melli123 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Hvit blomst Hva synes folket om dette bilde? Farger, kontraser,osv... Bilde er tatt for et par timer siden.... Mvh Vegard Melsom Endret 13. juni 2005 av VgaR Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Undereksponert, Uskarpt og fryktelig kornete synes jeg dette bildet er. Ser ut som det komprimert også? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Undereksponert, Uskarpt og fryktelig kornete synes jeg dette bildet er. Ser ut som det komprimert også? enig, veldig kornete Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 ja, nå som dere sier det, så er jeg helt enig.... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Ser nesten ut som om det er scannet.. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Ser nesten ut som om det er scannet.. Vel,det er det ikke....Jeg skal ta frem råbilde igjen, og se hva som kan ha skjedd underveis i redigeringen av bilde... Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Bare noen velmenende råd, en amatør til en annen: Prøv og isoler ut motivet, dette tilfellet den hvite blomsten. Bruk stor blender (dersom du har mulighet for det) for å få dette til, det fjerner den rotete bakgrunnen. Har du kompakt kan dette være vanskelig, de har veldig stor dybdeskarphet. Dråpene på blomsten kan tilføre bilde en dimensjon, prøv å få disse skarp. Flatt lys (som dette), prøv å juster kontraster. Det som er hovedmotivet isolerer du i PS og skarper dette opp med Unsharp mask. Kjør evt. et støyreduksjonprogram om nødvendig. Kom deg ned på mage når du tar slike bilder, prøv å komponer bilde mtp vinkler, diagonaler og perspektiv. Dette kan du gjøre uavhengig av hvilket utstyr du har Endret 13. juni 2005 av Roncon Lenke til kommentar
F828 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Bare noen velmenende råd, en amatør til en annen:Prøv og isoler ut motivet, dette tilfellet den hvite blomsten. Bruk stor blender (dersom du har mulighet for det) for å få dette til, det fjerner den rotete bakgrunnen. Har du kompakt kan dette være vanskelig, de har veldig stor dybdeskarphet. Dråpene på blomsten kan tilføre bilde en dimensjon, prøv å få disse skarp. Flatt lys (som dette), prøv å juster kontraster. Det som er hovedmotivet isolerer du i PS og skarper dette opp med Unsharp mask. Kjør evt. et støyreduksjonprogram om nødvendig. Kom deg ned på mage når du tar slike bilder, prøv å komponer bilde mtp vinkler, diagonaler og perspektiv. Dette kan du gjøre uavhengig av hvilket utstyr du har Et meget godt innlegg EDIT; Leifer F828 Endret 13. juni 2005 av F828 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Roncon: Tusen takk for et kjempe bra innlegg med mye fakta...skal se over det du har skrevet opptil flere ganger, slik at jeg kan forbedre meg til neste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå