Gå til innhold

Laptoptilbud fra Whitebox

Anbefalte innlegg

Surfet innom siden deres istad, og fant dette tilbudet. Den begynner på 5990,- eks moms, noen som passer meg perfekt.

Tenkte på å selge maskinen i min profil, for å gå over til laptop, da jeg kun har behov for å spille litt innimellom og surfe og sitte på msn.

Hvis noen kunne gi meg noen tilbakemeldinger om Whitebox (og ja, jeg vet det har vært flittig diskutert, men fant ikke noe om akkurat denne modellen) og denne maskinen, eventuelt tilsvarende maskiner i samme prisklasse, vil det gjøre meg svært glad :)

Påforhånd takk,

Fredrik

Edit: fant en annen tråd, men ikke som svarte til mine forventninger...

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i kontakt med Whitebox pr. tlf nå, og de mente det var ca en uke leveringstid.

han lo litt da jeg forklarte hva jeg hadde hørt tidligere.

Ellers så er det samme skjerm som på CL70, om du velger WSXGA.

Og han mente at jeg ikke ville få noen problemer med den, men at CL70 kanskje var litt mer solid bygget.

Uansett, så ser den ut som et veldig greit alternativ til en grei maskin.

Eller er Inspiron 6000 et bedre valg?

Lenke til kommentar

Otto Fantastico Juni"

Intel® Centrino M Sonoma prosessor

Intel® 915GM Express Chipset

15.4" Widescreen Super Clear

40-100GB Harddisk

256-2GB RAM

ATI PCI EXPRESS X600

HiFi Surround Sound

A+B+G Trådløst nettverk

3 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire

MMC/ SD/ MS Card Reader

Pris fra kr.

5995

eksl.mva

Er det ikke sånn at 915GM brikkesettet ikke støtter noe annet enn innebygd skjermkort av typen til Intel?

Så går ihvertfall dårlig sammen med en ATI X600 skjermkort. Med mindre denne

med "express" foran er ett tilsvarende skjermbrikke som Intel sin.

Men som nett og skrive PC er den nok helt super. Ganske ålreit pris for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Var i kontakt med Whitebox pr. tlf nå, og de mente det var ca en uke leveringstid.

han lo litt da jeg forklarte hva jeg hadde hørt tidligere.

Ellers så er det samme skjerm som på CL70, om du velger WSXGA.

Og han mente at jeg ikke ville få noen problemer med den, men at CL70 kanskje var litt mer solid bygget.

Uansett, så ser den ut som et veldig greit alternativ til en grei maskin.

Eller er Inspiron 6000 et bedre valg?

Trenger du bra skjermkort så er Whitebox pcen maskinen for deg. Koster heller ikke så mye ekstra hvis du skal ha WSXGA oppløsning.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at 915GM brikkesettet ikke støtter  noe annet enn innebygd skjermkort av typen til Intel?

915GM er IGP-brikkesettet, ja. Det er en annen ting som ikke stemmer helt også: Er ganske sikker på at bildet de har brukt (ikke helt sikker siden det er så lite) er av en Clevo M400A. Se vedlegget. Dette er en laptop med X700 og SXGA+ skjerm, så det samsvarer absolutt ikke med de oppgitte spesifikasjonene. Mulig de bare har brukt et tilfeldig bilde som 'illustrasjonsfoto'.

Har noen spurt Whitebox om hvilken maskin det egentlig er de selger?

post-72-1118713702_thumb.jpg

Lenke til kommentar
er det verdt ca 600 kr ekstra for WSXGA oppløsning? og hva tilsvarer WSXGA i tall?

jeg tror det er verdt det, og skal i så fall ha det. Oppløsningen er 1680x1050 (?) tror jeg...

Det er absolutt verdt det. Og oppløsningen du har skrevet er riktig :)

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at 915GM brikkesettet ikke støtter  noe annet enn innebygd skjermkort av typen til Intel?

915GM er IGP-brikkesettet, ja. Det er en annen ting som ikke stemmer helt også: Er ganske sikker på at bildet de har brukt (ikke helt sikker siden det er så lite) er av en Clevo M400A. Se vedlegget. Dette er en laptop med X700 og SXGA+ skjerm, så det samsvarer absolutt ikke med de oppgitte spesifikasjonene. Mulig de bare har brukt et tilfeldig bilde som 'illustrasjonsfoto'.

Har noen spurt Whitebox om hvilken maskin det egentlig er de selger?

Hmm, hvis så er tilfellet er maskinen MYE bedre til den prisen i så fall :D

Litt usikker ennå på om jeg skal ha den eller en Dell I9300...

Lenke til kommentar
Ringte de, og de sa det var X600 i alle fall.

Men det finnes tilsvarende brikkesett med GM betegnelsen, og disse har bl.a 9700 kort, såvidt jeg kan huske..

Får se om jeg ikke kjøper den...

Hovedkort med Intelgrafikk får betegnelsen GM. Hvis det er andre grafikkløsninger (X300, X700, GF6600 osv) heter det PM.

Lenke til kommentar

Skrev følgende på mail til de:

Fikk som svar:

Heisann!

Er nå på utkikk etter laptop, og kom over deres pc, CL48.

Hvordan er denne mtp støy og hva slags oppløsning har skjermen dersom jeg velger 15,4” WSXGA?

Denne pcen er i alle fall veldig interessant i mine øyne, da jeg trenger noe jeg kan spille cs med innimellom, og ellers skrive skoleoppgaver o.l?

Hvordan ligger det an med tilgjengelighet på disse fra dere? Deres leveringstid er flittig diskutert på et forum der jeg er innom regelmessig, så må si jeg er noe skeptisk, men falt litt for tilbudet deres.

Skal jo da og kjøpe pcen gjennom et firma så jeg slipper moms.

Håper på saklige og gode svar, og at dere er ærlige, da dette er veldig viktig for meg.

Sitter det forresten ATi X600 Diskret PCI-express i denne maskinen slik det står? Og hva slags grafikkminne er det 64 eller 128?

Fikk da som svar:

Heisann!

Hei,

CL48 er seriøst den beste bærbare du kan få og lager ikke en lyd. Den er så stille som de kommer. 15.4"WSXGA har hele 1680*1050 og er en flott skjerm. For all del velg denne for den utrolig rimelig prisen det koster å oppgradere til denne. Du kan spille "ALT" på denne maskinen.

Når det gjelder leveringstider er det akkurat derfor vi alltid sliter grunnet våre gode tilbud. Ikke lett når halve norge skal ha maskiner :-)

Uansett leveres CL48 i begrenset antall og vi selger ikke flere enn vi har på lager. Tilbudet går ut en gang idag da vi har tømt lager på noen få dager.

Ta gjerne kontakt om du ønsker å bestille eller for mer info.

Sitter X600 PCI express kort fra ATI som standard i maskinen med 128MB. Kortet er veldig bra :-)

Litt usikker på om jeg nå skal ha den, ettersom kundebehandlerene tydeligvis ikke har helt peil. Mener man kan spille alt med X600 med fire pipelines :p

Uansett, ikke for å henge meg opp i dette, men ble noe tvilende..

Forøvrig er det DDR400 minne, som tydeligvis er standard... Er litt tvilende til at det er DDR2 i alle fall..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...