Gå til innhold

BF 2 Demo benchmark

Anbefalte innlegg

Jeg satt den der dynamic "skygge greien" til AV og det ble straks myye bedre...nå lå jeg på 55-60....og inntil veggen kom jeg aldri ned på 16 som før..det laveste jeg så var 40..dette var da i singleplayer. Helt utrolig at bare de der skyggene har sååå mye å si på ytelsen. Jeg skjønner det rett og slett ikke...og jeg så ikke forskjell heller på bilde liksom. Noen andre som ser forskjell?

dynamic skygge er vel realtime rendring, akkurat som lys i Doom3 (altså da legger jeg i det at den rendrer og regner ut der og da uten hjelp av prossessor), mens "vanlig" rendring under spilling er begge deler. Er litt usiker på dette, kan ikke noen rette meg om jeg er helt på jordet her?

så at X800XT PE og X800 XL klarte seg bedre med AA og AF påsatt enn uten...i 1280x1024 med high settings

Er ikke dette merkelig? Noen som kan forklare?

Det er ikke en enklere forklaring enn at prossessoren (eller var det skjermkortet? :p ) blir flaskehals ved lave oppløsninger, og flyten blir bedre ved lik arbeidsfordeling. Hvertfall slik jeg har skjønt det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja lav oppløsing er får test litt cpu

men så er del forksjhe på xl og xt pe

Ja, men jeg mente ikke forskjellen mellom kortene i ytelse, men mere ytelses forskjellen mellom lav/høy oppløsning med/uten AA/AF (hvis man skjønner noe av hva jeg prøvde å skrive der :p ).

Bedre flyt mener jeg, fordi prossessoren ikke lenger er flaskehals. Tydeligvis fik kjo begge ytelelseshopp når skjermkortet fikk mer å gjøre :hmm: Eller tenker jeg helt motsatt her.. (har en stygg følelse.. :!: :dontgetit: )

Lenke til kommentar

Fraps:

2005-06-19 00:00:49 - BF2

Frames: 4618 - Time: 60000ms - Avg: 76.966 - Min: 57 - Max: 100

Multiplayer, 1280x960, 2xAA, alle video opts "high", 100% view distance

P4 640 3,2GHz

PowerColor Radeon X800XL 256MB

TwinMos PC3200 2048MB

Edit: Sorry, den over var med 0xAA, denne er med 2xAA:

2005-06-19 00:29:53 - BF2

Frames: 3915 - Time: 60000ms - Avg: 65.250 - Min: 46 - Max: 81

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Hva syntes dere er spillbart av fps i BF2?

Selv syntes jeg at når pingen er nede i 30 så kan jeg liksågodt stenge spillet..da suger det maks...selv nede på 40 tallet vil ikke jeg si at BF2 er gøy å spille. Jeg syntes det er best når jeg ligger fra 70-90..da merker jeg liksom ikke at det hakker...og aimen blir bra uten merkelige slowdowns om dere skjønner...

og oppløsning betyr mye mer enn AA og AF og high settings. Jeg ser uansett egentlig ikke noe særlig forskjell. Men jeg så forskjell når det var under 1280X1024 i oppløsning....sikkert pga jeg har LCD skjerm da men uansett..

Lenke til kommentar
Selv syntes jeg at når pingen er nede i 30 så kan jeg liksågodt stenge spillet.

gamer73: Du meiner vell fps og ikkje ping :p

Når Fps'en nermar seg 30-40 så går grensa.

40-60 går fint.

For min del er AA og AF viktigare enn høge oppløysningar.

Lenke til kommentar

Har selv (19" :p )LCD skjerm, og må si at forskjellen fra 1280x1024 2xaa/2xaf mot 1280x1024 0xaa/oxaf er enorm. Men la det være sagt at det kommer helt sikkert ann på øyet som ser. ;)

Selv syntes jeg at når pingen er nede i 30 så kan jeg....
Mente du her "FPS" (frames per second) eller? "Ping" er verdien på hvor høy forsinkelse "packets" fra serveren din har. Ved lav FPS går spillet hakkete, og ved lav ping får du all info du trenger for at alt skal gå glatt. Så jo lavere ping jo bedre/lavere fps jo verre.

Har vært inne på dette tidligere i tråden (dette med lav FPS..), og har også vært inne på at dette kan være et minne/ramproblem. Har bestilt 2Gigs for noen dager sida og henter dette opp i morgen, så jeg får vel oppdatere da. ;)

G'natt folkens!

Edit:

Hehe, hva med begge deler? :p;)

Edit2:1 min igjen til 7800GTX slippes!!!! NEIIIII!!!!! HAHAHA!!!! 00 DAGER IGJEN!!!!! WTF!!!

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Har selv (19" :p )LCD skjerm, og må si at forskjellen fra 1280x1024 2xaa/2xaf mot 1280x1024 0xaa/oxaf er enorm. Men la det være sagt at det kommer helt sikkert ann på øyet som ser. ;)

Edit:

Hehe, hva med begge deler? :p;)

Hehe, ikkje alle som har like godt skjermkort da! :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...