Even89 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tåler en ny motor med egen oljetank å kjøre på bensin med oljeblanding i? F.eks en Honda 40 hk firetakt med seperat oljetank-- Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hvorfor det om jeg tør spørre? Én av fordelene med 4-taktere er jo at man slipper å ha olje i bensinen. Endret 13. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Hvorfor det om jeg tør spørre? Én av fordelene med 4-taktere er jo at man slipper å ha olje i bensinen. Bare lurer, siden jeg har 20 liter bensin blandet med olje fra den gamle 2 takteren. Hadde vært fint å kunne bruke de 20 literne- Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 En totakter med egen oljetank blander selv inn olje i bensinen, de andre skal ha ferdigblandet. Men du bør ikke ha for mye olje i bensinen, det fører til mye røyk og nedsoting av motoren, som igjen fører til effekttap og problemer. Firetaktsmotorer skal ikke ha olje i bensinen i det hele tatt. Oljen sirkulerer kun i lukket system som på bilmotorer. Hvis du ikke har noen totakter å bruke den på så gi (eller selg) den til noen som har. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du kan jo bruke den, men hvor lurt det er, er en annen sak... Som LightSabre sier, så får du en heftig nedsoting av plugger, ventiler stempel osv, osv.... Gi den bort til noen med en 2takts motor, eller kjør den opp på den gamle motoren din Ikke la det stå i garasje/bod/kjeller, da dette vil gasse, og _kan_ selvantenne... Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 hehe-- Fikk solgt de 20 literne til en kompis av meg.. 150 kr fikk eg Ekstra stor hamburger på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå