Gå til innhold

XC Cube + PVR/TV-kort = dårlig løsning.

Bugster

Anbefalte innlegg

Hei

Vil bare tipse folk om min dårlige erfaring med TV-kort i min XC Cube Edition. Så slipper dere gå i samme "fella".

Denne maskinen er en fin liten sak. Stillegående. En ledig agp-plass og en ledig PCI.

MEN: Når man monterer et PCI-kort i den ledige slot'en, blir luftgjennomstrømningen så mye dårligere, at viften øker turtallet markant. (Prosessor-viften sitter vendt mot PCI-slotten.)

Resultatet blir en støy som etter min mening er alt for høy å ha ved stereoanlegget/hjemmekinoen. (Med mindre man har mulighet til å stenge hele greia inne i et skap eller noe.....)

Forøvrig:

Har lest mange forumer om HTPC. Mange anbefalte Hauppauge PVR350-kort. Det kostet 1700kr. Installerte hele PCn fra bunnen av med WinXP SP2, og lastet ned alle nye drivere/oppdateringer til kortet. All installasjon gikk greit uten feilmeldinger. Først da jeg tok i bruk TV-programvaren, begynte maskinen å "fryse". Ingen krasj, ingen feilmeldinger - men når jeg bytter kanal - ja da fryser bildet, og man må slå maskinen fysisk av.

Jeg har tidligere sloss mye med TV-kort fra Pinnacle og andre leverandører.

Min konklusjon etter alt dette er:

-PVR og TV-kort er teknologi som aldri bli moden.

-Kjøp en harddisk-basert DVD-opptaker i stedet. Spar deg selv for bortkastet tid og penger.

Det er sikkert mulig å få laget en brukbar løsning av dette, men det krever ombygging av kjølesystemet - og vil koste adskillig mer enn jeg er villig til å bruke - både av tid og penger.

My two cents.

Mvh

Bugster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...