Carlos Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hvad er det helt præcist køberen klager over ved telefonen? Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg er faktisk ikke helt sikker. Men fikk et tips på et annet forum, han kan jo bare ta kontakt med de jeg kjøpte telefonen med, Elkjøp. Så kan han ta det opp med dem. Telefonen er jo original, aldri utsatt for fuktighet under noen omstendigheter og dessuten så har den levd halve livet sitt i en mobilveske. Skal jaggu foreså til ham at han skal ta kontakt med Elkjøp og snakke med dem. Det går vel greit selv om mobilen er 1 1/5 år gammel? Det går vel på reklamasjon under kjøpsloven som gjelder for produkter som bør vare opptil 2 år. Og det vil jeg si at en mobil bør gjøre... Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kjøper kan ikke kreve noe tilbake, i hvertfall ikke etter 3 måneder. Hvorfor i HÆ***** kommer han først nå, etter 3 måneder? Jo, fordi han har herpa den selv. Det er 100% sikkert! Be ham dra til et visst sted! Stå på, drit i om han kjefter på deg og alt det der, det går over. Han prøver bare å shnylte seg til noen ekstra slanter (høres det ut som)! Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Han kan reklamere selv hos Elkjøp. Han har jo minst 2 år på en mobiltelefon Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det ble referert til kjøpsloven, den gjelder kun ved salg fra forhandler til forbruker, ikke ved salg mellom privatpersoner. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det ble referert til kjøpsloven, den gjelder kun ved salg fra forhandler til forbruker, ikke ved salg mellom privatpersoner. Oioi, her var du laaangt ute på viddene. Mellom forhandler og privatperson gjelder nemlig forbrukerkjøpsloven. ALLE andre kjøp reguleres av kjøpsloven. Til saken: Støtter meg til de som sier han kan ryke og reise. 200 kr for 3 mnd bruk er ikke så ille, dessuten fungerte telefonen fint når han fikk den og en god stund senere. Er han misfornøyd får han reklamere til Elkjøp eller sende den på verksted. At han går i klassen din er kun nok en grunn til ikke å la ham kjøre over deg. Stå på din rett. Blir han hissig av det får være hans egen sak. Du får ta kontakt om det blir bråk, så stiller jeg opp Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Mellom forhandler og privatperson gjelder nemlig forbrukerkjøpsloven. ALLE andre kjøp reguleres av kjøpsloven. Men det gjelder kun kjøp foretatt etter 1. juli 2002 (For ordens skyld...) Sjekk forøvrig her for mer info Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Mellom forhandler og privatperson gjelder nemlig forbrukerkjøpsloven. ALLE andre kjøp reguleres av kjøpsloven. Men det gjelder kun kjøp foretatt etter 1. juli 2002 (For ordens skyld...) Sjekk forøvrig her for mer info Ja, forbrukerkjøpsloven ja. Før 1. juli 2002 ble samtlige kjøp regulert av kjøpsloven. Da man ønsket sterkere rettigheter for forbrukerne opprettet man en ny lov, kalt forbrukerkjøpsloven. Så og si ALT er likt som den gamle forbrukerkjøpsloven. Kjøp og salg mellom to privatpersoner reguleres fortsatt av kjøpsloven. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel, uansett. Kjøper jeg noe for 200kr og jeg bruker det i 3 måneder, driter jeg i om det går i stykker. Jeg kunne levert min gamle nokia 3200, pga. dårlig batteri, dårlig høyttaler, etc. men jeg gidder ikke stresse med noe gammelt skrap. blir vel til den blir fyllmasse i boss-spannet. samme var med min nokia 8850 som i sin tid kostet 6.000kr. jeg hadde netcom totalforsikring, men giddet ikke ta den på forsikringen. i fremtiden skal jeg heller la være å ha forsikring på mobil, pga. selv om jeg kan få noe igjen etter noen år, er da mobilen så avleggs at det ikke er verdt å stresse for det. å klage på noe for 200kr, er simpelt om man kjenner den man har kjøpt den av. når han har laget ekstra riper, etc. kan du evnt. tilby han å kjøpe den tilbake for 50kr, pga. slitasje. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Nå mener han at det er mitt ansvar å ringe til Elkjøp. Prøvde å forklare han at det var hans ansvar og at det var lettere om han gjorde det selv siden det var han som hadde hatt telefonen og selv visste hva som feilte den. Men han protesterte, men jeg klarte å overtale ham til slutt. Nå får vi se hva som skjer. Han er jo bastant, men dersom det ikke går får jeg ta en telefon til elkjøp og snakke med dem selv. Jeg kommer iallefall til å kreve at de tar den inn og sjekker hva som har hendt, han som har den nå mener at han ikke har gjort noe galt og den ser faktisk ikke så ille ut som jeg fryktet. Så jeg vil tippe at det er en produksjonsfeil. Men dersom det er en brukerpåført feil, kan de si hvor lenge det er siden det ble påført? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå mener han at det er mitt ansvar å ringe til Elkjøp. Det er da ikke ditt ansvar å ta den inn. Telefonen er ikke din lenger og du har absolutt ikke noe ansvar for den. Dersom du velger å ta den med til elkjøp så må det bare være fordi klassekameraten din er en såpass grei og hyggelig kar som du har lyst til å gjøre en tjeneste. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Men dersom det er en brukerpåført feil, kan de si hvor lenge det er siden det ble påført? Irrelevant. telefonen har fungert perfekt i 3 måneder. Sannsynligvis er det ikke din feil. Dette er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Men han har jo også kommet med den påstanden at den aldri har fungert perfekt. Nå også skylder han på meg, dette fordi jeg sa at det var ting som sikkert kom til å gå seg til etter en ukes tid. Etter at jeg sa det så hørte jeg ikke noe mer. Så da regnet jeg med at alt var i orden, men den gang ei... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Men han har jo også kommet med den påstanden at den aldri har fungert perfekt. Nå også skylder han på meg, dette fordi jeg sa at det var ting som sikkert kom til å gå seg til etter en ukes tid. Etter at jeg sa det så hørte jeg ikke noe mer. Så da regnet jeg med at alt var i orden, men den gang ei... Hva var problemet den gangen da? (og nå?) Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har aldri fått vite det heøt. Jeg har bare fått vite at det er noe med batteriet, iflg. han. Men det meste som jeg har hørt er at den rett og slett ikke funker, hvorfor det vet jeg ikke. Det var derfor jeg måtte overtale ham til å ringe til elkjøp... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har aldri fått vite det heøt. Jeg har bare fått vite at det er noe med batteriet, iflg. han. Men det meste som jeg har hørt er at den rett og slett ikke funker, hvorfor det vet jeg ikke. Det var derfor jeg måtte overtale ham til å ringe til elkjøp... Batterier blir oppbrukt etterhvert. Slik er det bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå