Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Den uv-kabelen darkness, gir den noen god effekt? Gjennom leser-erfaringene på komplett klager folk på at den ikke er noe tess, og det kan godt stemme (har selv hatt en ide-kabel med beskrivelsen "gjennomsiktig", skuffet meg).

jeg syns den gir en ganske god effekt og lyser nokså bra. jeg har kun 2 uv kathoder og det holder i massevis for det lille kabinettet mitt. men hvis du syns det skulle gi dårlig efffekt kan det jo hjelpe å putte inn flere kathoder. de koster jo ikke akkurat så mye på microplex for tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den uv-kabelen darkness, gir den noen god effekt? Gjennom leser-erfaringene på komplett klager folk på at den ikke er noe tess, og det kan godt stemme (har selv hatt en ide-kabel med beskrivelsen "gjennomsiktig", skuffet meg).

jeg syns den gir en ganske god effekt og lyser nokså bra. jeg har kun 2 uv kathoder og det holder i massevis for det lille kabinettet mitt. men hvis du syns det skulle gi dårlig efffekt kan det jo hjelpe å putte inn flere kathoder. de koster jo ikke akkurat så mye på microplex for tiden. :thumbup:

...men det gjør derimot frakten... :hmm: Jeg får finne en kjøpelysten kamerat og få til en bestilling (delt frakt).

Takk for råden btw, det blir nok en slik også Darkness :).

Ellers er jeg usikker på hva annet som hadde gjort seg, og spør derfor dere. Har nå 2 sunbeam gjennomsiktige vifter forran med 4 stk. blå katoder hver, og disse følger ikke helt det nye themet denne mod'en tar sikte på å innføre. Tenkte derfor på 2 stk. uv-reaktive vifter i stedet, med hver sin grønne, runde katode. Dermed lyser heller ikke viften svakere hvis jeg vifteregulerer den, i og med at disse runde katodene har egen inverter. Bak lurer jeg på om jeg skal gå for det samme, bare uv-reaktive vifter ( i og med at katoden er så nærme) eller om jeg skal slå til med vifter med grønne led's her. Tre alternativer, hjelp meg å velge. Ellers har jeg fryktelig lyst til å bytte ut viftene i min OCZ 520w psu (tror de er den største støykilden i kassa nå), men vil altså beholde det grønne themet. Om jeg skal bruke uv eller led's ang. viftene her, har jeg heller ikke bestemt meg for. En kjapp tur innom jernia forleden gav også resulater; uv-spray på flaske! Vurderer å spraye chipset-viften og cpu-viften, men usikker på hvordan jeg oppnår best mulig resulat. Har dårlig erfaring ang. demontering av vifter, så vet ikke hvor aktuellt det er.

Til slutt; takk igjen for alle tilbakemeldinger!:D

Lenke til kommentar
,14/06/2005 : 17:49] Kjempefint! Kan nok bli fint med et slikt vindu også..

Hva med å feste røde leds rundt vinduet? '

Helt rååå rheobus!

GL & HF, KUTGW!!

Røde led's rundt vinduet tror jeg utgår. Husk at led'ene i sunbeamen skal skiftes til grønne, en farge jeg gjerne vil beholde gjennom hele mod'en. Ellers takk for forslaget!

Sunbeamen ligger forresten og tørker nå, limte på plexibitene før jeg dro på jobb. Blir spennende og se om det blir noe tess når jeg kommer hjem, kommer nok en liten bildeupdate i de sene kveldstimer... ;)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
' date='14/06/2005 : 18:28'] Ok! Fikk ikke med meg det med grønnfargen, men det kunne vel ha

blitt bra med grønne leds da? :p Neida, kjør din egen stil!

Men jeg mente at ledsene skulle være på innsiden...

Hehe :D

Grønne led's kan være en ide ja, vi får se det ann... :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at lysene på Sunbeamen har 3 ben er at det ene bene er for den ene fargen, det midterste til - og det på andre siden til den andre fargen. Vet at Clas Ohlson har hatt Rød/Grønn led eller så har sikkert elfa det du trenger. Ellers så ser det ut til å kunne bli bra det her. Stå på!

Lenke til kommentar
Grunnen til at lysene på Sunbeamen har 3 ben er at det ene bene er for den ene fargen, det midterste til - og det på andre siden til den andre fargen. Vet at Clas Ohlson har hatt Rød/Grønn led eller så har sikkert elfa det du trenger. Ellers så ser det ut til å kunne bli bra det her. Stå på!

Takk for innsikten, men vet ikke helt om jeg forstod hva det tredje benet var til. Slik jeg forstod det har hver farge sitt eget ben? Skal en tur innom clasern i morgen, så får kikke litt ekstra godt rundt. Skriver selvfølgelig hva innkjøpet ble når handleturen er godt overstått.

Hadde vært flott om folk kommenterte vifteproblematikken jeg har skrevet om lenger oppe på siden, i og med at jeg skal ut og handle i morgen og ikke har bestemt meg.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

3-bente LED'er har 2 farger.

Som nevnt av en annen er benet i midten ment for - (0 Volt).

Så har hver av de 2 fargene hvert sitt ben.

Tilfører man ca 3-4 volt (eller det som trengs for å få den til å lyse) så får du forskjellige farger.

Mener å huske at det var noe ala det.

Om det var at begge benene med + gir farge #2 husker jeg ikke.

Men slikt får du i alle fall på www.elfa.se

De har og butikkutsalg i Oslo (vet ikke om det er i Oslo du bor, men...)

Lenke til kommentar
3-bente LED'er har 2 farger.

Som nevnt av en annen er benet i midten ment for - (0 Volt).

Så har hver av de 2 fargene hvert sitt ben.

Tilfører man ca 3-4 volt (eller det som trengs for å få den til å lyse) så får du forskjellige farger.

Mener å huske at det var noe ala det.

Om det var at begge benene med + gir farge #2 husker jeg ikke.

Men slikt får du i alle fall på www.elfa.se

De har og butikkutsalg i Oslo (vet ikke om det er i Oslo du bor, men...)

Jeg bor i oslo ja, så da blir det nok en tur innom der. Men i morgen er det bytur (clasern og digital impuls) og en netshop-bestilling utpå dagen :D

UPDATE:

Oppdatert hovedposten med fremgang på sunbeam-mod'en

Lenke til kommentar

UPDATE:

Sittet oppe hele natta og mekekt 3d-model av kabinettet. Slik kan jeg danne meg et bilde av hvordan eventuelle modifikasjoner vil se ut, bl.a. sideviduet jeg har planlagt. Eksempel-bilder er lagt til i hovedposten, vil du ha modellen send meg en PM eller spør pent :)

Lenke til kommentar
' date='15/06/2005 : 13:58'] Fin 3D modell.. Kanskje du kan snu vinduet andre veien?

Da står vinduet motsatt av omrisset på rheobusen, men

det blir mer riktig føler JEG, merk jeg..

Kanskje mekke noen vifte-griller med det HL2 omrisset?

Det faktum at jeg har valgt å ha vinduet slik jeg har det, er av rent praktiske (og estetiske) grunner. For det første får man bedre innsyn på de viktigste og mest interessante delene i pc'en (grafikkort etc. i stedet for harddiskbrønn, optiske drev osv.), samt at formen da er vendt likt som plexi-formene på viftestyringen. Det ser da greit ut sånn jeg har satt det opp? Noen viftegriller med samme design hadde vært kjempetøft, god ide! Da må jeg i såfall kutte de ut i noen aluminiumsplater, hvis ikke dere har noen bedre forslag.

Kommer med en update senere med bilder av hva dagens handletur gav som resultat, ble en del tilbehør til dremelen, noen filer og et par LED's. Vifter og andre "gadgets" må i såfall anskaffes gjennom en bestilling fra netshop/microplex.

Lenke til kommentar
Digital Impuls i Møllergata selger en god del av det Microplex selger på webshop'en. Det fine er at du slepper porto og oppkravsgebyr.

(De handler fra Microplex eller no sånt, så de har samme utstyret, marginalt dyrere).

Jeg vet, nettopp sendt de en mail og bedt de ta inn en bestilling for meg fra microplex, så får vi høre hvordan det går.

For all del, kom med tilbakemeldinger a folkens!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...