Gå til innhold

BF 2 Demo benchmark


Anbefalte innlegg

Vet dette burde postes under benchmark kategorien, men det tar en evighet å få svar der så jeg poster her.

 

Er inntresert i å se hva dere får i BF 2 Demo ved å bruke benchmarkprogrammet fraps.

 

 

*OPPDATERT test på 1280 x 1024 uten AA AF alle innstillinger på High

 

 

Testet mine systemer på: 1200 x 1600, 2 x AA

 

P4@ 3.8 Ghz

Sapphire X800XTpe @ 540 580 Driver Catalyst 5,5

 

Gjennomsnittelig FPS 54.4

 

P4@ 4.0 Ghz

Point of View 6800 GT @ 415 1120 Driver 77.30

 

Gjennomsnittelig FPS 61,2

 

Syns det er litt rart at GT kortet kommer såpass mye høyere en X800XTpe. Fint hvis noen med AMD ville poste med benchmark i samme oppløsning.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man først benche dette greiene, så får vi lage en standard. At folk bruker forskjellige oppløsninger å bare ser ca FPS holder ikke mål. En får lage en custom benchmark, å poste den her, slik at alle kan kjøre identisk.

 

Bare en idè selvsagt. Folk må gjøre som de vil

Lenke til kommentar

Prøvde å lage en standard i første post. 1200 x 1600 2 x AA.

 

Hvis noen mener en annen oppløsnng er bedre egnet så kom et forslag. Det viktigiste er å få satt en standard. Grunnen til at jeg valgte den høye oppløsningen er at personlig syns jeg det er lettere å se forskjeller på high end kort med høy oppløsning og litt eyecandy.

 

Du måler benchmark i fraps ved å trykke F11 mens du spiller.

Du får da en tallrekke som kan åpnes i exel.

Regn så ut gjennomsnittet av denne tallrekken.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

1280x1024 er jo den største standarden for alle brukere. Husk at her har de fleste muligheten til å måle (med tanke på skjerm osv) med full AA og AF. Er det ingen realtime-demo som man kan kjøre (alà HL2)?

 

1200x1600 er vel mer en standard på hvor mye du kan makse ut av et spill. Da sitter jo også de fleste som kjører dette på en overklokka FX og SLI òg da. Vær så snill, om jeg skulle ta feil her så rett meg.

 

Egentlig er vel 1024x768 den mest almenne standard, men da vil jo utfalle være fullstendig avhengig av skjermkort, og ikke av PC'en i sin helhet.

 

Edit: hehe, glemte å fullføre første setning :blush:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

De fleste som tester kjører 4xAA/4xAF på 1280x1024. Hvertfall mitt inntrykk av de fleste reviewer på skjermkort (noe som er det vi egentlig tester her). Skulle hatt et spesielt kart vi måtte spilt i rundt en time eller noe også da (non-internet :p pga mulig "lagg")

 

Edit: selvfølgelig alt av detaljer og annet finesse maxa ut...

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...