Gå til innhold

Olympus Zuiko 40-150mm f3,5-4.5

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har disponert en Olympus E300 en stund nå og så langt har det vært en positiv opplevelse. Vurderer derfor sterktt å gå til innkjøp av kameraet. Huset er utstyrt

med standard "kitobjektiv" 14-45mm. Et objektiv som i mine øyne viser seg å være langt bedre enn forventet på forhånd.

Jeg lurer derfor på hvilken erfaringer folket har med Zuiko 40-150mm objektivet som på papiret ser ut til å holde den samme kvaliteten.

Vil dette være tilfredsstillende på samme måten som 14-45 mm objektivet, eller er den noen (ytterligere) kompromisser som er gjort i forhold til dette for å holde prisen nede?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var også i samme situasjon som deg med E-300, og valgte å kjøpe Zuiko 40-150mm. Som jeg hadde lest, er det et utrolig bra objektiv til prisen. Kjennes absolutt ikke ut som noe objektiv til 12-1300 kr, byggekvaliteten er svært god. Objektivet er et lite hakk større enn 14-45mm.

Bildene blir svært skarpe, også helt ut på 150mm.

Autofokusen er meget rask og presis, iallefall i godt lys. Innendørs med dårlig belysning er det litt dårligere, men det er ikke noe annet å vente med den lysstyrken.

Alt i alt synes jeg det er et MEGET godt kjøp, og det skal også være mulig å oppdrive etter at det en stund var stort sett umulig å oppdrive i hele europa pga stor etterspørsel.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...