vebwa Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Hei. Skal selge følgende: MSI 6167 Slot A hovedkort AMD Athlon 500 mhz m/vifte 384 mb PC133 SDRAM (128+256) IBM 18 Gb Harddisk Teac 4x SCSI brenner Advansys SCSI-kort 56k v90/92 internt PCI-modem RealTek nettverkskort combo tp+coax Hva kan jeg regne med å få for dette? Eller kanskje jeg skal selge alt og kjøpe alt nytt (tenkte å beholde noen småting)... Da følger i tilfelle dette med: Aopen HX08 Fulltower Diskettstasjon Soundblaster Live! Value Hva kan jeg få for en slik pc? Vil det normalt sett lønne seg å selge alt eller beholde noen deler? Kan jo være vanskelig å selge som deler kanskje...? Håper noen har svaret. Vebjørn. Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Slikk og ingenting :razz: hehe, jeg hadde ikke gitt mer enn 3-4k mMm... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Jeg ville ikke solgt den. Ta heller vare på den og kjøp en ny. Du får ikke en dritt for den allikevel - i forhold til det du betalte for den i hvertfall. Slik er det med PC, og det er ganske kjipt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Er enig med GeeZuZz. Behold den. Den kan bli en fin sak i hjemme-LAN'et ditt. Kjøp fullt sett ny PC. Men om du absolutt skal selge den... Så kan du kanskje få et par tusen, om du er riktig sleip... Lenke til kommentar
sete Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 behold det, ikke verdt å selg det fordi at du for en meget lav pris på det. mitt råd er at du beholder og skaffer en brukt eller kankskje du ikke trenger diskettstasjon på den nye PC'en siden du sikkert har den i LAN. :smile: Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Takk for svar folkens. En liten greie jeg kanskje burde informert om: Jeg flytter på hybel til høsten, og noe av tanken er at denne pcen blir igjen i heimen, mens jeg bygger en ny til meg selv, evt. beholder kabinett og noen småting selv og kjøper et billig/brukt kabinett til innmaten. Kanskje litt gniersk å sku ha penger av modern :smile: men lurte på hva det vil være verdt. Da gjelder det altså AMD Athlon 500, MSI 6167 hk, 384 mb pc133 sdram, 18 gig hd, 56k internt pci-modem, realtek nettverkskort coax+tp, TEAC 4x SCSI-brenner og AdvanSys SCSI-kort. Hva er denne pakken verdt? Alt er selvsagt godt behandlet og i bra stand. Vebjørn. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Ca 3000 hvis det følger med en dårlig skjerm. 2500 hvis ikke. Mulig du kan få noe mer ved å selge delene løst, men det blir jo mye styr. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Noen fler synspunkter på hva dette er verdt? Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Nei, Athlon = slot A. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 ok...kunne kjøpt den visst det var Socket 7 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-22 23:03, maxmhz skrev:ok...kunne kjøpt den visst det var Socket 7 Ehh..?? en 500MHz slot-A har jo myyye bedre ytelse enn en 500MHz Socket7. I Socket 7 er det raskeste man kan putte inn, en K6-III 550MHz, mens SlotA kan oppgraderes til 1000MHz. BTW, så får du neppe tak i prosessor å oppgradere med likevel. Skjønner ikke helt hvorfor du foretrekker Socket7. ?) Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hadde ikke gitt mer enn 2k for maskinen. Behold den og lag en spillserver eller noe sånt Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Vurderte å selge gamle-PC'n da jeg kjøpte ny jeg også, men som andre har nevnt, er det ikke stort å få igjen. Noen av komponentene kan du kanskje bruke i din nye PC? Kjøp ev. på noen billige komponenter, så har du PC hos foreldrene dine også. :razz: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-07-23 11:26):Ehh..?? en 500MHz slot-A har jo myyye bedre ytelse enn en 500MHz Socket7. I Socket 7 er det raskeste man kan putte inn, en K6-III 550MHz, mens SlotA kan oppgraderes til 1000MHz. BTW, så får du neppe tak i prosessor å oppgradere med likevel. Skjønner ikke helt hvorfor du foretrekker Socket7. ?) Kansje fordi eg har et Socket 7 Hovedkort liggende, og eg gidder da **** ikkje kjøpe et Slot 1 HK bare fordi det tar 1000MHz...omg! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Den 2002-07-23 14:46, maxmhz skrev:Kansje fordi eg har et Socket 7 Hovedkort liggende, og eg gidder da **** ikkje kjøpe et Slot 1 HK bare fordi det tar 1000MHz...omg! Det var jo snakk om at han skulle selge Slot-A hovedkort med Slot-A prosessor, ikke noe om salg av hverken Socket-7 prosessor eller Slot-1 prosessor. Går det litt i surr med med forskjellige soklene/slotene og hvilke prosessorer som passer til de forskjellige? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Pc-salg tror jeg gir mest kroner i kassa hvis man selger komplett pakke men ferdiginstallert windows, office og spill til noen som ikke har peiling, gjerne via annonse i lokalavisa. Stykksalg på qxl kan også gi bra med kroner men er neppe verdt peset. Å beholde noe bare fordi man får lite igjen for det tror jeg er dumt Anta at du ikke eier den datamaskina der. Er du villig til å betale 2500-3000 kr for å ha den? Nei => selg Ja => selg ikke Verdien synker hele tida, og hvis du om et halvt år finner ut at du vi ha en lan-server boks, kan du da kjøpe like god maskin for 1000 kr mindre. mvh Are-Harald Økonom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå