G-E-T Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Jeg har kjøpt meg nytt kabinett (Thermaltake Armor) + nytt hovedkort (Abit IC7-G). Problemet er at når jeg flyttet over pc'en til det nye kabinettet har cpu'en fått en temp på 46@idle og 55@load... (i det gamle kabinettet låg den på 27@idle og 35@load). Noen som vet hva som har skjedd ? Gamle kabinett : Fujitsu-Siemens Scaleo 600 m/1 kab. vifte Nytt kabinett : Thermaltake Armor m/4 kab. vifter Gammelt HK : Ett gammelt Gigabyte kort Nytt HK : Abit IC7-G Håper på noen gode svar Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ordnet du kjølepastan på CPUen ordentlig før du satte på vifta? Altså fjernet den gamle og satt på ny. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 G-E-T: Nå vises tempen mere riktig en før. 27 idle og 35 load kan ikke være riktig. Selv har eg aldri sett tempen på noen av mine 5 maskiner under 50c load. Hva idle tempen er har eg heller aldri sett. De er aldri idle, jobber på 100% 24/7. Lenke til kommentar
G-E-T Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hmmmm.... nei.. har ikke satt på ny kjølepasta... Er ikke helt sikker på akkurat hvor jeg skal klæsje den på Kan være temp sensoren ja... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Bare sleng på et tynt lag med kjølepasta hvis du ikke har gjort det. Ved kjernen, altså i midten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Du kan ikke sammenlikne temperaturer rapportert via Bios for to så ulike HK. Abit er forøvrig "kjent" for å vise meget høye (rikige?) temperaturer.. Kjølepasta har i en del tilfelle mye å si ja...,men da kun ved slurvete montering/utjevne dårlig kontakt sink/HS. Ellers har det ikke mange gradene å si.. ihvertfall ikke ved idle.. Du vil se mye større variasjon på temp pga. dårlig utlufting i kabinettet enn hvilken kjølepasta som sitter på/ikke sitter på... Edit: Jeg har også ett par/tre Asus HK.. Alle sammen viser mellom 18-22 grader idle.. og ca. 30 ved full load (dette er klokkede Intel-systemer alle sammen..) Hvor sannsynlig er dette? Mitt Abit AV8..og NF8 viser (klokket A64) ca. 55-60 grader ved full load (Prime).. det er mer sannsynlig.. Endret 13. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå