bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har solgt en brukt R600 for 200,- Det var tre måndeder siden, nå er kjøperen misfornøyd og vil ha 150,- tilbake. Men det jeg da lurte på var om dere som husker godt kan si meg hvilke problemer som var kjent for R600? Og mobilen er ikke så strøken som da jeg gav den fra meg, da var den som ny. Nå derimot er den helt oppriper og fæl. Hvor mye burde jeg gi tilbake? Bare for å ta det med så har jeg gitt ham et ekstra batteri med på kjøpet... Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 btw, mobilen var 1 år gammel da jeg solgte den, så nå er den ca 1 1/2 år gammel... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Dersom det var privat salg av en brukt(fungerende) telefon så har han jo ikke krav på noenting. Spesielt ikke dersom han først klager etter 3 måneder. Når han i tillegg har fått ett ekstra batteri med på kjøpet synes jeg ikke du trenger å slå av noe på prisen. 200kr for en telefon+2 batterier er jo ingenting. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Be ham ryke og reise! Hvis du ikke bevisst har lurt ham og solgt en tlf som ikke virker så burde han skjønne at 200kr er lommerusk Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har solgt ham en mobil som var 100% fungerende. Han fikk tilogmed prøve den ut i nesten en uke før han kjøpte den. Han fikk vel ikke med et ekstra batteri, men han fikk byttet til et som var nesten nytt og ubrukt... Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Da har du jo praktisk talt gitt ham den! Åhh sånne folk irriterer meg. Utakknemlig jævel! Han har sikkert ødelagt den selv Endret 13. juni 2005 av tommkarl Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har selv en gammel R600 liggende - du kan bede ham komme til Danmark, så skal jeg kyle min i nakken af ham ganske gratis Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Har selv en gammel R600 liggende - du kan bede ham komme til Danmark, så skal jeg kyle min i nakken af ham ganske gratis Good one! :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Virker som om du har ditt på det tørre, bnezofil. Jeg ville ikke gjort noe. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har ikke lyst å gjøre noe selv heller, men fyren er av den typen som blir hissig dersom det ikke går hans vei, pluss at han har en liten advokatspire i magen som sier at han alltid har rett... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Haha. Be han finne fram til den paragrafen i lovverket som sier at han skal få refundert 150kr Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 håper han ikke leser i dette forumet, da kommer jeg til å få høre det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 håper han ikke leser i dette forumet, da kommer jeg til å få høre det... Ikke gi etter bare fordi han bruker kjeft. Får inntrykket av at dette er en person du kjenner godt? Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Kjenner han godt ja. Går i samme klasse som han... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jeg har ikke lyst å gjøre noe selv heller, men fyren er av den typen som blir hissig dersom det ikke går hans vei, pluss at han har en liten advokatspire i magen som sier at han alltid har rett... Hvis det er tilfellet så gir jeg samme råd som en annen: Be ham ryke og reise. Hvis man kjøper en brukt vare og den går istykker(eller hva som nå har skjedd) etter 3 måneder så er det ingenting å gjøre med det. Selger er ikke ansvarlig så lenge det er et privat kjøp. Når kjøper i tillegg fikk prøve produktet i en uke før han bestemte seg for å kjøpe det, har han allerede fått mer enn han kan forvente ut av denne handelen. Ikke gi ham et rødt øre tilbake. Endret 13. juni 2005 av Vice Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Haha. Be han finne fram til den paragrafen i lovverket som sier at han skal få refundert 150kr Kjøpsloven §38 sier at man kan kreve prisavslag. Men selger har rett til å rette mangelen jfr kjl. §36. Men 150 kr synes jeg var mye å kreve. Edit: Men han må angi hva slags mangel det er snakk om. At han bare er misfornøyd med telefonen er hans problem. Endret 13. juni 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Helt ærligt, at få en fuldt brugbar mobil for 200,- er jo et røverkøb til at begynde med. At den så går i stykker efter noget tid er da træls, men at det skal berettige ham til at kræve et afslag på 3/4 af prisen er jo helt urimeligt. Som de fleste andre herinde mener jeg heller ikke at du på nogen måde skal give efter Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg er helt enig, 200kr for en mobiltelefon som fungerer er et røverkjøp.. Men det var spørsmålet om legaliteten i kravet jeg svarte på. Og som jeg skriver så synes jeg 150 kr er for mye å kreve. Da vet jeg ikke hva som er galt med telefonen da. Lenke til kommentar
Smoothern Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ikke gi noe tilbake!! Blir bare for teit å komme etter så lang tid og kreve 150,- usle kroner tilbake!. Dropp hele saken spør du meg, er jo ikke noen vits å kjøre en diskusjon pga. 200 spenn! Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 er ikke helt sikker selv. men jeg får vurdere det selv i morgen når jeg skal bytte tilbake... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå