Gå til innhold

Kjøp av ny gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg ny PC innen denne måneden, og tenkte dere forum brukere kunne hjelpe meg litt. Den skal først og fremst brukes til gaming, så jeg har lyst på en PC som drar i land de nyeste spillene på high. PC'en skal kjøpes uten skjerm, men dere kan gjerne anbefale en bra LCD, for før eller siden kommer jeg til å kjøpe det også.

Har satt budjsettet på 10000 kr u/skjerm.

Her er mitt forslag:

KABINETT

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning)

PSU

Hiper Strømforsyning ATX 525W HPU-4S525 Tripple Fan, Silent, PFC

RAM

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

HOVEDKORT

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

LYDKORT

Creative SB Audigy 2 Value, Bulk PCI Lydkort,7.1,Dolby Digital EX

CPU

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

HARDDISK

Western Digital Caviar 200GB SATA 8MB 7200RPM

GPU

PowerColor Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, VIVO/2xDVI, Retail

DVD-BRENNER

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

PRIS: 9899 KR

Noe jeg burde skifte ut? Tar gladlig i mot alle tips :)

MVH Zyko

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja den såg grei ut, men ta heller dette minnet: Corsair

Og kanskje en kraftigere strømforsyning, men det har du ikke penger til, men du kan gå ned til 3200+ prosessor.

Kan sikkert strekk budjsettet litt til ;)

good, fordi Value ram er ikke så stabilt, og har ikke så gode timings... Du vil nok ikke angre!

Lenke til kommentar
ja den såg grei ut, men ta heller dette minnet: Corsair

Og kanskje en kraftigere strømforsyning, men det har du ikke penger til, men du kan gå ned til 3200+ prosessor.

Kan sikkert strekk budjsettet litt til ;)

good, fordi Value ram er ikke så stabilt, og har ikke så gode timings... Du vil nok ikke angre!

Har du peiling på noen gode PSU'er eller? For jeg har lite peiling... Please gi meg en anbefaling ;)

Lenke til kommentar
Tja, det fins mangen gode Psu. men for all del ikke gå for Qtec, men Hiper, Fotron Source og Entermax er gode Strømforsyninger.

Takker.... Skal vel klare å finne en selv :)

EDIT: Hva tror du om denne.

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Tja, det fins mangen gode Psu. men for all del ikke gå for Qtec, men Hiper, Fotron Source og Entermax er gode Strømforsyninger.

Takker.... Skal vel klare å finne en selv :)

EDIT: Hva tror du om denne.

Hadde selv kjøpt denne om kassa ikke var litt skranten for tida. Hørt mye bra om denne strømforsyningen.

Lenke til kommentar

En ting til, ville ikke det vært like greit å kjøpe dette hovedkortet? Skal visst ha et bra integrert lydkort + WLAN og at det er stille? Sparer jo en del penger... ;)

EDIT: Hmm... Støtter det ikke PCI-e skjermkort?

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er for sent men jeg ville byttet ut Maxtor harddisken siden Maxtor sine bråker mer enn både Western Digital og seagate.

Ellers er det bra. Skjermkortet er bra hvis du bare skal ha ett skjermkort, men skal du ha 2 stk og kjøre SLI ville jeg gått for 6800GT men som singel har du gjort et godt valg.

Lenke til kommentar

Jeg tror at en ny PSU ville vært bra!

har ingen erfaringer med de psu forslagene som er satt opp her, vet bare at jeg er meget fornøyd med min BZERK psu (fås kjøppt på microplex), er i tilleg manuell viftestyring på denne psu'en, så du kan velge støynivå selv(bråker ikke noe forferdelig på max da)

den har også blått lys og 2 vifter, (1x80 mm, og 1x120mm)

kansje dette hk er av interesse? http://www.psdata.no/ps.asp?it=110323&mlevel=010500

har lenge vurdert å skifte ut mitt i et slik, men da må jeg skifte omtrent hele skiten av innmat i dataen, og den "gamle" kjerra mi drar ennå :p

PCI express er gøy da, men om du vil spare en del penger kan du gå for agp, men faktisk så koster agp skjermkort mer enn pci-x, men du sparer da en del på agp HK...

som de sier, det koster å være kar :thumbup:

jeg for min del foretrekker et stoooooooooooooooooort chassis, jeg har et seff... Tt kandalf kabinett :p og er strålende fornøyd med det.

GL ;)

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar
å ja, jeg ville skiftet ut HD'en, har hørt at maxtor=mye støy, og mye problemer.

Seagate eller WD (WD som jeg selv har er jeg meget fornøyd med) er et bra valg vil jeg tro!!

Jeg har 3 WD selv og de fungerer bra. Kjenner andre som har seagate og er veldig fornøyd de og. Og jeg kjenner noen som har maxtor og er ikke helt fornøyd!

Lenke til kommentar
å ja, jeg ville skiftet ut HD'en, har hørt at maxtor=mye støy, og mye problemer.

Seagate eller WD (WD som jeg selv har er jeg meget fornøyd med) er et bra valg vil jeg tro!!

Jeg har 3 WD selv og de fungerer bra. Kjenner andre som har seagate og er veldig fornøyd de og. Og jeg kjenner noen som har maxtor og er ikke helt fornøyd!

Oki, oki... Skifter HD til denne :thumbup:

Men lurer fortsatt på hvilke hovedkort jeg skal velge... Vil ha et som ikke støyer så mye, har hørt at MSI kortet jeg har satt opp nå støyer meget mye! Noe spess kort jeg kunne skiftet til som ligger i samme prisklasse med mindre støynivå?

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Oki, oki... Skifter HD til denne :thumbup:

Men lurer fortsatt på hvilke hovedkort jeg skal velge... Vil ha et som ikke støyer så mye, har hørt at MSI kortet jeg har satt opp nå støyer meget mye! Noe spess kort jeg kunne skiftet til som ligger i samme prisklasse med mindre støynivå?

Jeg har 2 av den harddisken og har aldri hatt problemer med de.

Nytt hovedkort vil jeg anbefale dette, MSI. Er rimelig sikker på dette er et godt hovedkort.

Eller dette, Asus SLI hvis du skal ha 2 skjermkort (SLI)

Endret av MacManus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...