Gå til innhold

4 nye fra SE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mobil.se:

S600 är en modell som ska vara inriktad mot unga, musikintreseserade köpare. Den har två stereohögtalare som ska ge extra kraftigt basljud. 

S600 är vridbar på samma sätt som S700. Skärmen kan visa 262000 färger och har upplösningen 176x220 pixel. Kameran tar bilder med 1,3-megapixels upplösning, enligt webbplatsen Mobile review.com. Till skillnad från K750 och den kommande W800 har den inte plats för minneskort. S600 är utrustad med fm-radio och bluetooth. Den ska börja säljas under hösten och kommer att få ett pris på omkring 300 dollar

[uppdaterad] Just nu inleds Sony Ericssons presskonferenser i Singapore och Stockholm. Nya telefonen Z520 är en av modellerna som lanseras. Det är uppföljaren till populära Z600. 

Den yttre färgskärmen kan vid inkommande samtal visa både bild och telefonnummer för personen som ringer. Den inre skärmen är 1,8-tums TFT-skärm, precis som den nuvarande toppmodellen K750. Men upplösningen på skärmen är lägre och antalet färger också färre på skärmen som sitter i Z520 - det är helt enkelt en lite billigare skärmtyp än de allra bästa färgskärmarna.

Z520 har en ung målgrupp, men är inte en lågbudgettelefon som saknar funktioner. Förutom den inbyggda kameran har Z520 bluetooth för anslutning av exempelvis trådlöst headset eller koppling till dator.

Z520 är också inriktad på nöje. Spelet i den här telefonen som ska kunna locka köpare har namnet 'New York Nights' och skvallrar lite om den urbana livsstil som Sony Ericsson vill att den här mobiltelefonen ska vara en del av. Sony Ericsson håller för övrigt om några timmar även en presskonferens i New York om de nya telefonerna.

Z520 har även utbytbara skal. Mer specifikationer kommer inom kort, nyheten kommer att uppdateras.

Sony Ericsson Z520

<li> Fyrbandstelefon (GSM 850/900/1800/1900)

<li> 1,8-tums färgskärm TFT, 65000 färger, 128x160 pixel

<li> Yttre STN-skärm med 4096 färger, 101x80 pixel

<li> VGA-kamera

<li> Bluetooth, Java MIDP 2.0

J200 är en mobil för de som vill ha en enkel mobil till ett lågt pris.

J200 har en skärm med 65000 färger, men saknar kamera. Den har dock stöd för att ta emot och skicka mms, men då får man hålla sig till bilder som är lagrade i telefonen.

Den ska komma ut på marknden under tredje kvartalet i år och och enligt Sony Ericsson kommer den att ha ett lågt pris

Lenke til kommentar

Har ikke fått sett noe særlig på spesifikasjonene enda, men utifra det Crazysteps siterer er det ikke mye fremgang her nei. Etter å ha lest tråder rundt om kring på mange forum (inkludert dette), hadde jeg veldig høye forventninger til denne dagen.

Dette var veldig skuffende SonyEricsson. De trenger selvfølgelig mobiler i de billige klassene og, men likevel veldig skuffende nå som jeg hadde fått så høye forventninger.

Lenke til kommentar
Har ikke fått sett noe særlig på spesifikasjonene enda, men utifra det Crazysteps siterer er det ikke mye fremgang her nei. Etter å ha lest tråder rundt om kring på mange forum (inkludert dette), hadde jeg veldig høye forventninger til denne dagen.

Dette var veldig skuffende SonyEricsson. De trenger selvfølgelig mobiler i de billige klassene og, men likevel veldig skuffende nå som jeg hadde fått så høye forventninger.

Manglet info om toppmodellen med 3G da, men dette kommer vel etterhvert..

Lenke til kommentar

Manglet info om toppmodellen med 3G da, men dette kommer vel etterhvert..

Det er vel K608 du snakker om? Ser ikke helt forskjellen på den og K600i jeg da.

Mobile-review har i hvert fall skrevet om dem:

http://www.mobile-review.com/articles/2005...intemp-en.shtml

Lenke til kommentar

Det var som forventet, de vil ha opp salgsvolumet og lanserer flere mid og low end mobiler, noe de ikke har hatt mye av tidligre.

Fornuftig men ikke veldig spennende for oss på denne siden, som forventer litt mer high end kanskje?

Men til de som ble skuffet nå, kan glede seg til september, da vil det komme flere go'biter, i high end klassen og i "smart" klassen.

:whistle:

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden klarer ikke SE å få puttet inn EDGE i telefoene sine? :ermm:

Joda, de klarer det, men de kommer ikke hit.

Man har f.eks S710i som er en S700 med EDGE. Er tilgjengelig i USA, men ikke Europa.

Mulig det koster en del mer å implementere det i terminalene og at de nedprioriterer dette da det ikke er særlig stor bruk av det her hos oss.

Netcom f.eks har jo ikke EDGEdekning i det hele tatt sør for Trøndelag.

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. Hadde håpet på litt mer oOMf fra SE etter at de har kommet med en telefon som K750i.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden klarer ikke SE å få puttet inn EDGE i telefoene sine?

Hvis du går inn på hjemmesiden til Sony Ericsson så står faktisk edge listet opp under nett på S600i. :)

Endret av eivfur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...