Nitrius Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Når jeg prøver å validere siden min får jeg denne medlingen: No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8. Hva må jeg da putte inn i kode for at jeg skal få validert siden? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" > Sett inn dette et sted imellom <head> og </head>. I XHTML må du selvsagt ha med / før >. Endret 13. juni 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Forskjellen på XHTML og HTML hva er det egentlig? og hvordan kan jeg vite om koden min er i XHTML eller HTML? har altid trodd jeg skrev koden i HTML men ble litt forvirra nå.... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) I XHTML må du selvsagt ha med / før >. og bruke korrekt mime-type som er application/xhtml+xml og ikke text/html Endret 13. juni 2005 av Equerm Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 I XHTML må du selvsagt ha med / før >. og bruke korrekt mime-type som er application/html+xml og ikke text/html Korrekt mime-type er vel application/xhtml+xml Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Korrekt mime-type er vel application/xhtml+xml ojoj, unnskyld *fiksepå* Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 I XHTML må du selvsagt ha med / før >. og bruke korrekt mime-type som er application/html+xml og ikke text/html Korrekt mime-type er vel application/xhtml+xml Nå forvirrer dere i hvert fall.. Han bør bruke html 4.01, ELLER sende dokumentet som text/html til bare IE. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Selve kodingen for deg er mer eller mindre det samme, content-type er en ting som er forskjellig. Og det er IKKE bare å sette application... i meta tagen. Må php til, og en buffer osv. Mye jobb. Videre har man mange flere muligheter med xhtml, man kan skrive andre strukturerte språk som xml, MathML, osv direkte i koden. Man kan bruke xml verktøy på det. Man kan bruke xsl til å style, istedenfor css. Men du har ikke behov for noe av dette, og det er umulig å bruke riktig xhtml i IE. Den skjønner ikke content-type, xhtml eller application/xhtml+xml Du får ta ditt valg derifra Endret 13. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Forskjellen på XHTML og HTML hva er det egentlig? og hvordan kan jeg vite om koden min er i XHTML eller HTML? har altid trodd jeg skrev koden i HTML men ble litt forvirra nå.... http://unrealized.org/artikkel/html/html_til_xhtml/ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Veldig gammel artikel. Tar ikke hensyn til informasjon som har kommet frem den siste tiden. Skrev et inlegg om det, på norsk. Der er det også linket til endel gode artikler om xhtml Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hehe, ble bare mer og mer forvirret her nå av det jeg leste Men uansett, det er dette: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" > Jeg må legge mellom <head></head> i koden min sant? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Dersom du lagrer filene dine i utf-8, og bruker html ja Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Det vil si? tror da jeg skriver koden min i HTML men lagrer dokumentene med .PHP filendelse. Og hva slags andre charsets kan jeg bruke? og hva er mest brukt? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 greit å bruke utf, men da må du huske å lagre filene dine som utf også Skriv html du. Bare pass på at du ikke har en xhtml docktype! Hadde vært kjekt med en link her altså Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) http://havocnet.org siden min Edit: Nei se hva jeg fikk: "This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional!" hmm ikke vet jeg hvordan siden har blitt XHTML Men den er værtfall valid akkurat som .CSS fil mi også var Endret 14. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det er lett å se at siden er skrevet i XHTML.. Sjekk doctypen din i toppen av siden.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Som MBaardsgaard sier så er det XHTML du skriver koden din i og da må du bytte ut mime-typen text/html med application/xhtml+xml edit: typo Endret 14. juni 2005 av Equerm Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hva er lurest da? XHTML eller HTML? og hvordan hva må jeg f.eks gjøre for å gå tilbake til HTML? bytta text/html til application/xhtml+xml nå. Så da skal vel alt være i orden This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional! Endret 14. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er lurest da? XHTML eller HTML? og hvordan hva må jeg f.eks gjøre for å gå tilbake til HTML? En tråd om emnet. Tror det lureste for deg, siden du ikke har så mye peiling, er å bruke plain HTML. <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Sett dette øverst i dokumentet Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) regner med at jeg skal bytte tilbake til text/html under content/mime type sant? Edit: Fikk jammen 3 feil nå: Men fikk retta på de, men har forsatt et problem charsettet -_- Endret 14. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå