EspenE Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Heisann, Har disponert en Olympus E300 en stund nå og så langt har det vært en positiv opplevelse. Vurderer derfor sterktt å gå til innkjøp av kameraet. Huset er utstyrt med standard "kitobjektiv" 14-45mm. Et objektiv som i mine øyne viser seg å være langt bedre enn forventet på forhånd. Jeg lurer derfor på hvilken erfaringer folket har med Zuiko 40-150mm objektivet som på papiret ser ut til å holde den samme kvaliteten. Vil dette være tilfredsstillende på samme måten som 14-45 mm objektivet, eller er den noen (ytterligere) kompromisser som er gjort i forhold til dette for å holde prisen nede? Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Var også i samme situasjon som deg med E-300, og valgte å kjøpe Zuiko 40-150mm. Som jeg hadde lest, er det et utrolig bra objektiv til prisen. Kjennes absolutt ikke ut som noe objektiv til 12-1300 kr, byggekvaliteten er svært god. Objektivet er et lite hakk større enn 14-45mm. Bildene blir svært skarpe, også helt ut på 150mm. Autofokusen er meget rask og presis, iallefall i godt lys. Innendørs med dårlig belysning er det litt dårligere, men det er ikke noe annet å vente med den lysstyrken. Alt i alt synes jeg det er et MEGET godt kjøp, og det skal også være mulig å oppdrive etter at det en stund var stort sett umulig å oppdrive i hele europa pga stor etterspørsel. Lenke til kommentar
johang Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 sammenliknet med tilsvarende objektiver hos andre produsenter knuser zuikoen dem på bildekvalitet. objektivet er ikke like skarpt som 50-200 fra zuiko, men særdeles godt sett i sammenheng med prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå