alexf Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Jeg skal kjøpe ny pc på flex-data.no og bestiller alt i ett. Jeg har sett meg ut en Global Win WBK68 kjøler for hastigheter opp til 1.5GHz til en Athlon XP 1600 1.4GHz prosessor... støynivå er oppgitt til 36.5 dBa Noen som vet om dette er en bra kjøler? Har ikke tenkt å overklokke... Vet at det finnes bedre kjølere på netconnection.no og microplex.no, men jeg synes det er bedre å handle alt på ett sted.. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Det er en helt OK kjøler, støyer litt men ellers helt grei, med litt støy mener jeg at du hører den, men ikke no' særlig å bry seg om. Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hva med en noisecontrol-kjøler fra microplex.no? Takler opp til AthlonXP 1700+ og har et støynivå på 19-20db. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Spørs kor følsom du er for ulyder, eg hadde Taisol 760 som er oppgitt til 32 dB - for masse for meg. Bygde om med adapter til 80mm vifte i sommer og brukte 19 dB Papst. Har nett bygd ny mask. med Pal 8045 og samme vifte. Er du i Bergen, ville eg "lurt" Komplett til å ta fram ei slik vifte og hørt den FØR eg bestilte. Ser WBK68 er AMD godkjent til max: 1,33 GHz T.Bird og XP1800+. Då er ho ikkje meir enn "akkurat stor nok". XP1800+ er ca. 10 grader kaldere enn 1400 T.Bird med samme vifte ifølge rykter. Då blir det "varmt nok" med denne vifta, eg har ca. 47 grader CPU når eg "stresser" maskina - vanligvis 33 - 35. Den Noise-Control kjøleren som er "anbefalt" over er enda mer "minimal".- Behagligere lydnivå, men.. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg kjører XP1600+ med en Global Win WBK68 og artic silver 2 kjølepasta, en kabinettvifte, og har en idle temperatur på 40 grader, og har hatt maks temperatur på 50 grader etter 2 timer med FULL belastning på CPU og Skjermkort. Ingenting i veieb med disse temperaturene hvis en ikke har tenkt å overklokke CPU'en til himmels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå