Gå til innhold

Prisras på skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om prisene på skjermkort av typen 6600GT og 6800 vil gå ned i nærmest framtid. Jeg har et Nividea 6600 som fungere greit, men synes det er på tida å få noe større. Er det lurt å vente litt eller ? :hmm:

Prisene synker ja, men eg mener å huske att forje generasjon toppkort hadde full pris når det som er dagens toppkort kom inn i sortemanget. Fes. tror aldri 9800XT kom under 3500,- selv om dei nye korten(som var mye bedre) var billigere.

Dette gjalt også mange andre kort.

Har på følelsen at det tar en liten tid før prisen justerer seg etter ytelse når det kommer nye kort.

Lenke til kommentar

Vel...ras og ras...

La oss tenke slik. Når Radeon 9800 Pro kom ut kostet det omtrent en 3000kr. Når jeg kjøpte det for ett år siden kostet det rundt 2000kr. Da var vel kortet sikkert i hvertfall et halvt år gammelt. I dag koster det rundt 1200 kr...

Så det er ikke snakk om et prisras da....det tar tid før dem synker mye i pris.

Det man midlertidig må pass på, er å kjøpe dem når "overprisen" er borte. Det vil si den prisen som er når kortet lanseres. Dette er en pris som ikke har noe med hva kortet er verd å gjøre...bare det at mange vil ha det beste og er villig til å betale blodpris for å få det.

Så unngå å kjøpe det når det er helt nytt.

Dersom du skal vente til den synker mye i pris, så er kortet utrangert uansett og derfor et dårlig kjøp, selv om det er billig.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Vil tippe at når vi nærmer oss juletider begynder vi å se svært hyggelige priser på 6800GT f.eks. (2500 kanskje?).

Det tror jeg vi vil se før den tid. 2500,- burde være oppnåelig i dag dersom nvidia ønsker å opprettholde konkurransen mot ati sine tilsvarende produkter. (X800XL)

Lenke til kommentar

Jeg tenker på kort med dual-DVI nå (fordi det er det som er akutelt for min del :).

Mulig. Vanskelig å si om 6800GT er verdt prisen på 3500,- (3200 for GW) satt oppimot 3000 for 800XL.

Selv om 800XL er et bra kort og det slår 6800GT i HL-2 bencher, så tar fremdeles 6800GT knekken på det med temmelig mye i Doom3.

Tror faktisk ikke 6800GT kommer til å synke med vendlig mye etter lansering, men ok. September/November da.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Jeg tenker på kort med dual-DVI nå (fordi det er det som er akutelt for min del :).

Mulig. Vanskelig å si om 6800GT er verdt prisen på 3500,- (3200 for GW) satt oppimot 3000 for 800XL.

Selv om 800XL er et bra kort og det slår 6800GT i HL-2 bencher, så tar fremdeles 6800GT knekken på det med temmelig mye i Doom3.

Tror faktisk ikke 6800GT kommer til å synke med vendlig mye etter lansering, men ok. September/November da.

Jeg kjøpte mitt Gainward 6800GT Golden Sample (Dual DVI) for 2321,- som demovare på komplett. Greit nok at det var demovare men kortet var flett nytt og med full bundle :p

Veldig fornøyd med det kjøpet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...