anders02 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei! Signalene i det trådløse nettverket er akkurat litt for svake til at de når dit jeg vil ha PC-en. Hvilke alternativer finnes? Kan jeg kjøpe enda en trådløs router slik at signalene går slik: Modem - trådløs router 1 - trådløs router 2 - PC Eller er ekstern antenne det beste alternativet? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Anbefaler å prøve en bedre antenne (directional) først, da dette er en billigere og enklere løsning. Hvis du etterpå finner ut at du likevel trenger en repeater, kan du bedre signalet ytterligere med antennen. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Test andre kanaler, mulig det er mye forstyrrelser på kanalen du er på nå. Hvis ikke det er jævelig langt mellom pc'en og ap'et.. da må du nok ha annen antenne. Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Da går jeg for en ekstern antenne. Noen som har noen å anbefale? Er f.eks. CNet Omni Directional Antenna grei? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PRL Gir noen dB mere enn Omni antennen. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Spørs hvor langt er det. Er det mellom hus eller innendørs. Med 4dBi omni antenne (sender like mye i hver retning) når jeg aksesspunktet mitt fra 90m utendørs. Med 18dBi directional panel antenne kan jeg stå 500m fra aksesspunktet. Innendørs blir det en del mindre. Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Det er innendørs. Jeg har stort sett kontakt, men den kobler seg av litt ofte. I tillegg må jeg sørge for at alle dører mellom router og nettverkskort er åpne... Det er drøye 10 meter mellom dem, men mye vegger og tak. Bør jeg heller gå for en annen antenne, da? En som ikke er retningsbestemt? Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du kan også (hvis det er muligheter) strekke en ledning fra den ene routeren (lan port) og videre til neste router i lan port (husk å slå av dhcp på router nr 2). Dette er en meget god løsning hvis det lar seg gjøre... //NorKing1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå