Migr Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jo, men hvor mye koster en HD-tv? Det kan fort bli dyrt vel? Det jeg har er et Hitachi hdtv klar koster 37000kr Edit : Hitachi 42PD7200 Endret 21. juni 2005 av Migr Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Xbox 360 kommer nok til å være betydelig billigere enn en ny pc, å du trenger jo ikke HDtv. Jeg velger helt klart Xbox 360 Lenke til kommentar
roolf Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg drev i flere år og oppgraderte PC'n min jevnlig for å kjøre de beste spillene. Etter at jeg fikk meg xbox og xbox live spiller jeg ikke lengre på PC'n. All spilling foregår nå på xboxen og PCen er degradert til andre oppgaver som musikk, tekst, web, bilder osv. Siden jeg kun spiller på xbox slipper jeg å oppgradere PCen, noe som for meg har blitt billigere over tid. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg ville gått for PC, riktignok noe dyrere, men enklere enn en PC får du det ikke, her kan du spille, skrive stiler, sende email, surfe osv, jeg har en følese av at å skrive stiler på TV Skjerm ikke er det kuleste man gjør. Andre ting, en PC kan brukes til å drive webdesign, 3d design, lyd design osv, samt chat via MSN og ICQ, forumet. Samtidig kan den oppgraderes etterhvert og man har fordelen av patcher som fikser ting som ikke fungerer, addons og modifikasjoner. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Det eneste en 5 år gammel pc er ubrukelig til er jo spill, så de argumentene du har Snabben duger ikke hvis kjøper har en pc fra før. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Vis meg gjerne en vanlig 5år gammel PC som driver nyere spill, 3d design, lyd design, webdesign Endret 27. juni 2005 av Snabben Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg sa jo at den ikke duger til spill... og når trengte en webdesign pc å være fullstendig über? Man hadde da 1 gig ram i pcer for 5 år siden og. Men kan være enig i lyd- og 3d-design. Dette er dog ikke noe mannen i gata holder på med. Så jeg vil uansett si at en konsoll er et bedre kjøp enn en pc, hvis du tenker å spille spill og har en litt eldre pc stående uansett. Har selv en 2 år gammel pc som driver alt av de nyeste spillene, så jeg skal helt klart ha xbox360 da jeg ikke gidder å kjøpe ny nå og heller kjøper en bærbar pc. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg sa jo at den ikke duger til spill... og når trengte en webdesign pc å være fullstendig über? Man hadde da 1 gig ram i pcer for 5 år siden og. Men kan være enig i lyd- og 3d-design. Dette er dog ikke noe mannen i gata holder på med. Så jeg vil uansett si at en konsoll er et bedre kjøp enn en pc, hvis du tenker å spille spill og har en litt eldre pc stående uansett. Har selv en 2 år gammel pc som driver alt av de nyeste spillene, så jeg skal helt klart ha xbox360 da jeg ikke gidder å kjøpe ny nå og heller kjøper en bærbar pc. Om du sier at den duger til spill eller ikke har ingenting og si, det jeg sier er om jeg skulle valgt mellom PC og Xbox360, så hadde jeg valg en PC av de grunnen jeg listen ovenfor. PC for Webdesign trenger ikke være uber men å drive alle de programmene som ofte brukes der kan gå tregt på en 5år gammel PC (Les Photoshop, Illustrator, Indesign++) Jeg svarte med min første post til trådstarter, da han spurte etter tanker på PC/Xbox360. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Husk at Xbox360 har VGA ut!! Det betyr at du kan koble konsollen rett i en bra pcskjerm og dermed få sinnsykt bra bilde! Synes det er galskap å bruke over 10.000 på PC. Folk hyler her om forskjellige standarder på PC komponenter. Vil si det er ennå verre på TV fronten med LCD, Plasma, Oled og støtte for HDTV 480 720 1080i/p. Plasma skjermer blir jo drittdårlige etter noe få år! Ville heller ha sittet på gjerdet til godt inn i 2006 og se hva som tar av av standarder på TVsiden. Siste jeg leste om var en eller annen ny standard fra Toshiba som ga like bra innsynsvinkel som CRT og sinnsykt bra kontrast og sortnivå. Husker ikke hva de kalte denne standarden. Får håpe VGA inngangen gir 1080p på både Xbox360 og PS3. Da kan jeg sitte med begge konsoller på min gode gamle Trinition 21" crt! Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Når kommer Xbox 360, og priser?Håper det er mulig å chippe den og da Den kommer i år, før juletider slik at vi skal kunne ønske den som julegave tenker jeg Den skal bli laget slik at du egentlig ikke trenger å chippe den. En xbox i dag kan jo kun spille musikk i dårlig kvalitet, mens xb360 vil ha mye mere muligheter. Så lenge du ikke vil ta backup av dine spill eller noe lignende.. Xb360 vil ikke koste mer enn 2500 tror jeg, prisen i amerika er 299$, til norske kroner vil dette bli under 3000,- men den vil vel antaglivis bli litt dyrere her i norge.. Jeg ville uansett satset på en xb360 hvis jeg var deg, den blir jo solgt utrolig billig i forhold til hva du egentlig får, noe du skjønner når xb360 faktisk blir solgt med tap! (microsoft tjener likevel på hvert solgte spill, som de tar inn tapet på). Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Litt off-topic, Microsoft greide ikke å tjene inn igjen tapet etter de solgte xbox-ene og tviler på at de greier det denne gangen Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Enda mer "off-topic" Tviler på at de bryr seg så mye siden de tjener groft på andre avdelinger Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Samtidig kan den oppgraderes etterhvert og man har fordelen av patcher som fikser ting som ikke fungerer, addons og modifikasjoner. Fordelen med konsoller er at de ofte er uten feil, fordi det blir tenkt på nettopp det at man ikke har muligheten å rette opp feilene senere! Allerede nå (på xbox1) så er det mulig å oppgradere spillene uansett, f.eks. halo 2 er kommet i versjon 1.1 nå. Når xb360 kommer blir det jo enda større muligheter til å oppgradere spillene.. Hvis du tenkte på driverne til grafikk kort etc så er de nok optimale fra før siden det blir brukt så lang tid på å utvilke dette. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) jeg driver og tenker på dette jeg og, tror jeg skal ha meg X360 istedefor PS3 faktisk, ( vi har PS2 nå og hadde PS1 før..) for jeg vil prøve xbox for en gangs skyld, + at det er mange interesante spill, + at den kommer før PS3 og blir rimeligere.. gidder ikke oppdatere pcen min på en stund da.. speller jeg heller på xboxen.. dessuten så klarer nok maskina mi å dra stalker når det kommer som er det eneste jeg gleder meg til for øyeblikket.. Endret 5. juli 2005 av 2mass Lenke til kommentar
zarz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ja.. + at xb360 kommer med harddisk, det gjør ikke PS3... Selv om den blir drøye 3000,- dyrere når den kommer ut til sommeren 2006. Da har xb360 sannsynligvis blitt enda litt billigere.. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du får jo en brukbar projektor til ca 10k som støtter HD-TV og har mulighet til å gi større bilde Tja... 10k er alt for lite for en projektor etter min mening. Må vel opp i 15k for å få et brukbart bilde. Uansett er jo bruksområdet for plasma og lcdskjermer hakket større. Du får som oftest med tv-tuner og du kan bruke de selv om rommet er lyst. Og det er heller ikke alle som liker å se på nyhetene i 100" Da kjøper man bare en 28" widescreen CRT til 2-3k som man bruker ved siden av.. (Jo mindre man MÅ ha noe som ikke tar opp en del plass da så klart). En ok CRT + en ok projektor er fortsatt billigere enn en svær Plasma/LCD Å anbefale widescreen-tv til å se nyhetene er vel litt rart? Lenke til kommentar
Azaziah Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Eg skal ha Xbox 360. Har ikke råd til en dyr spill-pc Et bra alternativ til dere som vil ha en rimelig HDTV finner dere her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=217926 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå