Kenny Bones Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tenkte jeg skulle lage en tråd om dette om det ikke finnes allerede. Jeg har tenkt en del på pc i det siste. Pcen min begynner å bli noen år gammel og jeg MÅ ha det nye Elder Scrolls Oblivion når det kommer. I den anledningen har jeg tenkt litt. Og vurdert. Hvor mye vil en god pc koste rundt juletider 2005? Nå tenker jeg en hel pc fra scratch. Bygge selv selvsagt. Det vil nok koste over 8000 vil jeg tro. Hvor mye vil en 360 koste? 2500? Og en 360 har ganske imponerende hardware, det kan ingen si noe på. Og om jeg da sparer de resterende 5500,- så kan jeg kanskje heller spare til en god HD-tv? Det vil jo kalles investering og dama vil ikke bli sur for det heller! :!: Men på den andre siden så er jo PC MYE bedre uansett da, men det vil igjen koste med oppgraderinger når det nye kommer osv. Det er i grunn dyrt å være en hardcore gamer. Noen tanker om akkurat dette? Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det kommer vel ganske mye ann på hva du har tenkt til å bruke PC'en til og. Skal du bare spille er det nok best å kjøpe en consoll. Unasett så gidder ikke jeg kjøpe meg ny PC nå som det svirrer av nye teknologier her og der (SLI, Crossfire, Dual-Core, DDR2-3 osv,osv). Ikke vet man systemkrav på nye OS'er som kommer om et par år heller.. Så jeg drøyern nok til teknologiene får roa seg ned litt og man får innført noen bedre standarder. Også må du huske på at XBOX360'en kommer til å kjøre XBOX360-spill glatt så lenge den holder (sikkert 3-4 år) mens hvis du kjøper en middels PC nå så burde den oppgraderes sikkert et par ganger på den tida om du skal holde deg på topp. Det er iallefall min mening Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Tenker faktisk å gå for en xbox360 her i gården og heller beholde pcen jeg har nå til alt annet bruk. Må også si meg enig med SEeKz0r... det er alt for mange konkurrende standarder på pcmarkedet til at det er sunt. Så jeg vil si at å kjøpe Xbox360 og spare resten til HDtv er en lur greie. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Jo, men hvor mye koster en HD-tv? Det kan fort bli dyrt vel? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Jo, men hvor mye koster en HD-tv? Det kan fort bli dyrt vel? Kommer annpå hvor stor du vil ha Hvis du vil ha f.eks. en 32" LCD HDTV kommer du unna med en 10-15000 for en god en. Men... man må nok opp i 25-30 laken for å få en god 42" HDTV skjerm. edit: Og hvis noen hifi-entusiaster kommer innom tråden så er nok god = brukbar i deres tankegang. Endret 13. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du får jo en brukbar projektor til ca 10k som støtter HD-TV og har mulighet til å gi større bilde Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Noen eksempler på gode produkter med HDTVoppløsning fra Hi Fi Klubben: 32": http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bi...TV.htm?id=6208# 42": http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bi..._TV.htm?id=6144 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bi..._TV.htm?id=6075 http://www.hifiklubben.com/no/produkter/bi..._TV.htm?id=6156 - like som den over, bare med bedre bildekvalitet Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Du får jo en brukbar projektor til ca 10k som støtter HD-TV og har mulighet til å gi større bilde Tja... 10k er alt for lite for en projektor etter min mening. Må vel opp i 15k for å få et brukbart bilde. Uansett er jo bruksområdet for plasma og lcdskjermer hakket større. Du får som oftest med tv-tuner og du kan bruke de selv om rommet er lyst. Og det er heller ikke alle som liker å se på nyhetene i 100" Endret 13. juni 2005 av SBS Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du får jo en brukbar projektor til ca 10k som støtter HD-TV og har mulighet til å gi større bilde Tja... 10k er alt for lite for en projektor etter min mening. Må vel opp i 15k for å få et brukbart bilde. Uansett er jo bruksområdet for plasma og lcdskjermer hakket større. Du får som oftest med tv-tuner og du kan bruke de selv om rommet er lyst. Og det er heller ikke alle som liker å se på nyhetene i 100" Da kjøper man bare en 28" widescreen CRT til 2-3k som man bruker ved siden av.. (Jo mindre man MÅ ha noe som ikke tar opp en del plass da så klart). En ok CRT + en ok projektor er fortsatt billigere enn en svær Plasma/LCD Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, det får være opp til hver enkelt hva de foretrekker. Personlig vil jeg heller gå for den "dyrere" løsningen med én flat skjerm enn en svær og en litt mindre boks. Jeg ville aldri hatt en CRT + en projektor, men det er vel bare meg Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, det får være opp til hver enkelt hva de foretrekker. Personlig vil jeg heller gå for den "dyrere" løsningen med én flat skjerm enn en svær og en litt mindre boks. Jeg ville aldri hatt en CRT + en projektor, men det er vel bare meg Enig... Og med prosjektoren må man jo sitte i stummende mørket for å se godt nok. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Selv sparer jeg til bil, derfor er valget enkelt.. Blir Xbox 360 på meg! Så får jeg bygge ny pc om 1-2 år Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Koster det seriøst så mye for en HD tv? Hvilke kriterier er viktig da når det er snakk om HD tv? Kan man ikke få en HD tv til under 10k? Edit: En annen ting er at folk sier at Xbox ikke noe særlig på grunn av at det ikke er mus og tastatur. Er det ikke mulig å koble til mus og tastatur på xboxen da? Jeg vet det finnes til den første xboxen, så da kan det vel ikke ta så lang tid før det kommer noe lignende til Xbox360 vel? Endret 14. juni 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Det kommer nok til å komme mus og tastatur til xbox ja og uansett så har du jo en pc nå som du kan bruke videre til tekstbehandling og surfing? Ser at elprice selger en 32" LCD HDTV til 10k kr, kunne vel vært et alternativ? Ukjent merke, men som med mye av forbrukerelektronikk så får du ofte hva du betaler for. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det kommer vel ganske mye ann på hva du har tenkt til å bruke PC'en til og. Skal du bare spille er det nok best å kjøpe en consoll. Unasett så gidder ikke jeg kjøpe meg ny PC nå som det svirrer av nye teknologier her og der (SLI, Crossfire, Dual-Core, DDR2-3 osv,osv). Ikke vet man systemkrav på nye OS'er som kommer om et par år heller.. Så jeg drøyern nok til teknologiene får roa seg ned litt og man får innført noen bedre standarder. Også må du huske på at XBOX360'en kommer til å kjøre XBOX360-spill glatt så lenge den holder (sikkert 3-4 år) mens hvis du kjøper en middels PC nå så burde den oppgraderes sikkert et par ganger på den tida om du skal holde deg på topp. Det er iallefall min mening Lykke til med den "sitte på gjerdet" holdningen... Da blir det ikke mye pc kjøp på deg fremover. Å kjøpe pc i dag handler mer om å bare kaste seg ut i det. Man må bare bestemme seg for at NÅ skal jeg ha maskin, hva gjelder akkurat i dag (og kanskje i oversiktlig tid fremover) Når det kommer til 360 vs PC, så er det i mitt tilfelle ikke snakk om enten eller, men det er fattig trøst for trådstarter... Men en pc er mer anvendelig enn Xbox360 uansett. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Når kommer Xbox 360, og priser? Håper det er mulig å chippe den og da Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Men en pc er mer anvendelig enn Xbox360 uansett. Det argumentet faller jo i grus da trådstarter har pc fra før av. Hvis han da kjøper en XBOX360 så kan han jo bruke denne til spill og pcen til alt annet. Personlig så gidder jeg ikke kjøpe ny stasjonær fordi jeg synes utviklingen omtrent har stoppet opp og at det ikke har kommet mye fryktelig nytt. I stedet for å kjøpe ny maskin kan man jo bare kjøpe nytt grafikkort. Har selv en 2 år gammel 3Ghz P4C med 1gig ram og den trenger jo egentlig bare nytt skjermkort for å være helt topp på ytelse. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Dere har mange gode poeng. Min nåværende stasjonære maskin er egentlig bare to år gammel, men hovedkortet har socket A. Derfor orker jeg ikke å begynne å kjøpe til nytt hovedkort og prosessor og hele pakka bare for å få en god spillpc. Og ja, jeg tenkte først og fremst å bruke den eventuelt nye pcen til spill for det meste. Da vil jeg ha super-topp ytelse og ikke noe annet. Derfor tenkte jeg på X360 fordi den blir så fordømt bra og koster egentlig ikke skjorta heller. Ihvertfall ikke i forhold til en pc med samme ytelse med Windows OS. Dessuten vil jeg jo isåfall kjøpe en tv da og det er jo investering uansett og ikke noe jeg er nødt til å bytte ut etter et par-tre år. Et annen spørsmål, hva om jeg bare har en vanlig billedrørs-tv. Vil bildet fra xboxen bli dårlig da? Eller vil jeg kanskje ikke legge særlig merke til det. Har ikke noe erfaring med HD-tv idet hele tatt og vil kanskje ikke legge merke til det før jeg faktisk får en på stueveggen! Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 360 vil nok koste mindre da den kommer ut (2500-3500kr) enn det beste grafikk- kortet man kan få til PC på samme tidspunkt. Pluss at det vil nok ta et par år før noen PC vil klare å slå den i ytelse. Ihvertfall i praksis. Selv ga jeg opp PC spilling for lenge siden. PC`en min duger enda men jeg orker ikke all driten med drivere, patcher, installering av spill og annet drit som alltid oppstår med PC spilling. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Selv ga jeg opp PC spilling for lenge siden. PC`en min duger enda men jeg orker ikke all driten med drivere, patcher, installering av spill og annet drit som alltid oppstår med PC spilling. Helt enig; det eneste jeg har spilt på PC det siste året er CS:Source/Half-life 2. All annen spilling foregår på Xboxen. Man får jo en konsoll og en håndfull spill og penger igjen for mindre enn et toppspecca skjermkort koster idag. PC'en min er redusert til surfing og kjedelige ting som f.eks. jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå