig ;)

Men dropper du vannkjølingen? Eller ser jeg bare feil? *klø seg der det klør i fingrene*

7012872[/snapback]

Systemet kommer til å bli vannkjølt etter hvert, men akkurat nå rekker ikke budsjettet til så mye mer. Er litt usikker på om jeg skal vente på core 2 quad og directx 10 som innføres med vista (ikke nødvendigvis fra første release, så må forhøre meg litt rundt før jeg går til innkjøp, evnt. venter med ny hardware. Uansett påvirker ikke noe av dette det faktum at prosjektet er igang igjen, så modding blir det uansett! :)

Lenke til kommentar
Uansett påvirker ikke noe av dette det faktum at prosjektet er igang igjen, så modding blir det uansett! :)

7019969[/snapback]

Kan du si noe om hva som skal moddes? :innocent:

Petter

7022062[/snapback]

Vel, fronten skal gjøres ferdig, installering av ny hardware (det ser ut som det blir innkjøp), mye plexi-arbeid inni kassa, sidedør, støydemping av psu, samt bytte vifte, og der stopper lista foreløpig. Fikk jo tross alt gjort en del før jeg måtte inn. Men for all del; si ifra hvis dere har noen gode forslag/savner noe jeg har nevnt tidligere!

Lenke til kommentar

Ja gutta, da er det snart 12 timer til jeg sitter på flyet tilbake til det sivile liv. Gi meg noen uker til å komme meg på beina igjen, så skal jeg oppdatere loggen med både hva som skal gjøres, nye vurderinger av prosjektet og hvis dere er heldige en liten bildeoppdatering for å friske opp i prosjektets nåværende ståsted ;) Håper alle gamle tilhengere slenger seg på en ny runde modding, og ønsker alle nye velkommen! Husk at nå har mye færre forpliktelser i form av skole/jobb/militæret, så det eneste som kommer til å stjele tid fra prosjektet er kjæresten min som tross alt har ventet i 10 mnd. på å få meg hjem :love:

Lenke til kommentar
Ja gutta, da er det snart 12 timer til jeg sitter på flyet tilbake til det sivile liv. Gi meg noen uker til å komme meg på beina igjen, så skal jeg oppdatere loggen med både hva som skal gjøres, nye vurderinger av prosjektet og hvis dere er heldige en liten bildeoppdatering for å friske opp i prosjektets nåværende ståsted ;) Håper alle gamle tilhengere slenger seg på en ny runde modding, og ønsker alle nye velkommen! Husk at nå har mye færre forpliktelser i form av skole/jobb/militæret, så det eneste som kommer til å stjele tid fra prosjektet er kjæresten min som tross alt har ventet i 10 mnd. på å få meg hjem  :love:

7065150[/snapback]

Nice, gleder meg, håper nivået her tar seg opp til vinteren...

Jeg venter i spenning ;)

Petter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig chase, kanskje jeg kommer tilbake til Worklog-delen av forumet.. :) (Mer enn nå hvertfall).

Må nesten få se å få gjort ferdig kassa mi og, den har latt vente på seg lenge. Men jeg gleder meg til å se litt arbeid her Haakon, Really looking forward to it! ^^

Skulle gjerne sett flere av de gamle modde-legendene hoppe på igjen, men vi får se hva tiden bringer :)

Øyvind

Lenke til kommentar
For det første så er det ikke plexi, det er acryl. For det andre selges det ikke i norge lengere. Ta deg en tur på alphocool.de å se etter der ;)

7155183[/snapback]

Ang spørsmål om plexi, Glisevask skulle laget en link i casemod FAQ'en sin om hvor man får tak i det osv. Har vært utallige spørsmål om acryl nå føler jeg...

Få se litt arbeid Caliber ;)

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kuul mod :) Kabinettet blir stilig det, gøy å se at noen bruker grønn plexi også. Du har ikke vurdert Lexan da, så slipper du så mye riper og slikt.

