Gå til innhold

Hvilken Linux distrubisjon er den mest "proffe" og stabile?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som kanskje gjør slack til 1337(??), er vel at de ikke har noen pakke system. Dvs, myye mer arbeid og dette gjør det vanskelig. Ikke noe autoprobing av enheter, moduler må settes opp manuelt. Men om dette er et proft system? Det må bli opp til hver enkelt og dømme. Jeg bruker bare Redhat, både til server og workstation, synes det er kjempe flott. Skal ikke utale meg om dette heller er noe mer proft en de andre. Debian må vel sies og være ganske stabilt og bra. Det har et flott pakke system, og brukes vel bla. til og hoste HW.no sine servere. Men og ha et Linux system som er ustabilt, er vel grunnet lite erfaring av den som drifter. Jeg tror Debian er veldig bra, og tipper jeg tester ut dette på en server, nu som 3.0 har kommet.

Lenke til kommentar

glemte osså og si at grunnen til at det er vanskeligt for deg og kompilere et program fra kildekoden er vell at du bruker red-hat og det gjør alt for deg med sit "supre" rpm pakke system. Slackware kommer osså med rpm som du kan bruke om du vill. Slack er ikke noe værre en noe annet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 22:07, Goldelf skrev:

der kom jo hans uvitenhet, Slackware har sit egen pakke system hvor du enkelt kan lage dine egne pakker osså. pkgtool gjør jobben.

Fint du sa det! I don't know shit :/

Men jeg har nok lagt inn _noen_ programmer det RPM har vært utelukket...

[ Denne Melding var redigert av: [bErZeRk] på 2002-07-21 22:17 ]

Lenke til kommentar

Siste jeg testa ut er SuSE 8.0, og det er det enkleste jeg noensinne har satt opp.

For nybegynnere kan installasjonen gjøre alt automatisk, og det følger med utrolig mye på CDene. Hvis man kjøper settet følger det med 7 CDer stappfulle, og det følger også med en DVD der alle CDene er lagt inn. Denne kan man boote fra og så slippe å bytte cd.

Noen som har negative ting å si om SuSE? Kunne være morsomt å høre noen Cons siden jeg ikke har brukt det noe særlig enda.

Lenke til kommentar

Det er har tenkt å bruke det til, er å ha det på en 550MHz maskin, der eg kjører en liten web-server, ruter, firewall og psyBNC... det er viktig at det er stabilt! Eg har tenkt litt på freeBSD, freeBSD har visst lengst oppetid på serverer rund om i verden...

Ved siden av stabilitet, så vil eg lære noe og.

Eg tenker på å bruke Linux/UNIX som server-side...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...