Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil tilsammen koste 120kr for led's, og det er i tillegg en ganske kjip jobb å lodde løs alle led'sene for å lodde på nye. Får vurdere det...

Jeg kommer jo med noen hjelpene hender når det gjelder loddingen, som sikkert ingen har fått med seg " så har jeg tatt meg av alt som har med lodding på prsjeket, ikke noe å skryte av hitil, men når musketeer'en som skal bytte led's kan det jo bli en del lodding". Gleder meg :)

Lenke til kommentar
kan hende dette har blitt nevnt før men gadd ikke se igjennom alle postene

hvorfor har du ikke uv leds i viftestyringa hadde jo sett helt fett ut etter som du har uv reaktiv plexi rundt! :p

KUTGW

Faktisk gir de grønne led'ene nogenlunde lik effekt, har faktisk testet med uv-leds, men resultatet ble ikke noe bedre. Det var heller ikke særlig pent at man kunne se en lilla prikk der uv-led'et møtte plexi-platen..

Audun: Er i samtale med sponsorer ang. led'ene, så skjer det ikke noe i løpet av dagen får jeg grave dypt i egen lomme. Mottok i dag forrresten 7 stk. laser-kuttede griller fra pcstyling.no, men monterer de ikke før jeg mottar pakken fra microplex som er fremme om 2/3 dager. Da kan dere vente dere en skikkelig bildeupdate!

Lenke til kommentar
Helt nydelig, skal prøve å fikse noen forslag til logo i løpet av kvelden. Men med nytt skjermkort (x850xt-pe skryte,skryte) så blir det vanskelig å holde seg unna BF2.

Keep up the good worK! :w00t:

Hehe, jeg skjønne deg så altfor godt, men hadde satt pris på et logo-forslag ja! Sjekk logo-tråden som jeg linker til på førstesiden.

Lenke til kommentar

Så SYKT fett Haakon. Tonnevis med credz til denne super HW G'en ass. Faen meg den feteste moddr´n EVER!!

Sunbeam rheobusen der du har låsmuttre kunne hatt leds der også? Tenkt på

blinkende leds feks? må si denne gir karakter 10/10

Må si dremel jobben du har gjort med plexi er uoverkommelig bra. Mye slit, men uovertreffelige resultater du kommer med her.

LCD-MOD var meget bra. De 3stk inverterene kan sikkert få de i farger også bare en tanke vis du skal gjennomføre det engang. Festebrakett var det mye jobb lage den?

Plexi i sidedøren har du tenkt noe mer ut om det?

Musketeer'en : Ser ikke ut som om det er like lett å se inn i den? Men er nok lettere på nært hold. Mulig noen uv leds ville hjelpe litt der. Må si du er en dyktig og meget kreativ. Dette gir insperasjon til å prøve ut selv. Hadde jeg vært sponsor ikke tvil om at jeg ville sponset deg.

:w00t:

Lenke til kommentar
Tobbiloll:

Tusen takk for tilbakemeldingen, utrolig hyggelig!

Hva mener du med låsemutterne til sunbeamen?

Innverterne gjemmer jeg uansett, men det er en tanke ja.

Festebraketten var ikke så vanskelig, i og med at aluminiumen var meget enkel å bearbeide. Jeg endte jo uansett opp med å bruke dobbeltsidig teip, som gjorde jobben.

Plexi i sidedøren kommer, er bare usikker på designet... (kom gjerne med forslag).

Musketeeren er ikke like lett å se gjennom nei, men det funker. Får se hvordan dette blir når jeg får loddet på grønne leds i stedet for de blå som er montert på kretskortet fra fabrikken. En mulig løsning på problemet er å følge skriften med en uv-penn, men dette er presisjonsarbeid med stor feilmargin. Uv-leds vil sannsynligvis ikke gi noe godt resultat, i og med at led'ene skal lyse gjennom en plastramme (uv-leds er mindre lyssterke enn fargede led's).

Lenke til kommentar

Låsmutteren tenkte er ikke det festet oppi hjørnet på hl2 plexi,høyre hjørne? Tenkt ha noe led´s til cpu vifta?

Musketeeren : Tenkte ultra bright leds. Er ikke de ganske retningsbestemt. Ja har nok rett i at det er best med grønn leds der.

Sidedøren : lage feks mønster i sidedøren.men at plexi bak bare dekker over sidedøren slik som du så kab jeg har. lurt mulig det en annen kar skrev lim/silikon.en nagler.

Er meget imponert av den grundige jobben du har gjort.

Lenke til kommentar

Hei. Har ikke benyttet noe låsemutter plexibitene til viftestyringen, det er nok led'et du ser oppe i høyre hjørne ja.

Er ultrabright jeg benytter i sunbeamen, og er såpass fornøyd at det nok blir like i musketeeren og ja.

Ang. sidedøren er jeg først og fremst interessert i å gi godt innsyn SAMTIDIG som designet er stilig og minimalistisk. Noe "pre-cut" design som ikke passer themet til kassa er utelukket.

Igjen; takk for tilbakemeldingen, hyggelig at du syns jeg har gjort en så bra jobb hittil!

Lenke til kommentar

Da fikk jeg beskjed fra digital impuls i går om at delene mine var klare for henting, og dro derfor ned der nå nettopp. Til min store skuffelse manglet oppimot halve ordren, noe de forklarte som "lagerfeil". Jaja, ikke mye jeg kan gjøre, bare kjedelig at jeg mest sannsynlig ikke får bestillingen før engang neste uke... :(

Lenke til kommentar
Suuuurt! Håper du får delene snart da, vil se mer modding fra denne kanten ;)

Surt ja, MEGET. Bare turen ned i regnet er til å grine av... Mer modding skal du få se ja, jeg er selv utrolig spent på hvordan den nå moddede musketeer'en kommer til å se ut ferdig montert og loddet, tror det blir pent. Har også satt opp en liten handleliste over div. småting jeg måtte trenge. Så konklusjonen blir, når jeg først får ordren fra microplex kommer det til å bli en fin-fin bildeupdate i workloggen her ja, jeg gleder meg nok mer enn dere!:)

Lenke til kommentar
Hey :p

nå har jeg sotti og lest snart i en time og er rimelig imponert ja, synest det er helt utrolig heftigt det her,

skal bli herligt å se den når den er ferdig, gleder meg skikkeligt til det :p

Stå på og jobba på :thumbup:

drit fett det her :thumbup:

Takker, fett du tok deg tid til å faktisk lese igjennom hele workloggen!:)

Kjøpte mye stæsj på biltema i dag, kommer bildeupdate. Venter fortsatt på at D.I-bestillingen skal komme...

Snakkes på msn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...