LasseNygard Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Dell iXPS er dagens verstingPC fra Dell. Siden jeg ikke har sett noen som har skrevet om den enda starter jeg denne tråden så vi får samlet (i likhet med i9300-tråden) alle erfaringer, tips og triks med denne PC-en. Først av alt: Dagens pris er fra: kr. 19 690,- inkl. mva. (mulig dette inkluderer noen rabatter) Link til Dell iXPS Den prisen gjelder: *Intel® Pentium® M prosessor 760 (2.00Ghz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB) *NVIDIA® Geforce™ Go 6800 ULTRA with 256MB DDR video memory *17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ *512MB 533MHz DDR2 RAM (2x256) (kùn to slot) *60GB (5400rpm) IDE harddisk *24x CDRW/24x DVD Combo Drive *internt netteverkskort 10/100/1000 GB Ethernet NIC *80WHr 9-celle LI-ION primær batteri Dette kan oppgraderes (pr. nettoversikt 13/6-05): *CPU (max 2.13GHz) *RAM (max. 2x1024MB) *Harddisk (100GB 7200rpm) *Optisk drev (8x DVD-brenner +/-RW) *Trådløst nettverkskort (802,11a/b/g LAN-kort) *Legge til BlueTooth, ekstern USB-diskettstasjon mm. Dette er max etter Dells nettsider og prisen er da svimlende 35 504,- inkl. mva. (oppgraderte ingen software, og denne prisen inkluderer ikke router eller aksesspunkt) Jeg får min om noen dager, gleder meg som en unge. Resultater fra 3DMARK skal jeg legge inn når jeg har fått den, så vi får se hva den duger til Er det noen som allerede har denne PC-en og som kan si noe om den? ......info fra meg kommer snart Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vi trenger vel ikke en egen tråd for XPS2 og i9300? Du trenger ikke lage skrytetråd. Lenke til kommentar
LasseNygard Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Vi trenger vel ikke en egen tråd for XPS2 og i9300? Du trenger ikke lage skrytetråd. Så du sier at det er den samme PC-en...? ...det var useriøst skrevet Fredrik Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vi trenger vel ikke en egen tråd for XPS2 og i9300? Du trenger ikke lage skrytetråd. Klart vi trenger det. Om jeg har tenkt å kjøpe denne maskinen vil jeg gjerne lese mest mulig om den først. Og som LasseNygard sier så er det ikke samme maskin som 9300. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Som dere vil. Men forskjellen er jo trossalt bare skjermkort, LEDs og gigabit ethernet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Hei og velkommen i klubben. Noen har nå skrevet om den før: * Her er min skrytetråd etter at jeg fikk min: Inspiron XPS2 - førsteinntrykk (mange bilder). Der finner du også mine 3DMark resultater. * Her er en tidlig tråd: Inspiron XPS 2 nå på dell.no * Her er diskusjonen rundt Hardwares omtale av maskinen: TEST: Dell Inspiron XPS gen2: Bærbart monster Fredrik, du er bare misunnelig...! Geir Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Fredrik, du er bare misunnelig...! Er vel ikke noe å legge skjul på at XPS2 er bedre enn i9300. Men for dem som vil bruke 5.000,- på et bedre skjermkort så er vel XPS2 bra. Lenke til kommentar
BloodRabbit Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har bestilt min, og lurer på om det er noen programmer for styring av skjermkort, viftehastighet og prosessor som burde skaffes? For det er jo ikke å legge under en stol at den suger batteriet tomt rimelig fort. Forandringene fra standaren på min er: *80GB 5400rpm (7200 støyer for mye) *1024mb ram Og jeg fåreslår på det sterkeste å ringe isteden for å kjøpe på nett, man får da mye bedre pris. Lenke til kommentar
LasseNygard Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har bestilt min, og lurer på om det er noen programmer for styring av skjermkort, viftehastighet og prosessor som burde skaffes? For det er jo ikke å legge under en stol at den suger batteriet tomt rimelig fort. Forandringene fra standaren på min er: *80GB 5400rpm (7200 støyer for mye) *1024mb ram Og jeg fåreslår på det sterkeste å ringe isteden for å kjøpe på nett, man får da mye bedre pris. Jeg tror du kan bruke mange av de programmene som nevnes HER. I den topicen finner du nyttige programmer for i9300. Men jeg tør ikke garantere at de funker på XPS. Det får noe andre her svare på Dell i9300 er har et dårligere brikkesett, skjermkort og ram Ellers er de visst ganske like Så rart om det ikke skal gå bra. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Dell i9300 er har et dårligere brikkesett, skjermkort og ram Ellers er de visst ganske like Så rart om det ikke skal gå bra. Begge har samme hovedkort, chipset og ram. Eneste forskjeller er: kabinettet, line-in på lydkort, gigabit ethernet og go6800 ultra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå