Gå til innhold

Er d mulig å få spille DivX på PS2

Brainar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google er jo min venn.

http://www.lik-sang.com/catalog/news.php?artc=2608

Det ser ut som at de har *litt* problemer fortsatt:

"The player is not yet finished, but it shows that the Xbox is perfectly capable of playing back DIVX movies and that full-feature DIVX players will be out very soon. The current limitations are no sound, the video runs too fast, and is garbled after looping."

Matrix-capturen på siden gikk ikke akkurat som beregnet.

Men det er selskaper som har lisensiert Sigma Designs og Texas Instruments sine hardwareløsninger for divx/MPEG-4, så det er garantert ikke lenge til den kommer dvdspillere med støtte for alt: mp3, VCD, SVCD, SACD, DVD-A, HDCD, divx, whatever

Lenke til kommentar

Det er mulig med alle chippene. Det er programvaren det kommer ann på, og den kan brukes på alt med chip :wink:

En kamerat av meg har set VideoCD'er på XBox. DiVX programvaren blir iallefall raskt bedre, XBox scenen har blitt gigantisk. Har selv et program som gjør at du kan emulere NES, Gameboy, Gameboy Advance, N64 og SNES på XBox'en. Problemet er bare at jeg ikke har chip ennå.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 01:20, b-duvaland skrev:

[..]

Har selv et program som gjør at du kan emulere NES, Gameboy, Gameboy Advance, N64 og SNES på XBox'en.

:eek: Fakta f? Det er jo helt vilt bra.

Hvis noen får til en PS2- og Dreamcast-emulator på den, så er det ingen vei utenom! :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei, her er et par linker som burde sjekkes ut av de som er interressert i det denne tråden EGENTLIG handlet om. Nemlig:

"Kan man spille DivX på PS2?"

http://forums.divx.com/viewtopic.php?topic...c=15165&forum=4

http://forums.projectmayo.com/viewtopic.ph...c=4190&forum=23

Det er høyst trolig at dette er gjennomførbart, og at det vil gjennomføres akkurat slik jeg sa, nemlig gjennom Linux for PS2.

En annen grunn som bekrefter det samme er at det allerede er utviklet en DivX player for DreamCast.

Det hadde vært fint om dere som er X-box fans ikke hadde vært så desperate etter å bevise X-boksens fortreffelighet over PS2 slik at vi som er interessert i PS2 kan få diskutere i fred uten å få X-box propaganda i trynet.

Hvis dere har et behov for å skryte, så pass iallefall på at du veit hva du prater om før du åpner kjeften.

På forhånd takk.

~Rata

Who messed with my anti-paranoia shot!?!?

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-08-07 20:37 ]

Lenke til kommentar

rastatosk, det blir vanskelig å få divx på ps2, hvor skal man ha programvaren, på minnekortet? har hørt rykter om at det kommer ps2-harddisk også etter hvert, og at den kommer til å koste mer enn en komplett xbox.

vet ikke hvem din melding var rettet til, men det hadde vært fint om du kunne passe språket.

/duvaland som snart skal gå og kikke på noen divx'er som han har liggende på sin 80gb xbox harddisk :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 20:33, Ratatosk skrev:

Det hadde vært fint om dere som er X-box fans ikke hadde vært så desperate etter å bevise X-boksens fortreffelighet over PS2 slik at vi som er interessert i PS2 kan få diskutere i fred uten å få X-box propaganda i trynet

Hvis dere har et behov for å skryte, så pass iallefall på at du veit hva du prater om før du åpner kjeften.

Du styrer ikke dette forumet. Tråden warper slik tråder ofte gjør, selv om den går off-topic.

Tonen din er unødvendig.

Spørsmålet er dessuten besvart, svjks.

Lenke til kommentar

Synes det er tåpelig å først avfeie åpnings-spørsmål i en tråd - tydeligvis uten å ha peiling på hva dere prater om, for så å begynne å prate om en annen konsoll. Dere bryr dere jo helt klart lite om PS2, så hvorfor prater dere i en PS2-relatert tråd??

Små digresjoner er jo helt ålreit, men når blir sånn som dette så kan dere godt lage deres egen tråd, og fortsette dialogen deres der. Det dere sier er uinterresant for dem som klikker seg inn på denne tråden og forventer å finne noe relevant.

Når det gjelder språket mitt, så beklager jeg hvis jeg har fornærma dere, men jeg begynner å bli ganske lei av utilslørt, malplassert X-box patriotisme.

Jeg synes også at X-box er dritbra, men HALLO!??! Skjerpings...

duvaland, programmvaren laster man inn fra en boot-disk, eller via en ROM (jfr. ActionReplay). Ok?

Nå, pliiiis. Ikke no mer bla-bla - denne tråden er rotete nok fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...