sticky Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Var på et lite lan party med hub i helga... å det sugde bra... mye problemer med hastigheten. Har da tenkt på innkjøp av en Switch.. har ikke så ille mye greie på det, så da lurte jeg på om noen kunne anbefale en bra en. 12 porter kansje? på forhånd takk :wink: Lenke til kommentar
sticky Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl denne kansje? bør ikke koste mer enn to lapper Lenke til kommentar
Dannan Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Anbefaller 3Com, har god erfaring med det... Hadde noen billigswitcher, veldig ustablilt nettverk, kjøpte så en 3COM Superstack 3 (tror det var navnet), og nettverket på LAN'et er mer stabilt og raskere den noensinne Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=S...verk+%2F+Switch Fet switch. Seksten porter, derav den sekstende også har uplink-muligheter. Har en slik. Funker UTMERKET! Tillegg; 3Com er gjerne meget dyrere, og ikke nødvendig bedre. Opplever at de surfer endel på sitt gode navn og rykte. Unex er sinnsykt bra billigmerke... _________________ "Let all things be tested; keep to what is good" (1. Tessalonians 5:21) Mvh, Tore Jakob Haugen [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-07-21 22:41 ] Lenke til kommentar
Dannan Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 3COm's OfficeConnect er og bra, og ikke fullt så dyrt. Lenke til kommentar
Dannan Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 the_ruthless, har du noensinne prøvd denne switchen under sterkt press?, da er den ikke fullt så go lenger, porter kan slutte å virke, blir svært ustabil, har erfart dette med to Unex switcher (kan være en tilfeldighet da). Nå vet jeg ikke hvordan switchen som skal kjøpes skal brukes, men når det begynner å bli en del folk på lanet så begynner en å merke forskjellen på switchene. [ Denne Melding var redigert av: Dannan på 2002-07-21 23:02 ] Lenke til kommentar
sticky Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 til spilling kan jo en hub til tider funke bra, men er greit å ha litt pupp i sakene når en skal drive å kopiere å bytte ting å tang.. er noe dritt å vente i dager hvis det er mange som kopierer samtidig.. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 the ruthless: du har vel ikke noen test eller noe av den switchen liggende et sted? syns den virka koselig jeg..:smile: kanskje jeg tar ditt ord på at det er bra saker...:smile: Lenke til kommentar
mindwalker Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Jeg vil definitivt anbefale 3Com Office Connect switch. Det er meget stabile og raske switcher.¨ Har bare gode erfaringer med 3com`s hardware. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Cisco Catalyst 1900 med 2*100Mb uplinks. Cisco er det eneste som duger:) Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 22:37, the_ruthless skrev:http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=S...verk+%2F+SwitchFet switch. Seksten porter, derav den sekstende også har uplink-muligheter. Har en slik. Funker UTMERKET! Den switchen sliter noe enormt på støre netverk. Hvis du skal kjøpe en billig switch, så anbefaler eg Cnet, de er billige og gode. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Kan også anbefale Cnet. Har vært på LAN med 40-50 stk PCer koblet sammen med 5 Cnet 16 portere, og det funket glimrende. Hele tiden. Ellers er jo denne litt tøff: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl Alt fullautomatisk på alle porter! Litt dyr, da... Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 22:36, Dannan skrev:Anbefaller 3Com, har god erfaring med det...Hadde noen billigswitcher, veldig ustablilt nettverk, kjøpte så en 3COM Superstack 3 (tror det var navnet), og nettverket på LAN'et er mer stabilt og raskere den noensinne Kan bare gi min fulle støtte her!! Har prøvd litt forskjellige billige switcher og de har en tendens til å feile ved stor belastning... Aldri hatt slike problemer med superstack 3... Innenfor de fleste områder er det jo slik at en jo som oftest får hva en betaler for, så i lengden så har en gjerne litt igjen for å spandere noen kroner mer på innkjøpet... Til han som mente at du betaler mye for 3com navnet så er jeg til dels enig i at slik var det tidligere, men siste året eller noe sånt så er prisene på 3com sine switcher falt VELDIG mye i pris (kanskje pga stor konkurranse fra billigmerkene?) så forskjellen er ikke så stor lenger som den engang var... koster vel bare litt over 3k for 12 porteren... [ Denne Melding var redigert av: _diablito_ på 2002-07-22 16:27 ] Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Det som kan vær litt greit å tenke på når man skal kjøpe en switch er hva den skal brukes til. Er det kun til spilling fungerer det meste, også til "vanlig" bruk. Blir den plutselig stående og skal kjøre full fress på alle porter samtidig så sliter de billigste switchene. Da fylles det interne Backbone'et opp siden det ikke er dimensjonert for 100% util. på samtlige porter. Dette er jo noe som er uvanlig og ikke skal forekomme i ett god designet netverk uansett. da begynner man å segmentere med rutere osv. ikke så aktuelt for den gjengse hjemme bruker kanskje :wink: Har brukt Cnet sine switcher i mangt et LAN og de har aldri sviktet så kan anbefale de. 3Com er ikke så bra som alle skal ha dem til å være. Misforstå meg rett de er BRA men ikke GUD :smile: Skal man ha en bra Backbone switch se gjerne på cisco 2940 eller SMC tiger serien.. DYYYYRE som fa... men skal de stå i et miljø med høy belastning og nede tid er penger i store kvanta ut vinduet så er det verdt det. G. Lenke til kommentar
knackerman Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kjøp CNet fra komplett, da får du virkelig mye switch for pengene. CNet er stabilt og bra og nesten uslåelig til den prisklassen. 3Com og Cisco etc. er for merkebevisste dingsehorer og technofriker. Koster garantert mer en det smaker med de merkene. :razz: Noen skal jo på død og liv ikke ha noe annet enn det aller aller dyreste selv om switchene i den prisklassen egentlig bør både kunne suge og slikke i tillegg Lenke til kommentar
oceana Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Har prøvd meg med på den 3Com superstack switchen, og den var virkelig bra i forhold til andre switcher som jeg har vært borti, merket forskjellen når vi kjørte full load på 6-7 porter i forhold til billigere saker...men det er vel først ved bruk av alle man merker det er skikkelig forskjell... Cnet bruker jeg på hvert mini-LAN jeg er på, og det er ikke annet å si enn at dette er solide og bra saker, så her får man hva man betaler for og mer til *vurdere å kjøpe bra switch med en gang* Lenke til kommentar
SteelB Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kan bare støtte opp om Cnet, har en 16 ports selv som vi har hatt 12 stykker tilkoblet på et lanparty, fungerte helt tilfredstillende med tanke på prisen. (Desverre gikk den i det siste tordenværet da, men det blir nok en ny av samme typen :smile: Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hva med å bruke vlan da? Da har du dedikert båndbredde point to point i hver connection.(Dobbelt) Finn en billig jalla switch som støtter det. Dediker brukere til vlan deretter opprett støtte mellom vlanene. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-21 22:36, Dannan skrev:Anbefaller 3Com, har god erfaring med det...Hadde noen billigswitcher, veldig ustablilt nettverk, kjøpte så en 3COM Superstack 3 (tror det var navnet), og nettverket på LAN'et er mer stabilt og raskere den noensinne me lever ikkje lenger på 90-talet lenger når det var kun 3com og cisco som var bra i netverk, og det meste anndre var ustabile og treige. det er forsat dei som er best, men er ikkje nødvendigt i eit lite lan, dei er å anbefal som backbone i store nedtverk eg vil anbefale billig switcher som smc/cnet/unex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå