Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win98 SE: nettverket ikke innstallert?


Anbefalte innlegg

Jeg innstalerte nylig win98 SE, og fikk innstallert nettverkskortet. Jeg kobler meg fint til internet og allting, men mine nettverkssteder finnes ikke på skrivebordet, og jeg finner ikke andre maskiner i nettverket. Jeg har samme oppsett som jeg hadde da jeg kjørte win2k på samme maskin. Nå må jeg bruke remote admin for å overføre filer, og det går nå på 300kB/s mot 1MB/s som jeg hadde med win2k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde det du sa, men det funket ikke. Det har nok en sammenheng med at filen msnp32.dll ikke lar seg registrere skikkelig (får melding om det på startup). Har prøvd å fikse dette tidligere. Problemet har jo vært der siden jeg innstallerte, så det lar seg vel ikke fikse så lett.

Lenke til kommentar

Du har sikkert allereie gjort dette, men berre for å vere sikker så kan du sjekke desse punkta.

 

1) Gå på Kontrollpanel -> Nettverk

 

2) Sjekk om TCP/IP protokollen er instalert, vist ikkje så instalere du den med å trykke på Legg til -> Protokol -> Microsoft -> TCP/IP

 

3) Sjekk om du har tilatt deling av filer på Deling av filer og skriver, vist ikkje kryss av på "Jeg vil kunne dele filene mine med andre."

 

Dett var dett.

Lenke til kommentar

Når du går på "mine nettverkssteder" og velger egenskaper, hvilke konfig's har du gjort der? Er maskinen satt til å dele filer/mapper?

Du sier at du tidligere har hatt W2k på maskinen. Kansje det hadde vært best å beholde det? :smile: Har BARE gode erfaringer med W2K i nettverk, men har forsåvidt ikke noen dårlige med W98, så ett eller annet er det du må ha oversett ved konfig av systemet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 23:12, Sword_Mas skrev:

Du har sikkert allereie gjort dette, men berre for å vere sikker så kan du sjekke desse punkta.


1) Gå på Kontrollpanel -> Nettverk


2) Sjekk om TCP/IP protokollen er instalert, vist ikkje så instalere du den med å trykke på Legg til -> Protokol -> Microsoft -> TCP/IP


3) Sjekk om du har tilatt deling av filer på Deling av filer og skriver, vist ikkje kryss av på "Jeg vil kunne dele filene mine med andre."


Dett var dett.



 

Ja, dette har jeg gjort.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 23:19, slowcooler skrev:

Når du går på "mine nettverkssteder" og velger egenskaper, hvilke konfig's har du gjort der? Er maskinen satt til å dele filer/mapper?

Du sier at du tidligere har hatt W2k på maskinen. Kansje det hadde vært best å beholde det? :smile: Har BARE gode erfaringer med W2K i nettverk, men har forsåvidt ikke noen dårlige med W98, så ett eller annet er det du må ha oversett ved konfig av systemet.


 

 

Som sagt (tror jeg), så har jeg ikke "mine nettverkssteder". Jeg avinnstallerte win2k pga for lite minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...