Gå til innhold

Hvilken bærbar er best?

xern

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg en bærbar nå i slutten av måneden, valget står stort sett mellom Hp DV4073 og Amitech 5200, begge til salgs på siba for 12'000.

HP-maskinen har:

-Intel Centrino prosessor PM 740 1,7 GHz 533

-Internminne: 1 GB DDR (2x512 MB)

-Harddisk: 100 GB/4200 rpm

-DVD RW ALL

-Intel Graphics Media Accelerator 900 (128 MB)

-15,4" TFT WXGA BrightView

-Windows XP Home, Works

-802.11B/G (trådløst nettverk med 54 Mbps hastighet)

-Bluetooth

...og Amitech:

-Intel Pentium Mobile prosessor 1,7 GHz

-Internminne: 1 GB (2x512 MB)

-Trådløst nettverk (802.11G)

-DVD-brenner (+, kanskje -)

-HD: 100GB 4200rpm

-Intel Extreme Graphics II (ganske bra, testet)

-14 tommer TFT WXGA

-Windows XP Home

-BullGuard antivirus 6 mnd.

-Power DVD 5.0

-Sonic RecordNow 6.0

Hvem er best?

Endret av xern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Amitechen er mye mindre enn HP, halvparten så tykk og ca 3 cm kortere på hver side... Ikke så mye på papiret, men det er "stor" forskjell i virkeligheten... Amitech har også lenger batterikapasitet, og bil-adapter koster 400,- ... Men HP er bedre på spill... Er ikke helt sikker enda :hmm:

EDIT: Det er såpass forskjell, ja... Vel, vi får se, skal til Siba og teste begge maskinene på GTA:VC og se hvem som er best... :whistle: Skriver resultater her etterpå (idag / imorra)

Endret av xern
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært oppe på liertoppen og testet begge, og her er resultatene:

Amitech var tydelig MYE mindre, men HP-maskinen var finere (veldig stilig utseende). Amitech-PCen ser også ganske fin ut, men det stilige designet til HP slår dette...

HP har LightScribe DVD-brenner og Bluetooth, og skulle ha 18,5V 3,5A (for de som er interresert i å vite det...) og har veldig god skjerm som er veldig god i dagslys.

Amitech har en enkel DVD-brenner uten LightScribe, er enda ukjent om den brenner -. Den har ikke bluetooth, og skjermen er ikke like bra i dagslys. Den skulle ha 19 V 3,5 A (igjen, for de som er interresert...)

Jeg installerte og testet GTA:VC på begge, og Amitech vant. HP droppet et frame en gang i blant, men det var helt brukbart. Amitech gikk helt glatt, ikke hakking en eneste gang :w00t: (begge kjørte forresten på full hastighet hele tiden).

Jeg stilte inn GTA for å kjøre på 1280x768x16, full "drawing distance", og HUD-mode på.

Ikke en helt vitenskapelig test, men jeg fikk absolutt intrykk av at Amitech 5200 er best. Noen som er uenige, si ifra! :thumbup:

Endret av xern
Lenke til kommentar

Har spurt før, de sa det var greit at jeg testet maskinene...

Uansett blir det god reklame for dem når jeg sier hvor bra de bærbare er da! ...og jeg slettet det etterpå... :innocent:

Endret av xern
Lenke til kommentar

...det gikk ikke perfekt på DMA900 heller, det gikk perfekt på Intel Extreme Graphics II. DMAen lagga.

Og et spørsmål: Har SA kommet til PC? :dribble:

EDIT: Nei, de står fremme i butikkene. Enkelt og greit.

Endret av xern
Lenke til kommentar

Det skal jeg f##n meg kjøpe i morra!!! Hehe... Kan få en oppdatert test av Amitech da... :!:

EDIT: Jeg liker aktive forum... Iløpet av 3 min kom det 5 posts!

Endret av xern
Lenke til kommentar

Kjøpte min første bærbare forrige uke, og valget falt på HP'n (11995.- på Siba)

Er fornøyd så langt, den er nok ingen racer på 3D-spill, men jeg spiller stort sett bare Football Manager og Civ, og da er ikke kravene til grafikk spesielt store.

PS: Den første jeg fikk hadde problem med overheting (tror kjøleribba var løs), men fikk byttet den i butikken dagen etter uten spørsmål, og nå fungerer alt som det skal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...