Har hatt samme kabinnettet selv tidligere, her en lcd modden min fra noen år tilbake http://home.broadpark.no/~aroed/lcd/lcd8.jpg

Sånn her så mitt PC70 ut før jeg solgte det -> http://img.photobucket.com/albums/v620/miracl/vk13.jpg

Nå er det Lian-Li Pc6277B istede :)

Keep up the good work :D

Lenke til kommentar

Jo takk, alltid hyggelig å høre! :)

Jeg vet det har vært veldig stille her i tråden, og beklager dette til alle som har vært innom og enten kommet med konstruktiv kritikk, lovord, eller rett og slett interessert seg for prosjektet.

Det har vært en litt vanskelig tid etter at jeg kom hjem fra militæret, med bl.a. dødsfall i familien, og nystarten på prosjektet har derfor gått mye seigere enn forventet. Jeg håper allikevel dere ikke tror jeg har gitt opp, for det var aldri et alternativ! Ting begynner å gå bedre nå, og dremelen er igjen klar til dyst... Når vi først er inne på saken, så dremlet jeg i forrige uke et nytt panel i annodisert aluminium til sunbeam rheobus'en. Dette var jo det første forsiktige steget når jeg opprinnelig startet på ALUminous, og man kan vel si at dremel-ferdighetene har kommet seg, selv etter 10mnd i nord-norge :) LCD-skjermen i front av kabinettet er også midlertidig fjernet, d jeg leker med ideen om å lage en ekstern enhet av den. Har også installert en lydfelle til psu'en, som mot all formodning virker meget bra. Det vitkgiste komponent-skiftet derimot, er et stk. cpu-kjøler av typen scythe ninja +, samt en swiftec chipset-kjøler. Jeg har også modifisert OTES-løsningen på hovedkortet for å akommodere den enorme cpu-kjøleren, så denne er nå kappet ned, spraylakkert sort og byttet vifte på.

Men dere vil vel heller se bilder enn å høre på meg preike? ;) Jeg er som sagt litt ute av trening, så fikk ikke rotet frem kameraet før det hele ble montert desverre... Men det er da bedre enn ingenting, så skal jeg skjerpe meg til neste trinn i mod'en? ;)

Skriver derfor en liten to-do liste her, så dere kan følge med på hva som nå venter:

1) Sidedør med vindu (allerede målt opp, må bare få anskaffet meg noe mer verktøy først)

2) Kappe til uv-reaktiv grønn plexi og bøye til profiler inni kabinettet

3) Få gravert logoen

4) Få sleevet noen de få kablene som enda ikke er sleevet

Det jeg IKKE nevner er at min raptor 74gb døde på mystisk vis her for noen dager siden, så den er ikke til retur hos netshop.no. I og med at disken er under to år gammel, og etter min oppfatning døde av det som må være en feil ved disken, har jeg stor tro på at jeg får erstattet denne disken i løpet av den påfølgende uken.

Men nok preik, pictures to the people!:

Aluminousv4LargeCustom.jpg

Aluminousv42LargeCustom.jpg

Aluminousv43LargeCustom.jpg

Lenke til kommentar
hver eneste gang denne tråden dukker lengst opp på lista over mine innlegg smiler jeg :D

Dette blir knallbra! Synd det med raptoren, håper du får erstattet den!

7424775[/snapback]

Hyggelig å høre, gir meg lyst til å dra frem dremelen med EN gang :) Ja, raptoren burde jeg få erstattet, det mener jeg selv jeg har krav på. Syns du om det lille som er gjort så langt da?

Lenke til kommentar
Helt topp! Gleder meg til å se deg starte igjen! :)

For å være kresen kan jeg jo si at det er mange fingeravtrykk, men regner med at det kommer av at du jobber så iherdig.

7425180[/snapback]

Hehe, fingertrykk må være lov i og med at mod'en er WIP (work in progress), tenk om jeg skulle pusse kassa mellom hver update, dere vil vel ikke ha unødvendig ventetid vel....? :) Men igjen; takk for tilbakemeldinger! Legger du merke til at jeg har fjernet led'sene på sunbeamen? Synd det blir mer minimalistisk slik, og det kler lian li...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...