Tankakern Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Bare lurer på om noen har noen innvendinger/bedre forslag enn dette som "core"-deler i en kontorPC som kommer til å brukes for det meste til Office-applikasjoner, ikke no AutoCAD her nei :smile: (men skal jo ikke være 100% crap heller) Original 256Mb DDR PC2700 184pin 333MHz Abit BD7II i845E 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM LAN Audio Strømboks Zalman quiet 300W ATX temp < 25dBA Intel Pentium 4 Northwood 1.8GHz 512Kb Boxed Leadtek GeForce4 MX420 64mb SDRAM TV-out Retail AGP (og en WD harddisk :smile: Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Om du ikke har tenkt å overklokke (siden den er til kontorbruk) trenger du ikke PC2700 ddr ram.. hovedkortet støtter bare PC2100. Skjermkortet og helt ok til den bruken også. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Ville heller anbefalt ett Matrox G550 grafikk-kort. Det har dårlig 3D ytelse, men Matrox sine kort er regnet for å være overlegne når det gjelde 2D kvalitet (skarpe, fine bilder med klare farger... bra å se på ett bra bilde når man sitter ved en PC store deler av dagen). I tillegg så har vel ikke dette kortet vifte, noe som fører til mindre støy og bedre arbeidsmiljø. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Enig med Afseth. Dessuten så er ikke G550 SÅ dårlig spillkort da. GTA3 går nok ikke, men en runde unreal Tournament bør gå bra. Eller ser pesen meget bra ut. Bra valg av hovedkort. _________________ Jeg får over 8000 marker i tredetmarktotusenogense når jeg overklokker pesen min. Lurer på om jeg skal dra på fisketur. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-07-22 11:45 ] Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Takker for tips :smile: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 P4+det ABit kortet der alt er legacy free.. tror det var IT7. Husker doom9 skrøt sånn av det.(www.doom9.net) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Tror jeg ville hatt noe mest mulig stillegående til kontorbruk. PSU'en er bra. Men jeg ville satset på hovedkort uten vifte, skjermkort uten vifte, og Seagate barracuda IV harddisk. (Og noe til jevnlig backup av arbeid, f.eks brenner eller en harddisk til i RAID1(mirror)) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-07-26 14:10):Tror jeg ville hatt noe mest mulig stillegående til kontorbruk. PSU'en er bra. Men jeg ville satset på hovedkort uten vifte, skjermkort uten vifte, og Seagate barracuda IV harddisk. (Og noe til jevnlig backup av arbeid, f.eks brenner eller en harddisk til i RAID1(mirror)) Det viser seg at det er altfor ofte kø.dd med RAID-systemer, hvis man da ikke kan tingene, slik som en IT-avd. gjør. I dette tilfellet tror jeg han skulle gjøre tingene selv, og da er det lettest og tryggest å bare brenne ut alle dokumenter på en CD-R om feks annen hverdag. Jeg er enig med skjermkort og HK uten vifte men hvis man skal ha en CPU uten vifte så må man langt ned ytelse. Og da er det bedre med en veldig stille P4 vifte. Har slike i de PC'en vi kjøper på jobben og man kan ha 6stk ved siden av hverandre uten at det er sjenerende! Til tross for at det er en kontor maskin så trenger den fortsatt skikkelig CPU og minne, for det er ikke få ganger jeg har sett folk har både Exel, ti forskjellige word dokumenter, outlook/mailprog, flere internett sider, terminal server klienter og powerpoint oppe på samtidig. Så jeg vil si at i en god kontormaskin må man ha minst p4-1,6GHz og 512MB RAM, holder egentlig med 256MB RAM men det kommer godt med når du har så mange progzzz oppe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå