violator Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei Jeg har (enda) ikke en LCD tv til min HTPC, og dermed blir det litt dårlig oppløsning etc på en vanlig 32". HW har kjørt en guide om HTPC og den siste artikkelen kunne jeg lese at det fantes en løsningen for de som har en vanlig TV, en overgangskabel fra VGA til Scart. http://av-connection.com/?HirachyID=550&CampID=33 Dette er et Dansk firma, men jeg lurte på om noen der ute som viste om det fantes et Norsk firma som hadde en lik kabel? Takker for innspill -V- Lenke til kommentar
LBA75 Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hej Tror jeg ikke. Det er et ganske nyt kabel, og de laver det selv. Ring til dem, skulle ikke være noget problem at få det sendt til Norge, skulle jeg tænke? Skal selv købe et......bor selv i DK. MVH LBA75 Lenke til kommentar
omr Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei. Leter selv etter en overgang til bruk på en "normal-TV", og jeg må si som dansken, dette er vanskelig i finne i Norge. Husk at dersom du bestiller den pr.post hit, må du betale MVA på 24 % av pris OG frakt, samt 70 kr til posten for fortolling... Lett hoderegning kommer en overgang på 400 DK på 660 NOK. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei. Leter selv etter en overgang til bruk på en "normal-TV", og jeg må si som dansken, dette er vanskelig i finne i Norge. Husk at dersom du bestiller den pr.post hit, må du betale MVA på 24 % av pris OG frakt, samt 70 kr til posten for fortolling... Lett hoderegning kommer en overgang på 400 DK på 660 NOK. 25% kanskje? Lenke til kommentar
HMDS Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 kan få min lagte en, for så å finne ut at det ikke var kompatiblet med skjermkort.. Lenke til kommentar
omr Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hvilke skjermkort fungerte den ikke på? Lenke til kommentar
LBA75 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Dette kabel virker kun paa nyere ATI og Matrox kort. Har selv et ATI Radeon 9600 PRO og der virker det perfekt. LBA75 Lenke til kommentar
TempO Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) LBA75 Skrevet: 04/08/2005 : 00:50 Dette kabel virker kun paa nyere ATI og Matrox kort. Har selv et ATI Radeon 9600 PRO og der virker det perfekt. LBA75 Hvor kjøpte du din hen da?og hva var prisen på denne? Blir det MYE bedre bilde enn ved kun å bruke s-video kabel til tv'n? Det er som kjent litt uklare bilder når man kopler opp pc'n til TV,så det hadde vært utrolig digg å fått forbedra bildene bittelitt ihvertfall for oss som ennå ikke har tenkt til å ta steget over til LCD e.l. enda Endret 4. august 2005 av tempoking Lenke til kommentar
LBA75 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Hej Jeg købte mit i Danmark (bor I Danmark) hos AV-connection. Der er både beskrivelse og priser på deres hjemmeside. Jeg skulle bruge et par metser ekstra, så mit kostede omkring 600 Dkr. Jeg syntes at det fungerer rigtig godt, og billedet er af mangel på LCD/plasma supert. Kører efter Mastiff`s guide med Zoomplayer, Dscaler og Powerstrip. Når filmen starter og jeg skifter til fullscreen, så skifter zoomplayer automatsik "primary screen" fra monitor til mit crt tv - og så kører det derud af!! Har forresten aldrig kørt med andet, så jeg kan ikke give dig nogen sammenligning med s-video. Jeg har en DVI til VGA adapter i min DVI udgang, der sætter jeg kablet og saa kører det som sagt. mvh LBA75 Lenke til kommentar
adale Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har bestilt et skjermkort som ikke er kompatibelt med denne kabelen. Jeg har ikke tenkt å skifte til LCD-TV med det første. Er det verdt at jeg returnerer kortet og går for et ATI eller Matrox-kort? Eller er bildekvaliteten bra nok? Er problemet både for DVD-avspilling og TV-titting? Lenke til kommentar
adale Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Noen som har testet alternativet, Realmagic Xcard? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har laget en med gullforgylt scart, og strømper i begge ender... 2-3meter. Ser ut som kjøpt i butikk. Testet og fungerer perfekt. Loddingene er gjort etter "boka". Byttet til plasma like etterpå, så hvis noen vil kjøpe den rimlig, så send meg en PM. VGA til Scart i butikk er ikke alltid helt lik, så sjekk dette. Og ja bildet blir mye bedre enn scart, men det kreves ofte litt testing med de eksemplene som står i guiden, før det blir optimalt. Brukte forøvrig et Radeon 9700pro kort. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei Er det noen som har en "oppskrift" på en slik kabel? Så kan man lodde selv. Mvh Stian F Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Guide Jeg har ikke peiling på lodding osv, men dette ser ut som noe slikt ihvertfall. Endret 26. oktober 2005 av Garreth Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Blir det MYE bedre bilde enn ved kun å bruke s-video kabel til tv'n? Det er som kjent litt uklare bilder når man kopler opp pc'n til TV,så det hadde vært utrolig digg å fått forbedra bildene bittelitt ihvertfall for oss som ennå ikke har tenkt til å ta steget over til LCD e.l. enda 4606724[/snapback] En test av dette i forbindelse med Windows XP Media Center Edition finnes her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=51 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå